Hallo, ik zoek iemand met een Roland JD-800 die met me mee kan denken.
Het probleem is: De JD-800 reageert niet op de midi, afkomstig van Ableton Life. Althans, je ziet sporadisch het bericht “Midi Error” verschijnen. Verder gebeurd er niks.
Wat is mijn setup ?
Ableton staat op een Windows-pc
Via USB is er een midi-interface aangesloten (de Tie i4o4). Deze wordt door Ableton ook herkend.
Van de midi-interface gaat er een 5-polige din-kabel van:
Wat heb ik al getest ?
Alle “modes” van de Tie i4o4.
JD-800 factory reset.
Op de JD-800 alle midi-instellingen doorlopen. Local staat aan, exclusive staat uit.
De midi-kabel van de JD-800 midi-in in een andere (moderne) synthesizer midi-in gestoken, en Ableton laten spelen → werkt ok.
Van een andre synth midi-out naar JD-800 midi-in. Als ik dan speel op de moderne -> werkt ok.
De JD-800 ook eens in multi-mode geprobeerd; geen resultaat.
Als ik Ableton op opnemen zet, en ik bespeel de JD-800 dan gaat dat goed.
Hoe kan dit ?
Het probleem is: De JD-800 reageert niet op de midi, afkomstig van Ableton Life. Althans, je ziet sporadisch het bericht “Midi Error” verschijnen. Verder gebeurd er niks.
Wat is mijn setup ?
Ableton staat op een Windows-pc
Via USB is er een midi-interface aangesloten (de Tie i4o4). Deze wordt door Ableton ook herkend.
Van de midi-interface gaat er een 5-polige din-kabel van:
- Tie i4o4 channel 1 midi out→ JD-800 midi in
- Tie i4o4 channel 1 midi in→ JD-800 midi out
Wat heb ik al getest ?
Alle “modes” van de Tie i4o4.
JD-800 factory reset.
Op de JD-800 alle midi-instellingen doorlopen. Local staat aan, exclusive staat uit.
De midi-kabel van de JD-800 midi-in in een andere (moderne) synthesizer midi-in gestoken, en Ableton laten spelen → werkt ok.
Van een andre synth midi-out naar JD-800 midi-in. Als ik dan speel op de moderne -> werkt ok.
De JD-800 ook eens in multi-mode geprobeerd; geen resultaat.
Als ik Ableton op opnemen zet, en ik bespeel de JD-800 dan gaat dat goed.
Hoe kan dit ?
Laatst gewijzigd: