raad de synth

Origineel geplaatst door dione
wat ben jij toch een ongelooflijke zeikerd.....als je geen zin hebt om te raden of als je je te goed vind voor deze draad reageer dan gewoon niet....het is maar een spelletje hoor,d'r zijn al meerdere van deze draadjes geweest,altijd leuk tijdverdrijf.....je vriendjes gaan je heus niet minder stoer vinden als je het niet goed raadt...
en wie heeft meer last van z'n ego : diegene die trots is op een nieuw speeltje of diegene die dat maar af gaat kraken omdat ie liever zelf dat speeltje had gehad ?
ik ben geen zeikerd en heb persoonlijk ook geen behoefde om de synth te raden...
ik zeg alleen dat het voor sommige mensen niet te doen is... je mag best trots zijn op je nieuwe speeltje en dat nog wel zonder de door jouw opgedrongen jealousy van mij...

6 trak tracked zich terug uit deze discussie en hoopt dat de volgende kandidaat het goede antwoord scoort...

Origineel geplaatst door 6 trak
sorry maar dit gaat toch echt beyond alle redelijkheid... hoe kan iemand nu een synth raden aan de hand van een geluid?!
stel dat iemand nog nooit specifiek die synth onder handen heeft gehad... zeker weten is echt impossible dus...

dit lijkt mij meer een ego threadje zo van "kijk eens welke synth ik nu heb"... maar goed ik houd mijn muil verder wel...

Ik kan 6 trak in zekere zin wel volgen.

Bovendien is het nogal een standaard patch, die op heel wat synthesizers gemaakt kan worden.

Mocht er wat met filters enzo gespeeld worden, verandert dat de zaak wel. Dan kan je duidelijker het karakter van de synthesizer horen en wordt het al wat nuttiger om te reageren.

:)

Laatst gewijzigd:
Tis maar een raadspelletje hoor...daarom staat deze draad ook bij algemene discussie....

Maar okee,volgende keer zal ik ook met het filter dr bij gaan klooien ,maar als je het dan niet raadt,ben je echt een noob......:D

Afijn...

@ Tom Spanks : Bij mij zitten dr helemaal geen knoppen op,ik heb de engine....vind 1300 € meer betalen voor een klein toetsenbordje en wat knopjes overdreven,aangezien je toch uiteindelijk toch moet editten op de computer....

[B Bij mij zitten dr helemaal geen knoppen op,ik heb de engine....vind 1300 € meer betalen voor een klein toetsenbordje en wat knopjes overdreven,aangezien je toch uiteindelijk toch moet editten op de computer.... [/B]

... en gelijk heb je!

Als 'ie in de studio staat - okee. Maar weet je hoe lekker 't is om eindelijk eens met een FM-synth te spelen met (theoretisch) 40 (8 on board, keer 5, en als je 't echt extreem wilt, nog eens keer 3) knoppen? Toch, skƓne bak :).

yep.....hoe kan je dat horen ? (gewoon benieuwd..)

Om eerlijk te zijn.. gokken!
Maar ik had wel het idee dat het een digi synth moest zijn, aangezien je hem nieuw hebt gekocht en het percentage nieuwe digitale synths groter is dan nieuwe analoge..
Toch meen ik in het geluid een digitaal kenmerk te horen. Kweetnie wat.

Origineel geplaatst door Yoozer
Als 'ie in de studio staat - okee. Maar weet je hoe lekker 't is om eindelijk eens met een FM-synth te spelen met (theoretisch) 40 (8 on board, keer 5, en als je 't echt extreem wilt, nog eens keer 3) knoppen? Toch, skƓne bak :).

yep...voor live tweaken is de knoppenversie makkelijker natuurlijk.....maar aangezien je veel moet pielen met verschillende modules en connecties,denk ik dat je toch in de meeste gevallen echt wel je computerscherm erbij nodig hebt....

@arv : t blijft gokken natuurlijk....

Origineel geplaatst door Arv
Om eerlijk te zijn.. gokken!
Maar ik had wel het idee dat het een digi synth moest zijn, aangezien je hem nieuw hebt gekocht en het percentage nieuwe digitale synths groter is dan nieuwe analoge..
Toch meen ik in het geluid een digitaal kenmerk te horen.

ff of-topic:
Hmmmm... volgens mij is het echt wel hƩƩl moeilijk om het verschil tussen digitaal en analoog te horen wanneer het audiobestand al gecompresseerd is naar mp3 (en zeker wanneer er niet met de filters gespeeld wordt). Bij die compressie vallen namelijk bepaalde deeltjes uit je audio weg om het bestand kleiner te kunnen maken => de verschillen worden nog kleiner dan ze al zijn.

Maar toch proficiat met je nieuwe aanwinst!

Ik vind het "op het oor" (via MP3) beoordelen moeilijker dan wanneer ik er op speel. Als ik zelf op een synth speel merk ik, "voel" ik, of hij analoog dan wel digitaal is.

Maar met de NordLead 3 en Ion wordt het steeds moeilijker om het verschil te spotten. Ben benieuwd naar de nieuwe Access.

...maar het 'Zeeman' randje van Boemtsjak kan ik me niet voorstellen...er zitten wel interne fx overheen die wat mij betreft beter kunnen,maar slecht is het ook niet...

Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar goedkoop klinkt het in ieder geval wel. Plastisch en gortdroog. Maar ik heb ook wel eens andere, beter klinkende geluiden uit de G2 gehoord, dus het ligt meer aan de preset dan aan de machine zelf (weer duidelijk een geval dat je niet alleen op de presets moet afgaan als je naar een nieuwe synth op zoek bent).

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Ik wel :D

De volgende:

zo....die is moeilijk....komt de delay ook uit de synth ?

is het misschien een G2 ?:D

Back