Samplers koppelen scsi

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Ik vroeg me af...

Ik heb een A3000 sampler met scsi en een interne zipdrive met een externe scsi aansluiting, en
ik heb een A4000 sampler (scsi id:6) met een interne scsi harddisk (scsi id:2) ... met een externe scsi aansluiting

Zou ik deze samplers aan elkaar kunnnen verbinden met een scsi kabel.. zodat ik met de ene sampler bij de ander zijn harddisk kan komen? Dus dat ze dezelfde harddisk 'sharen' ?

Ik heb zelf geen scsi kabel thuis... dus kan het niet proberen....

Grts!

Theoretisch moet dit kunnen, ware dat een sampler zelf (het systeem) ook
een "id" in beslag neemt, dus de kans is groot dat beide systemen op het
zelfde werken.
Als het goed is, moet je beide een uniek "id" kunnen geven bv:

6 en 2 zijn al in gebruik, één op:0, en de ander op:1.

Akai's werken standaard op 6 meen ik zo uit mijn blote hoofd,
en in de manual van mijn S3200XL staat een voorbeeld van 2 samplers
aan elkaar gelust, met als waarschuwing wat ik hierboven heb beschreven.

Succes.

Het leukste van 2 samplers aan elkaar knopen is dat je geluiden van elkaars harddisk kan lezen / schrijven, en je kan de Zip drive voor 2 samplers gebruiken.

Let wel op het vorige berichtje dat elk apaaraat een eigen SCSI ID nummer heeft. Anders loopt de SCSI ketting vast en werkt het niet, of zien de samplers de harddisk's niet meer.

Succes

Ik ben er eerlijk gezegd niet zeker van of je id van de sampler zelf wel kunt veranderen??

Volgens mij heb ik ergens een keer gelezen dat je de id van AxK niet kunt aanpassen, maar weet dat dus niet zeker.
Als je id kunt veranderen (standaard is geloof ik id:6 of 7), dan kun je ze idd aan elkaar koppelen.
Misschien ff aan de Ax000 group vragen op yahoo?!

kabels eruit halen

kabels eruit halen

wel eerst je machine uit zetten voor dat je het op een andere manier gebruikt
anders gaat het stuk
bij mij was het namelijk vaak zo dat ik in de haast zat te k*tten met kabels maar da is nie goe:D

Scsi kabels NOOIT erin en eruit trekken terwijl de boel aanstaat!
Daar gaat de scsi fuse stuk van, en dan werkt de boel niet meer.

Hmm okay, het kan dus...

Nu maar even goedkoop een scsi kabel op de kop tikken...

Die 50 pin connecttoren lijken me op het eerste gezicht nu niet echt robuust.. dwz, ja kan de connctoren niet ' vastschroeven' zoals die 25 pin dingen op een zip drive.. Er zitten alleen van die klemmetjes..

Nouja, we zien wel hoe het gaat...

Nu kan ik die A3000 gewoon als expander gebruiken.. Geeft me samen met de 4000 in totaal max 128 stemmen en 256 mb ram.. en 3 fx processoren erbij... Best relaxt dus..
2e hands brengt hij amper wat op. Echtnie normaal joh, op Marktplaats staat nu bv een S2000 sampler voor 100,-

IK vraag me af hoeveel de prijzen zullen blijven dalen.. Oude Roland S330's en Akai s900's worden voor hogere prijzen aangeboden...

Ik moet toegeven dat ik daar ook van profiteer.
Ik heb net een S950 in super nieuwstaat met orginele manual voor E 100,- gescoord,
en een paar maanden terug een S3200XL voor E 300,- ook in nieuwstaat met
orginele manual.
Ga maar es voor de gein kijken wat daar allemaal al standaard op zit:P

Ik heb nu 4 hw samplers8) en ik gebruik ze allemaal.

@ Furious

Wat je wilt gaat prima mits je een paar dingen in de gaten houdt.

1: Geen 2 dezelfde ID's in de keten!
2: Samplers aan de uiteinden van de keten i.v.m. ingebouwde terminators (of bij 1 sampler termination eruit halen)
3: Devices die zich verder in de keten bevinden niet terminaten!
4: Niet allebei de samplers een disk actie op hetzelfde device laten uitvoeren! (om en om laden en saven dus!)

Dan moet het gewoon gaan, ik heb jarenlang met 2 samplers en een Apple G3 in een keten gewerkt,
leverde nooit problemen op.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel..

Back