welke dual vcf voor eurorack

Ja dat is altijd de eeuwige strijd he functionaliteit vs rackspace :) Maar popple kan je ook als 2 losse gebruiken, alleen de resonance is gedeeld dan.
Ah ok das wel tof dan.

Misschien is budget ook een ding. Wat wil je max uitgeven @Pojo_del_Klojo ? In je vorige vraag zocht je een VCO voor drone, toen kwamen een aantal met de befaco oneroi en veel zijn er lovend over maar ja toen luisterde je ook lekker niet gelijk heb je :D.. Je kunt ook alleen dat filter kopen, de Befaco iroi. Rond 250,-

Bekijk bijlage 3874761
Vco for drone/ambient is de 4ms ensemble geworden, super ding, erg blij mee. De blades kloon is onderweg. Allen dank. De Oneiroi, ga ik eens in VCV gebruiken lijkt me een toffe toevoeging voor later.

Ik snap dit soort open vragen eigenlijk niet, het is zo open dat je vrijwel elke stereo filter kan linken (wat dan ook gebeurt), het is ook niet alsof er veel slechte zijn om te vermijden.

Ik snap dit soort open vragen eigenlijk niet, het is zo open dat je vrijwel elke stereo filter kan linken (wat dan ook gebeurt), het is ook niet alsof er veel slechte zijn om te vermijden.
Ik heb te weinig ervaring/ kennis met stereo filters om te te kunnen beoordelen. Het aanbod van modules is enorm. Wellicht zijn er stereo filters die beter tot recht komen in mijn ambient/ drone-achtige set up. Ik heb een paar niet dual vcf's en die zijn verschillend en niet onderling uitwisselbaar.

Ik heb te weinig ervaring/ kennis met stereo filters om te te kunnen beoordelen. Het aanbod van modules is enorm. Wellicht zijn er stereo filters die beter tot recht komen in mijn ambient/ drone-achtige set up. Ik heb een paar niet dual vcf's en die zijn verschillend en niet onderling uitwisselbaar.
Ik snap je vraag wel hoor, als je meer ervaring krijgt tzt ga je zien dat je ook omwegen hebt. Zo zou je bijvoorbeeld ook goed gedaan kunnen hebben aan een wat complexere stereo VCA en een 2e Erica multimode die je al hebt.

Wat @Demure ook zegt, wat is slecht, tis anders.. Daarnaast kun je mono ook naar stereo spliten. en wie zegt dat je maar 1 filter mag gebruiken? En wie zegt dat je twee dezelfde filters in stereo moet? Je hebt tegenwoordige hele betaalbare dingen, maar er is ook nog een leage van Serge, Cwejman, L-1, ACL.. maar ik vind cheap ook goed genoeg tegenwoordig.

Het is ook altijd een optie om zelf een dual filter te fabriceren; neem twee dezelfde filters (of koop er 1 bij), een control voltage (bijv. BearModules FADE) en wat mults en je maakt van een filter die je het liefst hebt een dual. Dit zal ook ook doen met de wasps die ik hierboven vermeld heb.

Back