G2 Engine vraag

dione

hardkoor
stomme vraag misschien....maar hoe krijg ik een zelfgemaakte/gedownloade patch of performance in de Engine ? En de midi-instellingen ?

want nu elke keer als ik 'm aandoe,staat ie op dezelfde performance (een sequence die meteen begint te lopen) en zijn de midi-instellingen niet zoals ik ze gezet heb...

met de handleiding kan ik er niet uitkomen...

alvast bedankt...

Ik weet in ieder geval wel hoe het zit bij de Nord Modular 'classic'.
Wellicht is er niet veel veranderd in de tussentijd?

Probeer eens! In de PC editor zit in de menubalk onder het menu Patch -> Save in Synth.
Daar zitten ook de Patch Settings. Ook in het menu ernaast Synth zitten features die je even wilt proberen (Synth Settings).

Succes! :)

Origineel geplaatst door Hanz
Ik weet in ieder geval wel hoe het zit bij de Nord Modular 'classic'.
Wellicht is er niet veel veranderd in de tussentijd?

Probeer eens! In de PC editor zit in de menubalk onder het menu Patch -> Save in Synth.
Daar zitten ook de Patch Settings. Ook in het menu ernaast Synth zitten features die je even wilt proberen (Synth Settings).

Succes! :)

Yups....maar het probleem is juist hoe ik dat in de engine krijg als het ware...want de synth settings (volgens de handleiding stuurt ie dat naar de synth als je op ok klikt) staan elke keer weer in de oude stand...

dank u Hanz :okdan:

ik had gewoon de memory protect aanstaan....:stupid

(beginnersvautje)

Nog even een Engine dingetje...
Veel gebruikers monteren de Engine achterstevoren in een rack, zodat alle kabels gewoon aan de voorkant zitten. Die twee lampjes heb je toch niet nodig :)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Nog even een Engine dingetje...
Veel gebruikers monteren de Engine achterstevoren in een rack, zodat alle kabels gewoon aan de voorkant zitten. Die twee lampjes heb je toch niet nodig :)

Wout

Daar kun je toch ook je/een patchbay goed voor gebruiken?

En ziet er er niet raar uit dan, zo'n uitstekende unit in je rack?

Dat rood is toch veel te mooi daarvoor?

patchbay kan natuurlijk ook, maar des te minder patchbays, kabels en pluggen er in het signaalpad zitten, des te beter het is, toch? Had er zelf nog niet aan gedacht maar het is misschien wel een handigheidje als je veel moet ompluggen achter je G2 engine. Overigens steekt hij dan niet uit, want je kunt de rackoren ook andersom monteren :eureka: Mooi he? Misschien wel jammer van het mooie rood ja....

Origineel geplaatst door C738
OS update???

...filterbank...?

-C-

Tja....had 'm gekocht met os 1.10,maar had af en toe wat probleempjes met het openen van de editor.......ff 1.24 geinstalleerd ( wat gaat dat makkelijk zeg) en geen problemen meer....

En ik vond een patch met een filterbank....of bedoelde je dat niet ?

er zit in de classic nord modular een 14 bands filterbank, maar in de G2 zit ie niet :(. Ik grijp elke kans aan om daar over te zeuren ;) maar ik denk dat ik de enige ben die dat ding ooit gebruikt heeft.

Maar hoe bevalt je G2 nu? De is een leuk forum ergens waar veel patches opstaan.
http://www.electro-music.com/ was het geloof ik. maar de site ligt nu plat :(. Met google krijg ik ook hits op die site, dus ik hoop dat ie dr binnenkort weer is.

-C-

Origineel geplaatst door C738
er zit in de classic nord modular een 14 bands filterbank, maar in de G2 zit ie niet :(. Ik grijp elke kans aan om daar over te zeuren ;) maar ik denk dat ik de enige ben die dat ding ooit gebruikt heeft.

Maar hoe bevalt je G2 nu? De is een leuk forum ergens waar veel patches opstaan.
http://www.electro-music.com/ was het geloof ik. maar de site ligt nu plat :(. Met google krijg ik ook hits op die site, dus ik hoop dat ie dr binnenkort weer is.

-C-

ja,die site heb ik al een zooi patches van gedowned..:D

Back