Yamaha A4000

Ah oké, naja succes met de zoektocht. :W

Ik heb ooit een a4000 gehad, nieuw uit de winkel. Die draaidrukknoppen zijn een drama.
Je draait je helemaal scheel omdat je steeds over/onder je beoogde value heen gaat.
Zelf zou ik nu een andere sampler zoeken, hoeveel fx en features er ook op de a4000 zitten.

De enige reden dat ik ermee bleef werken was dat er geen echt alternatief was voor die prijs (2700 florijnen) en ik geen geld had om even een akai S5000/s6000 te kopen.
Later wel gedaan overigens, geen spijt.

Ik heb een A3000 waar ik blij mee ben en gebruik deze voor de passthrough samplerate conversie om signalen rauwer te maken, dit werkt super goed voor mijn sampling workflow. Ik ga hem dus niet gebruiken om daadwerkelijk in te samplen maar meer als kleurbox voor mijn andere samplers.

De knoppen zijn een drama idd en merk ik ook al bij de A3000. Echter ben ik gecharmeerd van deze unit en ook van de effecten. De reden waarom ik nu een A4000 overweeg is het iets grotere en duidelijkere scherm, de machine schijnt sneller te werken dan de 3000 en een groter scala aan effecten. Daarentegen is de A3000 16/20 bit qua conversie en de A4000 18/24 bit, klinkt dus iets cleaner en de effecten minder korrelig.., maar gooi daar dan 11khz lofi mode over en je bent er ook weer denk ik dan.

Tot dusver mijn gedachtengang :)

Ik gebruik mijn A4000 ook voornamelijk voor kleur en de FX.
bZone gebruik ik nu om de sampler instellingen aan te passen, wil wel nog de drukdraaiknoppen vervangen (heb vervanging gekocht)

Draaiknoppen zijn hels , de sampler zelf is subliem .
Ik heb de sampler ook nieuw gekocht in 2001 en qua creative sampling -synthesis steekt de yamaha met kop en schouders uit boven de s5000-s6000
Deze video van Don S. vat het het beste samen

Back