SinTH2 : Polyfone synth uit Polen

SinTH2.jpg

60 stemmig polyfone synthesizer van Poolse makelij.
Is niet in de winkel te koop maar rechtstreeks te bestellen via de website: SinTH2

Te verkrijgen in 3 versies:
Folding panel version: 6999 euro.
Fixed panel version: 6799 euro.
Desktop version: 5800 euro.

60 voice polyphony​

5 sample oscillators​

3GB of waveforms​

Noise oscillator​

4 Lfo generators​

2 Envelopes​

18db LPF, BPF, HPF​

Motion recording for all the knobs!​

FX Dsp​

4 oled displays​

16 steps polyphonic sequencer​

120 potentiometers​

9 encoders​

36 butons​

1920 cells for presets​

XLR Symmetrical audio output​

Stereo audio input to FX Processor​

Solid wood casing​

Fatar dynamic keyboard..

Ik was er al door YouTube op attent gemaakt. Het is dat ik tijdens mijn studie Slavische talen Pools als bijvak heb gedaan, anders had ik het niet kunnen volgen. Het instrument ziet er mooi uit, kan goed klinken en de bediening is zeer overzichtelijk maar ik vraag me af of er tegenwoordig nog een markt voor is.

Sommigen kopen Behringer vanuit de gedachte "hebben! want goedkoop!", omgekeerd kopen sommigen dit soort dingen met de gedachte "hebben! want duur!", dus dat deel van de markt heb je al te pakken.

Deze is wel leuk voor in de trein!

De prijs is hoog maar eigenlijk nog best netjes voor een boutique-synth van dit formaat. Ik had eerder 10K+ verwacht. Maar goed, het is dan wel een digitale synth, dus het lijkt me vooral een dikke DSP met veel controls.

Alleen een 18dB filter vind ik bijzonder, maar "motion recording for all the knobs" is wel heel leuk. En verder: "1920 cells for presets" :frons:

@efexor: Op de website staat inmiddels 5 LFOs ipv 4 en "4 multiwave oscyllators + 1 single wave oscillator" ipv "5 sample oscillators"

Als je die hebt, heb je volgens mij verder niets meer nodig. Wat een ding is dat zeg!!

Toen ik de foto voor het eest zag had ik de indruk dat het AI was, vond het een beetje onrealistisch uitzien.
Er is voor alles een markt.
Voor sommige is goedkoop goed, kunnen ze veel kopen om hun hok te vullen, voor andere mag het duurder zijn als het maar kwaliteit en obscuur is.

Verder wel benieuwd naar een uitgebreidere voorstelling, want voor 7K willen we wel wat meer horen.

Heeft ook wat weg van de Matrixbrute en de Polybrute.

Ik vind dat lampje bovenin echt geniaal. Heel slim. Vraag je je toch af waarom niet meer synths dat hebben.

Nou worden mijn YT video's te pas en te onpas ongevraagd ergelijk ai-nagesynchroniseerd, maar als ik dat dan een keertje echt nodig heb, wordt het niet aangeboden.

Wel vreemd dat je zo'n synth alleen uitgebreid in het Pools beschrijft; dat beperkt de doelgroep toch enigszins. Duidelijk een passieproject

Ik vind dat lampje bovenin echt geniaal. Heel slim. Vraag je je toch af waarom niet meer synths dat hebben.
Het eerste wat ik dan denk is dat je vooral hele lange schaduwen van de knoppen krijgt en het daardoor alleen bij de bovenste rij werkt.

Het is een imposant ding, wil er wel wat meer video's van zien.

Ik ben wel een klein beetje onder de indruk alleen maak ik me wel een beetje zorgen over de ruis als ik zo naar dat laatste filmpje luister...

Sommigen kopen Behringer vanuit de gedachte "hebben! want goedkoop!", omgekeerd kopen sommigen dit soort dingen met de gedachte "hebben! want duur!", dus dat deel van de markt heb je al te pakken.
Dat gevoel heb ik ook een beetje. Ben niet zo onder de indruk van de techniek en het geluid, PCM samples vraagt natuurlijk ook niet zoveel, zelfs een Proteus 2000 had destijds al 256 stemmen. Maar niet dat je denkt goh, dat moet een DSP patser van jewelste zijn, met een raspberry pi zul je een heel end komen. Dan komt het toch neer op de interface die het moet dragen en juist daar knap ik helemaal af, alles lijkt eerder in een grid gezet dan dat er een mooie interface is bedacht die de hoeveelheid stemmen en oscillatoren ten goede komt. Vier kleine schermpjes en een 16-staps sequencer bij een 6-stemmige polysynth, keybed voor 'maar' 1000 euro en als je 'em niet fold kijk je recht die lamp in :D Zal vast veel werk in zitten maar voor 5800 euro verwacht ik een wat fijner uitgedachte interface. Verbaasd me eerlijk gezegd dat ze iemand hebben die zich enkel bezig houd met grafisch ontwerp, dat zie je er niet aan af.

Het kastje zelf ziet er goed uit, maar onder de kap is het toch gewoon een multi-sample afspeler.

Deze past niet in mijn rijtjeshuiszolderkamertje.

Er schijnt ook een desktop versie te komen.

Van synthanatomy:

The SinTH2 price and availability are TBA. According to the developers, you can choose your own version, including the color scheme and various mechanical options (folding panel, fixed panel, or desktop) as well as software aspects.

Back