Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Vandaag op de Mac muziekdag nog geleerd dat een heel handig accessoire voor je minimac een dual G5 met een Logic slave progje zodat je via je giga lan verbinding toch nog CPU uit die dual-G5 kan slurpen.
Handig gejat van Steinbug maar goed, het werkt.

Trouwens even los van m'n sarcastisch gemekker. Het is wel verdraaid handig voor grote project studios. Een groot 19" rack vol met die apparaten hangen plus een RAID arraytje en je kunt een poosje vooruit. Eventueel nog wat losse meuk erbij via een PC en adat. (Voorals er klanten perse met Nuendo willen werken of zo) Met de optie dat je die mac blades inzet als Nuendo slaves. Wel jammer dat Logic er niet meer voor x86's is.

Was geinig, toch?
Hoog verkoop gehalte, en een hele bups info inéén voor een noob kan ik me zo voorstellen,
vond de presentatie en organisatie heel erg goed geregeld, kan niet anders zeggen.
Was zeker de moeite waard, ook voor niet Appelaars.

cubase op mac mini?

cubase op mac mini?

Ik heb het helemaaaaaaaaaal gehad met software gekloot op de pc.
Ik wordt er schijtziek van.

Daarom wil ik nu een mac mini kopen cubase er opgooien en m'n usb maya 44 kaart erop installeren.
Dan moet het toch wel werken?

Ik doe alleen maar midi in cubase, geen vst of iets dergelijks, een een paar samples.

Ik draai op dit moment Logic 7 express met alle denkbare plugs zonder problemen(dus dan moet cubase het ook goed doen...) Ik ben ook overgestapt van de pc, 2 maanden geleden en sinds die tijd is mijn normale pc 3x aangeweest. Ik denk toch dat veel muziek makende mensen de minimac onderschatten, terwijl hij niet onderdoet voor de powerbook.

BjB

mac mini heeft genoeg processorkracht dus zal moeten lukken. enige bottlenecks kunnen de snelheid vd interne hd zijn en de hoeveelheid geheugen. er zijn al sites te vinden die beschrijven hoe je het interne geheugen op een goedkope manier upgrade, en je zou een externe 7200 rpm 8mb cache firewire hd kunnen aansluiten.

Ik denk dat ik overstag ga.
M'n vriendin heeft hier een i-mac staan, ik heb er cubase de midex en de maya op geïnstalleerd.
Even een testje gedaan, geen problemen.

De mac thread heb ik even in vogelvlucht doorgenomen. Er staan zo snel ik kan zien veel positieve ervaringen op.

Dank voor de snelle reakties:okdan:

Re: cubase op mac mini?

Re: cubase op mac mini?

Origineel geplaatst door mindscan
Ik heb het helemaaaaaaaaaal gehad met software gekloot op de pc.
Ik wordt er schijtziek van.

Daarom wil ik nu een mac mini kopen cubase er opgooien en m'n usb maya 44 kaart erop installeren.
Dan moet het toch wel werken?

Ik doe alleen maar midi in cubase, geen vst of iets dergelijks, een een paar samples.

Waarom gn Logic?

Origineel geplaatst door mindscan
Ik denk dat ik overstag ga.
M'n vriendin heeft hier een i-mac staan, ik heb er cubase de midex en de maya op geïnstalleerd.
Even een testje gedaan, geen problemen.

De mac thread heb ik even in vogelvlucht doorgenomen. Er staan zo snel ik kan zien veel positieve ervaringen op.

Dank voor de snelle reakties:okdan:

na dan kun je hier kijken voor een leuke I-mac..

http://www.tweedehandsmac.nl/

De mini mac heeft te weinig processorkracht om te kunnen wat je met een desktop PC ook kan. En daarnaast is de snelheid van het geheugen ook een van de bottlenecks.
Een volledige uitgebouwde mini mac is ook nog eens dubbel zo duur als een standaard model.

Wil je een Mac dan adviseer ik je serieus naar een desktop Mac te kijken. En die mening van mij wordt door iemand gedeeld die zelf Mac verkoopt en dus heel wat ervaring met deze apparaten heeft. (dat hij liever desktops verkoopt staat buiten kijf natuurlijk)
En tweedehandsmac is een toffe site idd.

Re: Re: cubase op mac mini?

Re: Re: cubase op mac mini?

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Waarom gn Logic?

Omdat ik mezelf goed kan redden in Cubase.
Logic heb ik eens bekeken bij iemand, daar moest ik heel erg aan wennen.

En ik heb hier de originele versie van cubase, anders moet ik ook weer uitgaven doen voor logic.
En zo erg groeit het geld me nou ook weer niet op de rug.

Origineel geplaatst door fuse
De mini mac heeft te weinig processorkracht om te kunnen wat je met een desktop PC ook kan. En daarnaast is de snelheid van het geheugen ook een van de bottlenecks.
Een volledige uitgebouwde mini mac is ook nog eens dubbel zo duur als een standaard model.

Wil je een Mac dan adviseer ik je serieus naar een desktop Mac te kijken. En die mening van mij wordt door iemand gedeeld die zelf Mac verkoopt en dus heel wat ervaring met deze apparaten heeft. (dat hij liever desktops verkoopt staat buiten kijf natuurlijk)
En tweedehandsmac is een toffe site idd.

Als ik dan alleen maar cubase op de mac mini draai, dan moet dat toch niet zo'n probleem zijn qua snelheid?
Of ben ik nou hardleers?

Ik weet niet wat je nu hebt en wat je gewend bent.
Maar als je nu een 3Ghz machine gewend bent krijg je dat met een minimac echt niet terug.

En als ik het zou moeten inschatten is een minimac met een 1Ghz pentium te vergelijken ongeveer.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back