welke dual vcf voor eurorack

Pojo_del_Klojo

Ouwe rot
Ik ben bezig om wat mee vorm, richting, consistentie aan mijn rack te geven. Na ruim 5 jaar heb ik een aardige verzameling modules, tbv van wat meer ambient-achtige opzet.

Welke dual vcf past goed hier in.?

Ik heb wat modules met stereo outputs zoals 4ms ensemble, Plaits, Thypoon, Morphagene, Erica Black stereo delay. Ik heb al wat vcf's zoals, Riplless, Doepfer Wasp en Erica Multimode vcf. Ik heb meerdere distings 4, waar ook vcf "in" zitten.

Filters zijn heel persoonlijk van smaak, maar momenteel heb ik een mutable blades zitten die zijn werk zowat doet als manusje van alles ( er zit waveshaping op voor het luidere werken en je kan met 1 knop door de types filter draaien). Verder ben ik nu een delay kist aan het uitbouwen en voor het feedbackpath kijk ik ook naar een paar filters met als kandidaten Xaos Zagrzeb voor het warmere werk en/of (zal waarschijnlijk en worden) twee doepfer wasps voor het karakter.

Monotrail heeft een uitgebreide video over de zagrzeb op YouTube mocht je willen luisteren.

Filters zijn heel persoonlijk van smaak, maar momenteel heb ik een mutable blades zitten die zijn werk zowat doet als manusje van alles ( er zit waveshaping op voor het luidere werken en je kan met 1 knop door de types filter draaien).
Ja de Blades vind ik ook echt een geweldige module. Echt een prachtig filter en reken ik zeker tot één van m'n favoriete modules.

Ik heb de belgrad van Xaoc en een Intellijel Morgasmatron in eurorack.
Ben niet overtuigd van de Belgrad, moet er nog eens wat tijd mee doorbrengen.
In 5U heb ik een Croglin van oakley die is echt goed. Maar de beste is de MOTM-480.

De MOTM-480 en Morgasmatron zijn eigenlijk gewoon 2 filters in 1 module, dus die tellen misschien niet...

Ik ga binnenkort de AJH Matrix VCF proberen

Ik vind vandaag deze 3 het interessants
De joranalogue door de extra features
De Spectrum ivm switching capacitors.
De SE88 omdat ik eigenlijk al wat heb daarvan maar niet dit CS-80 achtig filter..

Het gaat om dual/stereo VCF's hier, ik zie dat er een hoop mono VCF's genoemd worden. Ik was een tijdje geleden ook op zoek, toen voor de popple gegaan. Dit is eigenlijk de stereo variant van de ripples. Hij is lekker klein en klinkt als een ripples maar dan stereo. Ikari en dual dagger stonden ook hoog op de lijst bij mij. Ik heb ook een dual borg gehad. Klonk goed maar vond het te groot voor wat hij deed dus vervangen voor een gewone borg. Qpas ook wel eens mee gespeeld, vond de klank van de filter de bron een beetje overschaduwen. Alles klonk een beetje het zelfde wat je er doorheen stuurde.

WMD Overseer. Dual stereo HP en LP in serie. (vier filters dus) Functioneel vergelijkbaar met Dual Dagger.

Ik was een tijdje geleden ook op zoek, toen voor de popple gegaan. Dit is eigenlijk de stereo variant van de ripples.
De Blades is dan wel flexibeler omdat je die ook als 2 individuele filters kan gebruiken. Maar neemt we meer rackspace in.

Ik zie iets wat op een link lijkt maar het lukt me niet te openen, heb je een link naar je modulargrid of een foto van wat je nu hebt? Wat wil je met de dual VCF bereiken en waarom wil je nog een VCF, wat zou er anders zijn dan de filters die je nu al hebt?

Misschien is budget ook een ding. Wat wil je max uitgeven @Pojo_del_Klojo ? In je vorige vraag zocht je een VCO voor drone, toen kwamen een aantal met de befaco oneroi en veel zijn er lovend over maar ja toen luisterde je ook lekker niet gelijk heb je :D.. Je kunt ook alleen dat filter kopen, de Befaco iroi. Rond 250,-

Screenshot 2026-07-05 at 16.31.35.png

Back