Erasure [Techno]

Misschien kan je die leuke geluidjes wat ruimtelijker maken ? Lijken nu erg in het midden te zitten.

Misschien kan je die leuke geluidjes wat ruimtelijker maken ? Lijken nu erg in het midden te zitten.
Hey, die geluidjes op het eind bv? Valt wel mee denk ik, hier een solo & mono plaatje:

1785345736216.png

Collapse de track voor de gein maar is helemaal naar mono, dan merk je wel een flink verschil. Misschien iets te denk ik nu. De bass valt wel mee, die zorg ik sowieso dat ie mono is, maar wellicht moet ik de mids toch ook wat minder stereo maken. Nou ja, ik maak in principe geen club tracks, dus whatever :D.

Thnx voor je feedback!

Alright, ik heb de mix nog wat aangepakt (hopelijk vebeterd en niet slechter gemaakt :P):
  • Ik heb de kick nog wat meer definitie gegeven, in loudness is die gelijk gebleven, maar heb hem wel wat meer body en punch gegeven met wat saturatie en compressie (met all Ableton stock: Roar, Drum Buss, Color Limiter en dan nog wat anders ge-EQ'd)
  • Wat sporen qua volume beter in balans gebracht (bass, some fx en pad layers)
  • Verder vond ik sommige sporen nog wat harsh (oa Vox en some FX layers)
  • Ook heb ik nog een tikkeltje veranderd aan wat spacing, maar alles wel subtiel.
Hopelijk iets beter zo?

Oeps, ik zat de track vandaag terug te luisteren en vond um eigenlijk best kut klinken, had ik per ongeluk wat processing gebypassed tijdens het AB-en (en dus vergeten tijdens de final master render :P).
Nou ja, ik heb nu dan hopelijk de final versie neergezet. En omdat ik toch bezig was, gelijk maar 2 andere irritaties weggewerkt. De pads in het begin klonk wat vreemd/mono-achtig. Was geen mono maar ik had wat teveel van het hoog eruit gefiltered. En dan vond ik de vocals nog een beetje teveel wegvallen, dus die is nu ook wat meer op de voorgrond.

Hier nog en voorbeeld van het verschil in de kick. De 1e run was mijn eerste upload, de 2e was de "fix" van hierboven, maar fout dus :P, de 3e is de huidige versie en de laatste is weer de 1e upload.

Attachments

• kick processing.mp3
    1,2 MB
Back