Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Volgens mij is jou vraag zelfs actueel in de Mac thread op dit furum, heb je alles wel gelezen?

ik zou zo zeggen, kijk uiteraard naar de rpm (die is normaal toch 72.000 of zoiets niewaar, en dus sneller diegene die in je laptop zit) en ga ook voor Usb 2.0 ipv Firewire (usb is gewoon veel sneller)
voor de rest: een stevig omhulsel kan belangrijk zijn!

ik heb een matrox one touch 250gb externe hd met zowel usb2 als firewire aansluiting. na een paar dagen aan de usb2 poort ben ik door "synchronisatie problemen" zo'n 80gb aan data kwijt geraakt... het vervangende exemplaar heb ik aan mijn (PC) firewire poort gehangen, en die werkt 'al' een jaar probleemloos (maar ik ben nog steeds :( :( op matrox!)

geen usb2 zou ik zo zeggen (ik kan nog meer voorbeelden van de onbetrouwbaarheid van usb2 noemen - ik vergeet nooit de uitdrukking op bill gates' z'n kop toen hij op een grote show usb voor het eerst demonstreerde: hij stopt er iets in, de pc crashed - later twee managers ontslagen :D)

...en geen matrox!

ik zou zelf nu een losse externe hd-kast kopen (bijvoorbeeld deze), en er dan een goede, snelle schijf instoppen (zoals de populaire hitachi deskstar. totaal zo'n 200 euro.

of simultaan gebruik van een firecard problemen kan geven weet ik niet... iemand?

Bericht door een moderator:
Samengevoegd, waardoor de laatste reacties wellicht lichtelijk OT

Ik had het wel allemaal gelezen, maar echt antoorden vond ik niet. Maar ik had beter ineens in deze thread gepost ja.
Bedankt voor't samenvoegen ...

Nog iemand die tips heeft voor een goeie externe harde schijf? Vooral de interactie met een Firewire audio kaartje interesseert me. Nog niemand problemen of ervaringen mee?

Origineel geplaatst door Rozegeur
ik zou zo zeggen, kijk uiteraard naar de rpm (die is normaal toch 72.000 of zoiets niewaar,

Das een heeeeeele snelle.
7200 tpm komt meer in de buurt, cache is belangrijk, liefst zo hoog mogelijk 8mb bv.
Ik werk ook met div Apple's, ik heb goede ervaring met Western Digital en Maxtor.
Ook is het handig om hem bv extern via Fire-Wire aan te sluiten, kan je hem ook zo aan een
andere Mac hangen.

Fire-Wire is een goede stabiele (snelle) verbinding, ik heb nog nooit problemen gehad iig.
Handig is ook om er een systeem op te zetten, kan je bij problemen of andere werkzaamheden
er je systeem van booten.

Succes.

Origineel geplaatst door mikemix

Fire-Wire is een goede stabiele (snelle) verbinding, ik heb nog nooit problemen gehad iig.

En niemand slechte ervaringen met een FW harddrive en een FW audiokaart tegelijk?

Ik onthoud in elk geval al 7200 toeren en 8 mb cache.

NIEUWE PB's

NIEUWE PB's

apple brengt blijkbaar nieuwe PB's uit, nog steeds met G4....

http://www.tweakers.net/nieuws/36020/?highlight=powerbook

kwas net aan het denken misschien toch voor een appletje te gaan, maar dacht: hmm beter wachten op g5... tenzij ik G4 goedkoper kan vinden ofzo... toen kwam ik deze info tegen... mss toch hier nog maar voor gaan ofzo...

Laatst gewijzigd:
1,67??:confused:
Waarom toch niet meteen een 2 of 3ghz? Apple update hun Macs altijd met pietlullige cijfers, zoals 0,25 ghz cpu kracht.. Stelletje idioten :duivels:

Origineel geplaatst door ikke
1,67??:confused:
Waarom toch niet meteen een 2 of 3ghz? Apple update hun Macs altijd met pietlullige cijfers, zoals 0,25 ghz cpu kracht.. Stelletje idioten :duivels:
behalve dat is de standaard uitrusting flink uitgebreid (80GB 5400rpm HD, 512 RAM, schok beveiligde HD, superdrive 8x ipv. 4x, om een paar te noemen), en ze zijn flink goedkoper geworden. 't gaat niet enkel om GHz'en in 't leven hé...

Laatst gewijzigd:
ik zou zo zeggen, kijk uiteraard naar de rpm (die is normaal toch 72.000 of zoiets niewaar, en dus sneller diegene die in je laptop zit) en ga ook voor Usb 2.0 ipv Firewire (usb is gewoon veel sneller)

USB 2 is toch niet sneller als FireWire 800?
en ik dacht dat USB 1 ook niet sneller was als FireWire 400...
Of maak ik nou verkeerde vergelijkingen?
En een stevig omhulsel is idd zeer aan te raden.

=)

Je zit er ook niet een béétje naast :)

USB1 = 12 Mbps
USB2 = 480 Mbps
Firewire 400 = 400 Mbps
Firewire 800 = 800 Mbps (dúh)

In de regel is het beter om firewire voor AV en harde schijven te gebruiken, dat protocol leent zich er nu eenmaal beter voor.

Zelden in zo weinig zinnen zóveel onzin gelezen:(
Zeg dan niks, als je het niet zeker weet of neem even de moeite
om het op te zoeken, lijkt het iig nog wat!

Re: externe FW HD's

Re: externe FW HD's

Origineel geplaatst door divi
dit moet wel de holy grail van de firewire HD's zijn: http://store.apple.com/Apple/WebObj...o/gq1i7ebNd2uT27EYWZKP4gzY77E/3.0.11.1.0.6.12

miglia dualdisk: 2 RAID schijven in één externe HD, op FW800... :{

Ai, ik kreeg dit:

De sessie is beëindigd na een periode van inactiviteit. Ga terug naar het Winkel-menu om verder te winkelen.

U kunt ook telefonisch bestellen bij de Apple Store via nummer 0800-99-846.
Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW en verwijderingsbijdrage, maar exclusief verzendkosten. Klik hier voor meer informatie over deze verwijderingsbijdrage.

Re: Re: externe FW HD's

Re: Re: externe FW HD's

Origineel geplaatst door mikemix
Ai, ik kreeg dit:

De sessie is beëindigd na een periode van inactiviteit. Ga terug naar het Winkel-menu om verder te winkelen.

U kunt ook telefonisch bestellen bij de Apple Store via nummer 0800-99-846.
Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW en verwijderingsbijdrage, maar exclusief verzendkosten. Klik hier voor meer informatie over deze verwijderingsbijdrage.
try this : http://www.it-enquirer.com/main/ite/more/dualdisk_320_gb/

Heel mooi en snel, maar kan een G4 ook FW 800 aan? Er zit nl enkel een FW 400 poort op, maar misschien met een PCI kaartje? Iemand die dit weet?

Inderdaad, de powermac. Sorry, dat stond in 1 van m'n vorige posts in deze thread. Ik probeer de specs terug te vinden van de powermac op de apple site, maar heb moeite om hun "archief" te vinden. Maar dat zal wel vooral van de processor afhangen zeker? En als een G4 processor in de PB dat aankan, zal die in de powermac dat ook wel kunnen neem ik aan. Edoch, als iemand dit kan bevestigen zou dat wel geapprecieerd worden ...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back