Kick uit virus

Frenkel

paars paard
ik weet niet of ik wel precies in het juiste onderdeel van dit forum zit voor dit maar ik ben bezig met een nieuw nummer van me (waar een stukkie preview van te vinden is in deze thread; klik

ik heb hier n beetje een probleem mee.. ik heb de kick gemaakt met een virus c, maar zoals je hoort lijkt het net of het laag net wat te laat komt... ik heb dan zonet ook vanalles geprobeerd om dit weg te krijgen, dmv. de kick gelijk te laten lopen met de midi clock van cubase... wat merk ik nou, het ligt er niet aan dat ik de laag op een verkeerde frequentie heb zitten of dat ik de attack of iets dergelijks niet goed heb staan... maar aan de decay knop van de filter die ik over osc1 en 2 heb gegooid, op de een of andere manier lijkt t net of hij wat vertraging heeft om het zo maar eens te zeggen...

ik heb echt vanalles zitten proberen, maar het wil me maar niet lukken om de kick strak te krijgen met de midi klok ;{

weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen??

Heb je ook met de envelope curve (exponential/linear) gespeeld? Volgens de Virus tutorials wil dat nog wel eens uitmaken. Krijg je 'm misschien wat strakker mee.

Origineel geplaatst door Yoozer
Heb je ook met de envelope curve (exponential/linear) gespeeld? Volgens de Virus tutorials wil dat nog wel eens uitmaken. Krijg je 'm misschien wat strakker mee.
jep ook al geprobeerd, wil ook al niet helpen :erm:

**ik weet niet of het filter van de virus C kan 'fluiten' als de resonantie voluit staat (zelfresoneren)**

Misschien als je de Osc's uitzet, en het filter laat zelfresoneren, dat je dan met de filter-envelope een strakkere kick kan bakken :confused:

en anders misschien met 1 osc eerst proberen en (toch maar) spelen met de curves en de envelope-to-pitch amount

ik heb geen ervaring met kicks uit de Virus.....maar ik denk dat eq de oplossing is....of anders samplen en dan bewerken...

Origineel geplaatst door 6 trak
...je moet het filter juist helemaal niet gebruiken, is complete onzin omdat een goede kick met body nou eenmaal bestaat uit een sinus... en idd, een sinus filteren heeft nu eenmaal weinig zin nutuulk...

:confused: een zelfresonerend filter produceerd toch een sinus? Heb aardig vette kicks gemaakt op deze manier
Hoef je alleen een klickje of een 'echte' kick zonder baslaag erover te zetten en je hebt een vette body.

of evt. distortion erover voor wat meer 'toon' (filteren kan je altijd nog doen)

btw, houd ook in de gaten dat alle envelopes goed op elkaar staan afgesteld! (de filter + de pitch + de amp)
Dat bijv. de een niet langer duurt dan de ander bijv.

Origineel geplaatst door dione
ik heb geen ervaring met kicks uit de Virus.....maar ik denk dat eq de oplossing is....of anders samplen en dan bewerken...

ik dacht in eerste instantie ook dat t wel met eq-en zou lukken (heb de kick overigens sowieso gesampled) maar dit is dus niet het geval, hoe hard ik t ook probeer t wil maar niet lukken

waar ik trouwes ook achter kwam is; ik gebruik voor deze kick 2 osc's... en bij de 2e osc is het probleem dat ie wat te laat komt zelfs nog erger dan bij de eerste:kont: , hoewel t bij alleen de eerste ook al goed te horen is...

achja ik ga vanmiddag weer ff verder kloten, in ieder geval bedankt voor de reacties allemaal mensen :biertje:

Back