Origineel geplaatst door The Q
Okee, ik denk dat het idee dat je overal (zinnig) mee kan babbelen in threads waar het woord computer ook maar enigszins in voorkomt voor jou een valkuil vormt. Het is niet erg dat je links en rechts wat tegengas geeft alleen bekruipt mij (en misschien anderen ook) het gevoel dat je bijdrage niet altijd door en ervaring en behoeftes wordt ingegeven maar meer op specs en theoretische blaat. Daardoor wordt ze ook niet als construktief ervaren.
Eindelijk eens een degelijk argument. En die andere trolls reageer ik maar niet op.
Denk dat jullie wel snel vergeten dat ik niet altijd geil op specs maar veel eerder praktisch probeer na te denken. Waarom anders denk je dat ik zo vaak zeg dat men in de winkel naar synths, computers etc moet gaan checken om zelf te ervaren hoe ea werkt? De mensen kunnen wel mooie verhalen ophangen maar als je een bak met centen uitgeeft zou daar niet veel op vertrouwen. En waarom ga ik naar die Muziek met de Mac dag? Ten eerste gezelligheid maar ook om nog meer te weten te komen over dat soort dingen. Dat vind ik gewoon interessant om te weten. Of ik mensen met een Mac ook probeer te helpen met probleempjes op te lossen, en van wat ik begrijp wordt dat ook wel eens gewaardeerd. Of posts over interessante audio units. En dat zou dan niet mogen omdat ik zelf geen Mac heb?
Ik heb wel eens mensen met Macs geholpen en ik kon dingen oplossen wat hun niet lukte. Toevallig omdat ik aanleg en ervaring heb om problemen met computers op te lossen. Als ik mensen daarmee kan helpen dan doe ik dat soort dingen graag.
En ik bepaal zelf altijd nog wel wat wel en niet doe. Dat doe ik dus ook voor PC's (met M$ of Linux), Ataris en Amiga's als ik denk dat ik mensen kan helpen of ik zelf met vragen zit.
Ben bijna 4 jaar systeembeheerder geweest en heel veel over mensen geleerd. En daarom mijn motto dat mensen belangrijker zijn dan computers. En dan helpt een technische opleiding geen ene moer als iemand niet weet hoe een muis werkt en jij dat uit moet leggen. Maar het helpt wel bij het maken van beslissingen om voor bepaalde configuraties te kiezen wat ook een onderdeel is als systeembeheerder.
Als je dan eens projecten meemaakt waarbij een manager denkt dat hij gelijk heeft omdat z'n vrindjes het hem aanpraten en het project tonnen duurder uitvalt dan wordt je al snel cynisch ja.
Het gaat er niet om wat je met een computer kan doen maar wat je ermee doet (of wilt doen). En wat voor merk of hoe duur hij is blijft bijzaak.
Als je een minimac hebt kun je met Logic altijd nog bouncen als het moet, of freezen. Alleen kom je dan in de knoei evt als je HD niet snel genoeg is en een FW schijf en geluidskaart teveel CPU vreet.
Maar ik mag aannemen dat hardware sequencen en een stereospoor opnemen geen enkel probleem zal opleveren.