betrouwbare goede analoge audio- interface /mixer

mindscan

The Perspective
Ik ben op zoek naar een betrouwbare analoge audio interface in de vorm van een mixer.
Ik gebruikte de Presonus AR12c USB, die heb ik vervangen door de AR16c USB vanwege een tekort aan kanalen maar die blijkt erg onbetrouwbaar (storing, uitvallen usb).
Die gaat eerdaags retour. Gelukkig had ik de Ar12c nog liggen dus die is weer aangesloten.

Mijn oog was gevallen op een ander merk, de Tascam model16 ( Is dat een goed alternatief of hebben jullie andere ideeën? Het moet enigszins een beetje betaalbaar blijven, zo onder de €1500,-
Lage latency is uiteraard heel belangrijk effecten niet, kanalen wel en directe opname in Cubase.

Ik ben benieuwd wat jullie gebruiken of aanraden.

Left field, maar als je zonder faders kunt: Wing Rack. 48 stereo kanalen voor 1399.

Persoonlijk begint het gemis aan faders mij te irriteren aan de wing Rack. 🤣

Oh ja, Max 48 stereo kanalen via stage boxes. Zelf heeft ie “maar” 24 inputs (combo jack)

Over die tascam heb ik wisselende verhalen gelezen, snel stuk kwam regelmatig voorbij. Wel Alweer een paar jaar geleden, dus wellicht is dat nu anders.

Kan je op zo’n wing Rack niet die behringer X touches gebruiken om de faders te bedienen?

Volgens mij ia de tascam model12 de enige die midi-clock kan uitsturen? Ik zou zo'n tascam ook eerder stand alone gebruiken. Als ik een DAW zou draaien zou ik gewoon een goede controller kopen met motorized faders.

Over die tascam heb ik wisselende verhalen gelezen, snel stuk kwam regelmatig voorbij. Wel Alweer een paar jaar geleden, dus wellicht is dat nu anders.
Ben ik ook tegengekomen.

Ik zou zelf nooit een dure analoge tafel kopen met ingebouwde multitrack usb audio interface. Liever een tafel met voldoende direct outs en subgroepen, zodat je die met elke audio interface kan gebruiken, ongeacht of je USB audio device op een goed stuk gaat of niet meer wordt ondersteund door een up to date OS.

Ben ik ook tegengekomen.

Ik zou zelf nooit een dure analoge tafel kopen met ingebouwde multitrack usb audio interface. Liever een tafel met voldoende direct outs en subgroepen, zodat je die met elke audio interface kan gebruiken, ongeacht of je USB audio device op een goed stuk gaat of niet meer wordt ondersteund door een up to date OS.
En voor vrij weinig staan er daarvan zat goede exemplaren op Marktplaats.....

Kan je op zo’n wing Rack niet die behringer X touches gebruiken om de faders te bedienen?
Nog steeds niet (na al die jaren). Of liever gezegd, ja en nee. Als je wingedit open hebt op pc kan de xtouch via de software een wing bedienen, maar (nog) niet direct aan de wing rack zoals het wel ging met m’n xtouch en xair18.

Ik gebruik een midas venice 320 en direct outs en mix out naar enkele audio interfaces. Kies genoeg kanalen als je de audio uit je daw terug wil sturen naar de analoge mixer. Een extra 240 zou ideaal zijn 😂 Een midas kom je voor heel schappelijke prijzen tegen. En eens je die faders kent voelt alles qua mixer bij bax aan als pulp

Uitvallen usb zou ook kunnen door de power opties van je computer. Ik had laatst een RME Fireface (usb) gekocht en die verloor ook verbinding. Bleek dat de usb wordt afgesloten (Win 11) bij een tijdje niet in gebruik. Dit uitgezet en nu blijft de usb gewoon actief.

Ik heb de Onyx 1640i Firewire. Dus gekloot met de Apple. Een aantal switches bij de input kraken of hebben wat geweld nodig. Maar voor de rest een fijn ding met handige routings.

Back