Even een simpel MIDI vraagje (Midisport 2x2)

ptol

Ingeburgerd
Zaterdag ga ik waarschijnlijk de ESI M4U kopen. Momenteel heb ik de Midisport USB 2x2.
Echter, ik wil vanavond iets uitproberen en wil daarbij 4 apparaten aansturen:

-CS2x (heeft in-out-thru)
-Nova (heeft in-out-thru)
-SH-32 (heeft in-out)
-S2000 (heeft in-out-thru)
De CS2x wil ik dan tevens als masterkeyboard gebruiken.

Is er een manier om met dus de 2x2 midisport de 4 apparaten tegelijk te kunnen aansturen? Of vraag ik nu teveel :)

Ze hebben allemaal een midi-thru, dus dat moet wel lukken toch? Sluit de cs2x-midi-out op de midi in van de 2x2, en dan kun je 'm als masterkeyboard gebruiken.

Je moet alleen opletten dat je de midi-thru lus niet te lang maakt. Er kunnen dan problemen ontstaan met vertraging en noten die niet meer doorgestuurd worden e.d. Maar volgens mij moet dat met 4 apparaten welk goed gaan.

Ik weet alleen niet of je dan ook al je knoppen nog midi uit kan sturen. Persoonlijk vindt ik dat wel erg fijn (vooral met cut-off en resonance), dus een wat uitgebreidere midi-interace is dan handig.

Mijn karma bijv. word erg sloom als ik door menu's skip als ik een synth op de thru van de karma heb aangesloten,
en daarbij werkt het niet erg direct.

Ik vind het niet alles.

Hebben meer mensen last van hetgeen dat mijn karma sloom wordt bij aansluiting van midi thru op de karma?

Maar 4 devices op 2 poorten gaat prima hoor. Hou er wel rekening mee dat de soft-thru van de sh32 geen midi clock signalen verstuurt.

Hmz, ik heb het bijna voor elkaar, alleen hoe kan ik nou de 4 parts op de SH-32 instellen? Ik heb via midi thru de CS2x naar de midi in van de SH-32 gelust. Alleen nou kan ik die 4 parts op de sh-32 niet op bv. midi channel 4,5,6,7 zetten, dan gebeurt er niks, of ik hoor een toon uit de CS2x. Ik kan alleen het receive kanaal gebruiken :(

Origineel geplaatst door ptol
Hmz, ik heb het bijna voor elkaar, alleen hoe kan ik nou de 4 parts op de SH-32 instellen? Ik heb via midi thru de CS2x naar de midi in van de SH-32 gelust. Alleen nou kan ik die 4 parts op de sh-32 niet op bv. midi channel 4,5,6,7 zetten, dan gebeurt er niks, of ik hoor een toon uit de CS2x. Ik kan alleen het receive kanaal gebruiken :(
Heeft één part van de SH hetzelfde kanaal als de CS2x? Misschien een midi-filter aan in de CS2x? (ik weet niet of dat kan in dat ding, ik ken 'm verder niet). Anders zou het gewoon moeten werken volgens mij.

't zit weer niet mee; ik wou die ESI M4U gaan halen, maar die is alleen voor OSX.... en laat ik nou juist Cubase VST 5.32 nog onder OS9.2 draaien =(

't zal dus ff niet doorgaan.

Maar om nog op mijn vraag terug te komen; ik ben niet echt een newbie, maar wat is nou de perfecte aansluiting van mijn midi kabels met bovenstaande setup?

Ik denk zoiets:
midiman poort I out --> CS2x midi in, via thru naar Nova
midiman poort II out--> S2000 midi in, via thru naar SH32
CS2x midi out -->midiman poort I in

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik denk zoiets:
midiman poort I out --> CS2x midi in, via thru naar Nova
midiman poort II out--> S2000 midi in, via thru naar SH32
CS2x midi out -->midiman poort I in

Thanks man, zo werkt het perfect! :okdan:

Back