SinTH2 : Polyfone synth uit Polen

SinTH2.jpg

60 stemmig polyfone synthesizer van Poolse makelij.
Is niet in de winkel te koop maar rechtstreeks te bestellen via de website: SinTH2

Te verkrijgen in 3 versies:
Folding panel version: 6999 euro.
Fixed panel version: 6799 euro.
Desktop version: 5800 euro.

60 voice polyphony​

5 sample oscillators​

3GB of waveforms​

Noise oscillator​

4 Lfo generators​

2 Envelopes​

18db LPF, BPF, HPF​

Motion recording for all the knobs!​

FX Dsp​

4 oled displays​

16 steps polyphonic sequencer​

120 potentiometers​

9 encoders​

36 butons​

1920 cells for presets​

XLR Symmetrical audio output​

Stereo audio input to FX Processor​

Solid wood casing​

Fatar dynamic keyboard..

Het kastje zelf ziet er goed uit, maar onder de kap is het toch gewoon een multi-sample afspeler.

Maar ís het wel echt een goed uitziend kastje? Ik vind 'em foeilelijk. De aandacht lijkt vooral te bestaan uit het formaat en de prijs, dat dit online zo veel aandacht krijgt verbaasd me eigenlijk voor wat het is.

Ik vind het een indrukwekkend ding om te zien, maar zie nog niet echt waar de kracht van dit instrument zit.
Vijf samples als uitgangspunt lukt me ook met de Iridium of de MPC en als ik multiwave oscillator mag interpreteren als wavetable-achtig kom ik ook een eind.
Twee envelopes vind ik wat karig, dus dan blijft de interface over.

Goed, dit zal wat kort door de bocht zijn, maar vooralsnog zie ik geen zaken die de prijs voor mij verantwoorden.
En dan heb ik het nog maar niet over de ruimte die hij inneemt.

Maar goed.....het is nog kort dag, misschien word loop ik nog aangenaam verrast en hebberig. ;)

Als dit ding uit de jaren 80 was dan was ie nu 20k waard.. mede vanwege de typische look, mooi conversation piece ook.

Als dat ding uit de jaren 80 kwam was hij compleet onbetaalbaar, omdat hij Moore's Law met voeten trad.

Het doet me qua looks ook een beetje denken aan de Waldorf Wave.. ok, wat jonger qua bouwjaar..

Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden.. een Rompler??

De noise, in één van de video's een paar posts terug, deed me dan wel weer aan een paar overjarige BBD's uit een Chorus effect van Roland denken.. maar ruis lijkt de laatste jaren ook weer een toegevoegde feature om de vintage sound te benaderen. En gelukkig in de meeste soft- en hardware te de-activeren.

Laatst gewijzigd:
Video van het toestel in z'n 3 formats waarin ie te verkrijgen is.

Hij zegt desktop version, maar youtube maakt er laptop version van als je ondertiteling volgt.

Als ze voor de fixed panel version een doos gaan moeten maken zal de dakloze die ooit die doos buiten zal zien staan zich in de zevende hemel prijzen.
Die kan er direct een appartement van maken.

Zo te zien is de ledstrip op de fixed en desktop weggelaten.

Knap dat er nog zijn om dat op de markt te brengen.
Roland heeft echte synth angst om nog zoiets te maken.

Laatst gewijzigd:
Back