Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
pb bevalt me helemaal:okdan: lekker strak

het O2'tje valt goed mee. de draaiknoppen gaan lekker, het klavier 'gaat half zo diep' als een 'normaal' klavier, maar daar kan ik zeker mee leven. om samples te triggeren en drums te programeren is dit zelfs beter.
het dingetje is vederlicht -de oxygen weegt loodzwaar in vergelijk- , maar staat zeker nog goed 'op z'n benen'
de modulation en pitchbend zijn met drukknoppen. heb ze nog niet intensief gebruikt. gaat even wennen zijn mss, maar gaat wel goed komen...
verder gewoon inpluggen aan OSX of XP en gaan...
settings zetten en opslaan met de Enigma software....
in de SOS van deze -of vorige- maand staat er een review

nu nog een m-gear messenger bag en een UC33e ;)

Laatst gewijzigd:
G3 Audio pc?

G3 Audio pc?

Hoi,

ik kan op me werk een G3 400 (256ram, OS x) kopen voor 100euro, zou dit snel genoeg zijn als audio pc?

wil graag reason 3 en Ableton 4 tegelijk kunnen draaien. En Cubase SX/wave plugins los kunnen draaien voor mastering. Dan kan ik deze pc eventueel ook voor live toepassingen kunnen gebruiken...aangezien laptop beetje teduur is.

Iemand een idee of een G3 dit aan kan?

Heb pas nog gehoord dat iemand Reason3 op een iMac geprobeerd had en die krakend en piepend te kennen gaf dat het niet ging lukken.
Denk dat je minstens een grotere G4 moet hebben of een dual G4 om te kunnen wat jij wilt.

Volgens de kenners zou een mini-mac ook kunnen maar als ik zelf naar de demo van Reason kijk (met een middelmaatje niet mac computer) dan vrees ik dat die ook niet alles aan kan wat je met reason zou willen. Live zou wat minder zwaar moeten zijn.

Re: G3 Audio pc?

Re: G3 Audio pc?

Origineel geplaatst door cryostudio
Hoi,

ik kan op me werk een G3 400 (256ram, OS x) kopen voor 100euro, zou dit snel genoeg zijn als audio pc?

wil graag reason 3 en Ableton 4 tegelijk kunnen draaien. En Cubase SX/wave plugins los kunnen draaien voor mastering. Dan kan ik deze pc eventueel ook voor live toepassingen kunnen gebruiken...aangezien laptop beetje teduur is.

Iemand een idee of een G3 dit aan kan?

ableton 4 kan je wel vergeten denk ik.
mijn g3 400 kon reason wel trekken. in os9, moet ik even toevoegen. os9 is een stuk minder zwaar. en ik had 384 mb ram.

wat ik er voor audiobewerking op had gegooid was de gratis versie van protools. protools free (duh).
heb je wel maar maximum 8 audio tracks...

ik denk dat je erg snel aan je plafond zal zitten...

Origineel geplaatst door fuse
Live zou wat minder zwaar moeten zijn.

het ableton forum wemelt van de klachten over het gebrek aan optimalisatie voor het mac-platform. alleen de g5's trekken live op een manier dat - vrij middelmatige - pc's het doen... 1g+ g4's worden zwaar op de proef gesteld, dus om het op een 400 mhz g3 te proberen... hmmm...

reason is net heel cpu friendly. of toch de oudere versies. de 2.0 draaide zonder problemen op mijn mac met dezelfde specs als die van cryostudio, met nog iets meer ram. onder os9 welteverstaan, osx heb ik er zelfs nooit op durven zetten, want dan zou het wel even anders klinken denk ik...

Hmzzz kan dus waarschijnlijk net reason draaien...... maar live zo ie zo niet :(

jammer.... wil toch x overstappen naar mac..maar dus niet naar G3.

lang leven (goedkope) pc!? :D

Heb een Powerbook 1.5 Ghz, 1.5 Ghz ram, 80Gb HD met een Rme Fireface-800, Logic-7, Ableton 4, Reaktor, NI Spektral Delay.

Superset!!! :{

Origineel geplaatst door Cisco
Heb een Powerbook 1.5 Ghz, 1.5 Ghz ram, 80Gb HD met een Rme Fireface-800, Logic-7, Ableton 4, Reaktor, NI Spektral Delay.

Superset!!! :{

Sexy setje idd, wat heb jij voor de RME betaald?
Tevreden over het geluid?
Mijn PB 15" 1,67Ghz wordt als het goed is nu in elkaar gezet;)

OSX op de G3 moet je überhaupt niet doen, zegt Apple zelf ook. Maar zelfs met OS9 op een G3-600 en 512 MB vondt ik het zwaar tegenvallen wat ie trok.....

Ik gebruik Reason 2.5 en ProTools LE 6.1.2 op een iBook G3 800 MHz met 640 MB RAM, OS 10.2.8. In reason kan ik redelijk wat modules openen voor ik het niet meer red. bijvoorbeeld een stuk of 10 NNXTs, een paar maströms, de nodige scream4 modules en een RV7000 of 3 lukt wel hoor! In de PT is de prestatie wat minder maar dat komt eerder door de USB verbinding met de MBox en het gebruik van de interne HD dan wat anders denk ik. Een G3 400 is volgens mij echter wel al te verouderd om het nu nog mee te proberen, zeker als je van VSTs gebruik wil gaan maken.

Origineel geplaatst door mikemix
Sexy setje idd, wat heb jij voor de RME betaald?
Tevreden over het geluid?
Mijn PB 15" 1,67Ghz wordt als het goed is nu in elkaar gezet;)

Ik heb er 1100 euro's voor betaald, maar hij is het geld meer dan waard!!!
Top geluid! :P

Origineel geplaatst door gijs
OSX op de G3 moet je überhaupt niet doen, zegt Apple zelf ook. Maar zelfs met OS9 op een G3-600 en 512 MB vondt ik het zwaar tegenvallen wat ie trok.....

Het kan wel, hoor. OSX op een G3. Daar is een truc voor. Je moet echter wel een processor upgrade doen en de kast vol met ram proppen. Vriend van mij heeft zelfde G3 als ik en die werkt perfect met OSX. Hij gebruikt weliswaar vooral grafische toepassingen, maar het werkt goed.

Maar tip van rvooh is ook nuttig: veel ram en OS 9.2.2. dat gebruik ik ook.

PS:

Bericht door een moderator:
thread is samengevoegd

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back