Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door feindbild
het zouden de drivers zijn. heb - ik geloof op kvr audio - een antwoord gezien van m-audio, en die raadden aan naar een vorige versie van osx terug te gaan... bedenkelijk.

maks, ik heb een rme fireface en daar ben ik erg tevreden van. 't is een groot prijsverschil, maar je krijgt er ook veel meer voor. ook de andere rme interfaces hebben een zeer goede naam.

hmmm, naar een vorige OSX terug gaan....:erm:

anyway, bij q loopt het goed... ik denk ook dat veel mensen door fout gebruik problemen krijgen...

met de FW410 zijn percies minder problemen... een interface die ik ook kan smaken (moet ik gelijk ook niet met ext preamps gaan knoeien), alleen heeft hij een beetje 'belachelijk veel outputs' for my purpose...

de Emagic 6|2 intresseert me echt wel... ik mailde emagic/apple, maar ze konden nog niks zeggen over de toekomst van de drivers... mimikemix, jij had er eentje toch? geen last van latency bij track-over-track recording enzo?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Maks

de Emagic 6|2 intresseert me echt wel... ik mailde emagic/apple, maar ze konden nog niks zeggen over de toekomst van de drivers... mimikemix, jij had er eentje toch? geen last van latency bij track-over-track recording enzo?

Klopt.
Zeker, hij valt niet tegen, eigenlijk voor het geld en z'n doel een prima bakkie.
Over zijn toepassingen geen klachten, hij loopt zelfs via een hub.
Laten we wel wezen, hij loopt via USB 1.1 dus geen onbeperkte bandbreedte.

tuurlijk stilletjes flurt ik naar een FW versie, niet om de timing en stabieliteit (nooit gecrashed)
maar om mijn opnames naar een hoger platform te tillen, eerlijk is eerlijk, alle waar naar zijn geld.
Ik draai de laatste OSX (10.3.8 ) en gaat nog steeds als een zonnetje, dus met de drivers die er standaard
op de cd werden meegeleverd.

Wat ik zeg, elke Euro waard, absoluut.

Origineel geplaatst door mikemix
Klopt.
Zeker, hij valt niet tegen, eigenlijk voor het geld en z'n doel een prima bakkie.
Over zijn toepassingen geen klachten, hij loopt zelfs via een hub.
Laten we wel wezen, hij loopt via USB 1.1 dus geen onbeperkte bandbreedte.

tuurlijk stilletjes flurt ik naar een FW versie, niet om de timing en stabieliteit (nooit gecrashed)
maar om mijn opnames naar een hoger platform te tillen, eerlijk is eerlijk, alle waar naar zijn geld.
Ik draai de laatste OSX (10.3.8 ) en gaat nog steeds als een zonnetje, dus met de drivers die er standaard
op de cd werden meegeleverd.

Wat ik zeg, elke Euro waard, absoluut.

mja, zo het eventuel kunnen doen... aaah, choices:erm:
ook geen last van 'high pitched whine when recording audio'? http://www.osxaudio.com/forums/viewtopic.php?t=18138
op welke manier werk je? bij track-over-track opnames enzo gen last van latency en dergelijken?

Laatst een optreden gehoord en die persoon had zon 2|6 van emagic op een powerbook aangelsoten, wat klonk dat ding beroerd zeg over een PA, totaal geen dynamiek, zo plat als een dubbeltje. Laag was ver te zoeken. Echt ieeeeel geluid.

Wel erg kort door de bocht om als conclusie te trekken dat het de emagic unit zou zijn. Kan je het iets meer onderbouwen?

Origineel geplaatst door Mostatic
Laatst een optreden gehoord en die persoon had zon 2|6 van emagic op een powerbook aangelsoten, wat klonk dat ding beroerd zeg over een PA, totaal geen dynamiek, zo plat als een dubbeltje. Laag was ver te zoeken. Echt ieeeeel geluid.

Heb je ook een vergelijking met een andere audio-interface op diezelfde PA?
Het zegt mij namelijk helemaal niets, tuurlijk zijn er betere, maar slecht klinken doet ie niet.
1 verkeerde setting van die arties maakt meteen die 2/6 klote, dat vindt ik te kort door de bocht.

mja, zo het eventuel kunnen doen... aaah, choices:erm:
ook geen last van 'high pitched whine when recording audio'? http://www.osxaudio.com/forums/viewtopic.php?t=18138
op welke manier werk je? bij track-over-track opnames enzo gen last van latency en dergelijken?

Ik gebruik m als audio uitvoer om snel wat te beluisteren, staat bijna nooit in de mix.
Soms voor een opnametje erbij.

Origineel geplaatst door The Q
Wel erg kort door de bocht om als conclusie te trekken dat het de emagic unit zou zijn. Kan je het iets meer onderbouwen?

Grappig, was ook mijn eerste reaktie zoals je kon lezen...;)

Soms is kort door de bocht sneller :yamaha:

Jammer...dit is geen antwoord op mijn vraag:erm:

Origineel geplaatst door mikemix
Heb je ook een vergelijking met een andere audio-interface op diezelfde PA?
Het zegt mij namelijk helemaal niets, tuurlijk zijn er betere, maar slecht klinken doet ie niet.
1 verkeerde setting van die arties maakt meteen die 2/6 klote, dat vindt ik te kort door de bocht.

Oja Q,
je wilde weten of mijn Pb erg warm wordt nu met die
7200t/schijf in mijn PB 12'.

Zoals je ziet gaat ie lekker...8o)

Attachments

• g5.jpg
    g5.jpg
    31,2 KB · Bekeken: 102
Ow ja sorry natuurlijk. De andere interface was een analoge modulaire synthesizers, zelfbouw en een a4000 sampler met een an200 en wat fx.

ZO dat was een verschil niet normaal. Daag 2|6. :doei:

Dat ziet er voortreffelijk uit Mr Mix :{

Swedish_chef.jpg

audio interface voor powerbook kiezen

audio interface voor powerbook kiezen

ik wil een audio interface kopen om te gebruiken met 12" powerbook

wat in aanmerking komt:

M-audio Audiophile FW: lekker kaartje, leuke specs, er waren wel problemen met OSX naar verluit...

Edirol FA101 en FA66: redelijk wat goeie commentaren over de FA101. drivers zitten ook in OSX ingebakken. top:)
de FA101 is wel wat groot voor me, en beide kaarten hebben geen spdif op cinch. fa66 nog niet uit

M-audio 410: minder voordelig in prijs dan FA101 van edirol, maar leuke kaart, en minder problemen dan audiophile in termen van drivers enzo denk ik.... wel 'een teveel aan outputs' for my purpose

emagic 6|2: oude kaart, misschien binnenkort geen support meer, redelijk wat goede commentaren, ook slechte (zoals problemen wanneer buspowered) en usb:erm:...

Terratec Phase 24: een knap dingetje, lekker compact, lekker geprijst, balanced ins and outs, mss wel niet optimaal met mac?:erm: sommige mensen noemden het alvast the best kept secret

presonus firebox: leuk kaartje, uit over drie weken...

wat gebruiken jullie met jullie mac? nog suggesties

ik heb me weer vanalles laten opschijten op forums... forums: slecht voor de gezondheid en de geloofwaardigheid...
iedereen loopt iedereen achterna
:P :D

Re: audio interface voor powerbook kiezen

emagic 6|2: oude kaart, misschien binnenkort geen support meer, redelijk wat goede commentaren, ook slechte (zoals problemen wanneer buspowered) en usb:erm:...
bus powered probleem? ik heb er ieg. nooit iets van gemerkt. is dat niet iets dat door een slechte bus(voeding) van een laptop komt?

blah

zoiets als: die ferrari raakt niet vooruit in de file, wat een brakke kar seg!

ik wil een audio interface kopen om te gebruiken met 12" powerbook

wat in aanmerking komt:

M-audio Audiophile FW: lekker kaartje, leuke specs, er waren wel problemen met OSX naar verluit...

M-audio 410: minder voordelig in prijs dan FA101 van edirol, maar leuke kaart, en minder problemen dan audiophile in termen van drivers enzo denk ik.... wel 'een teveel aan outputs' for my purpose

Zal ik u iets grappigs vertellen? De 410 en audiophile hebben dezelfde drivers.
Anyway, je kent mijn ervaringen inmiddels :)

Re: Re: audio interface voor powerbook kiezen

Re: Re: audio interface voor powerbook kiezen

Origineel geplaatst door The Q
Zal ik u iets grappigs vertellen? De 410 en audiophile hebben dezelfde drivers.
Anyway, je kent mijn ervaringen inmiddels :)

hmmm:erm:

ze hebben trouwens een paar dagen geleden beta drivers op het net gezet: http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers

net het aangename nieuws gekregen dat de firebox van presonus morgen bij keymusic zou binnenkomen:)... ik mailde een weekje of wat geleden presonus om te vragen wanneer die er was, en toen werd er 4 weken gezegd.

deze kaart is qua specs lekker helemaan op maat voor mijn bedoelingen, de drivers zouden in OSX ingebakken zitten meen ik (minder kans op driverproblemen etc denk ik dan) dus voorlopig zie ik alleen maar voordelen... alleen ben ik met iets 'goedkoper' -in verscheidene betekenissen van het woord- ook al tevree, maar hey...:)

http://www.presonus.com/firebox.html

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back