Yamaha S03 Gebruikerservaringen

Juuliea

Bibliothecaresse in Black
ik wil een geluidenbak en omdat mijn midicontroller gaar begint te worden door al dat gehengst van me
zoek ik dus een totaal oplossing en ben op de so3 uitgekomen (hij is ook prijstechnisch aantrekkelijk)

maar ik kan geen mp3's vinden van dit beestje 1 op de yamaha site maar das alles

kunnen jullie me vertellen of dit een leuke basis bak is ???

ik wil hem in combi gaan gebruiken met mijn p90....

dus wie heeft een so3 en wie wil me zijn ervaring delen over deze synth??

ook zijn andere suggesties welkom ;)

ik ben een rock jazz pop eigen stijl muziek maakert:D

:doei:

Laatst gewijzigd:
tnx for the link maar geen mp3's.....

:)

Ik heb een tijdje terug in de winkel eens op een S03L gespeeld. Over de klanken kan ik niet veel zeggen want ik weet niet meer of dat nou goed of slecht was.

Wel weet ik dat het klavier wel heel erg licht speel in vergelijking met bv een AN1x of CS2x. Als controller voor bv softsynths ontbreken op de S03L draaiknoppen en daarvoor lijkt de S03L minder geschikt, tenzij je natuurlijk enkel nootinformatie wil verzenden.

Ik vermoed dat Yamaha van de S03L vooral een betaalbare synthesizer wou maken en dat merk je ook aan de afwerking: heel veel plastic en vrij 'goedkope' knoppen en een display dat erg karig is met informatie (veel 'kryptische' afkortingen).

Zelf zou ik eerder een CS2x zeker overwegen t.o.v. een S03 omdat die wel over draaiknoppen beschikt (en de CS1/2x ziet er ook meer synthie uit).

Ik ken de prijs niet van een S03L maar erg veel zou dat niet mogen zijn want een okkazie Motif 6 of Triton Le 66 zijn tegenwoordig tegen interessante prijzen te vinden.

Een alternatief voor een S03L is bv. een Roland RS-50 die over gelijkaardige specificaties beschik en wellicht een gelijkaardige prijs heeft.

bedankt hover voor je suggestie zou de JunoD ook iets zijn dan??

en emu heeft de PK6 is dat iets wat realistische klanken heeft??

enniewaai bedankt voor je tips

Groet'n JD

maar de Roland XV2020 doet nu ook mee.......

Laatst gewijzigd:
Een Juno-D of een Roland RS-70 is iets duurder dan een Roland RS-50, er zit o.a. sequencer op. Over die E-MU PK6 kan ik weinig vertellen, ik weet dat hij bestaat.

Uiteindelijk ben je op zoek naar een ROMpler met klavier en het aanbod is groot, zowel nieuw als tweedehands. Vooral je budget bepaalt al gauw in welke 'klasse' je te zoeken instrument zit.

Altijd belangrijk is om het geluid vooral zelf te beoordelen. Breng eens wat tijd door bij je lokale dealer en probeer enkele synthesizers uit.

Back