RSB

Whoehahaha
Ik zit sinds een paar weken weer aan de Fasttracker 2. En dat is op een of andere manier weer heerlijk om mee te werken. Aangezien ik na mijn Pentium2 overgestapt ben naar Mac kreeg ik in het verleden het nooit meer aan de praat maar tegenwoordig zijn ze zo handig dat er ook een versie is voor Mac Osx 10.xx (die kan je hier downloaden 16-bits.org - home of 8bitbubsy )

Nu dacht ik, eens kijken of dit nog een beetje op Synthforum leeft en kon welgeteld 1 draadje vinden met Fasttracker in de titel en dat ging over sync problemen.
Ik was hier toch wel wat over verbaast en het leek mij dus een goed moment om een soort grote FT2 verzameldraad te maken waarin je alle Fasttracker gerelateerd in kan delen. Van .xm bestanden tot tips en van tutorials tot samples.

Deze video heeft mij bijv na 30 jaar eindelijk degelijke chops leren maken in FT2

ft2.jpg

Fasttracker is wel echt laaang geleden. Ik heb die pc (486) en ook alle muziek helaas niet meer. Daarna heb ik nog wel lang met renoise gespeeld. Dat was imo toch wel een stuk fijner.

Daar ben ik mee begonnen op de 486. Leuke tijd. Helaas zijn al mijn tracks van toen verdwenen omdat een vriend mijn floppies heeft gebruikt om Carmageddon op te zetten.

Fasttracker is wel echt laaang geleden. Ik heb die pc (486) en ook alle muziek helaas niet meer. Daarna heb ik nog wel lang met renoise gespeeld. Dat was imo toch wel een stuk fijner.
Het is idd lang geleden, ik denk dat ik er +20 jaar niet meer mee gewerkt hebt maar het is een grote trip down memorylane in mijn geval. Ik vind juist die beperkingen lekker op dit moment. Ik heb een studiootje vol met hardware meuk wat aangesloten zit op 4 patchbays en dan is dit juist even heerlijk minimaal. Ik wordt er zen van op dit moment haha

Daar ben ik mee begonnen op de 486. Leuke tijd. Helaas zijn al mijn tracks van toen verdwenen omdat een vriend mijn floppies heeft gebruikt om Carmageddon op te zetten.
Mijn oude tracks staan ook nog op een hd waarvan het mechanische gedeelte verrot is. Zou hem eens moeten opsturen naar zo'n veelste duren HD rescue service maar dat kost in NL vanaf 495euro ex btw :|

Laatst gewijzigd:
wijs! Ook nog meegespeeld op 486. Was helaas beperkt voor mij, snapte nog niet alles en van samplen had ik nog nooit gehoord, maar het was leuk.Voor de liefhebber is Renoise dan een moderne variant.

Ik heb destijds meer tijd gestoken in scream tracker en impulse tracker 3 maar wel wat aangekloot met fast tracker. Naast nostalgische redenen grijp ik nu eerder naar renoise waarin plugins werken en ik geen rekening hoef te houden met maximum geheugen enzo :)

Leuk - ik heb zelf nooit met trackers gewerkt, maar ben het nog wel ooit van plan.

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Ik heb destijds meer tijd gestoken in scream tracker en impulse tracker 3 maar wel wat aangekloot met fast tracker. Naast nostalgische redenen grijp ik nu eerder naar renoise waarin plugins werken en ik geen rekening hoef te houden met maximum geheugen enzo :)

Ik vind juist die beperkingen op dit moment leuk en uitdagend om mee te werken.

Wat houd je tegen? Download het eens en misschien ben je wel helemaal om haha

Moet eerst nog even C++ leren. ;-) Maar als dat klaar is schaf ik mogelijk een moderne versie van de Amiga aan om dan lekker spartaans met eenvoudige audio software te gaan knutselen. Ik word sowieso te oud voor alle moderne ontwikkelingen.

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Leuk - ik heb zelf nooit met trackers gewerkt, maar ben het nog wel ooit van plan.
Renoise is een moderne tracker. Wel wat uitgebreider dan de oudere varianten. Maar die is erg leuk.

Renoise nog op m'n laptop staan, FT2 is wel heeeeeel lang geleden maar dat was voor mij het begin ooit :)

edit: Filter sweeps maken met 9xx (sample start) met een sample van een synth stab met envelope modulatie op filter frequentie.

Als het even kan ga ik voor gratis en open source programma's. En dat is Renoise dacht ik niet.

Is het wellicht een idee om je C++ avontuur hier op los te laten?

Nee - eerst C++ zelf leren. Dat is heel taaie kost, en daar kan ik nu niets naast hebben. Als ik nu niet doorzet komt het er niet meer van.

Back