Ik was er al door YouTube op attent gemaakt. Het is dat ik tijdens mijn studie Slavische talen Pools als bijvak heb gedaan, anders had ik het niet kunnen volgen. Het instrument ziet er mooi uit, kan goed klinken en de bediening is zeer overzichtelijk maar ik vraag me af of er tegenwoordig nog een markt voor is.
Sommigen kopen Behringer vanuit de gedachte "hebben! want goedkoop!", omgekeerd kopen sommigen dit soort dingen met de gedachte "hebben! want duur!", dus dat deel van de markt heb je al te pakken.
De prijs is hoog maar eigenlijk nog best netjes voor een boutique-synth van dit formaat. Ik had eerder 10K+ verwacht. Maar goed, het is dan wel een digitale synth, dus het lijkt me vooral een dikke DSP met veel controls.
Alleen een 18dB filter vind ik bijzonder, maar "motion recording for all the knobs" is wel heel leuk. En verder: "1920 cells for presets"
@efexor: Op de website staat inmiddels 5 LFOs ipv 4 en "4 multiwave oscyllators + 1 single wave oscillator" ipv "5 sample oscillators"
Toen ik de foto voor het eest zag had ik de indruk dat het AI was, vond het een beetje onrealistisch uitzien.
Er is voor alles een markt.
Voor sommige is goedkoop goed, kunnen ze veel kopen om hun hok te vullen, voor andere mag het duurder zijn als het maar kwaliteit en obscuur is.
Verder wel benieuwd naar een uitgebreidere voorstelling, want voor 7K willen we wel wat meer horen.
Nou worden mijn YT video's te pas en te onpas ongevraagd ergelijk ai-nagesynchroniseerd, maar als ik dat dan een keertje echt nodig heb, wordt het niet aangeboden.
Wel vreemd dat je zo'n synth alleen uitgebreid in het Pools beschrijft; dat beperkt de doelgroep toch enigszins. Duidelijk een passieproject
Sommigen kopen Behringer vanuit de gedachte "hebben! want goedkoop!", omgekeerd kopen sommigen dit soort dingen met de gedachte "hebben! want duur!", dus dat deel van de markt heb je al te pakken.
Dat gevoel heb ik ook een beetje. Ben niet zo onder de indruk van de techniek en het geluid, PCM samples vraagt natuurlijk ook niet zoveel, zelfs een Proteus 2000 had destijds al 256 stemmen. Maar niet dat je denkt goh, dat moet een DSP patser van jewelste zijn, met een raspberry pi zul je een heel end komen. Dan komt het toch neer op de interface die het moet dragen en juist daar knap ik helemaal af, alles lijkt eerder in een grid gezet dan dat er een mooie interface is bedacht die de hoeveelheid stemmen en oscillatoren ten goede komt. Vier kleine schermpjes en een 16-staps sequencer bij een 6-stemmige polysynth, keybed voor 'maar' 1000 euro en als je 'em niet fold kijk je recht die lamp in Zal vast veel werk in zitten maar voor 5800 euro verwacht ik een wat fijner uitgedachte interface. Verbaasd me eerlijk gezegd dat ze iemand hebben die zich enkel bezig houd met grafisch ontwerp, dat zie je er niet aan af.
The SinTH2 price and availability are TBA. According to the developers, you can choose your own version, including the color scheme and various mechanical options (folding panel, fixed panel, or desktop) as well as software aspects.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.