Strings breed?

Sirrom

Digitabeet
He hallo,leuk dat ik bruikbare tips krijg op vorige topics!!

Heb nog een vraagje,hoe krijg ik strings zo breed als in de plaat sygnus x-superstrings?

Software of hardware? of beide?

Alvast bedankt!!

meerstemmig detunen...

je pakt bijvoorbeeld 3 zaagtanden en die detune je een beetje....
Je kan het ook voor elkaar krijgen met pulsewidth modulation, maar de eerste is simpeler en vind ik iets lekkerder klinken. Het tweede voorbeeld kan je wel vaak ranziger laten klinken.

dus het is niet zozeer een kwestie van hard/software... :doei:

Origineel geplaatst door hansbakker
meerstemmig detunen...

je pakt bijvoorbeeld 3 zaagtanden en die detune je een beetje....
Je kan het ook voor elkaar krijgen met pulsewidth modulation, maar de eerste is simpeler en vind ik iets lekkerder klinken. Het tweede voorbeeld kan je wel vaak ranziger laten klinken.

dus het is niet zozeer een kwestie van hard/software... :doei:

Bedankt voor de uitleg,maar misschien domme vraag maar wat is detunen?

De term ken ik nog niet!!

alvast bedankt!!

En natuurlijk -los van het detunen verhaal- layeren van meerdere soorten strings.
Tenminste dat doe ik vaak. Dus 1 string uit een sampler + 1 string uit een softsynth + 1 string uit een FM synth + 1 string uit een analoge synth... en dan allemaal pannen en naar wens (de)tunen... moet je eens horen of dat breed is!! :{

En dat afmaken met een vleug galm/chorus/echo. yummie

Laatst gewijzigd:
ontstemmen! ik zal even een voorbeeldje posten..

zoals je kan zien gebruikt deze plugin 3 oscilators (toongeneratoren) en staan ze net anders gestemd.
dit zorgt voor een breder geluid.

de foto:

Attachments

• es-2.jpg
    es-2.jpg
    277,4 KB · Bekeken: 110
alleen maakt chorus het vaak wat minder krachtig, je verliest ook definitie

Origineel geplaatst door hansbakker
alleen maakt chorus het vaak wat minder krachtig, je verliest ook definitie
kinderachtig? ...ligt er maar net aan hoe je een chorus instelt nutuulk
wat ik bedoel te zeggen is dat een van de kenmerken van string phasing is en chorus help daar nu eenmaal goed bij...

Ik denk dat idd in het specifieke geval van sygnus x-superstrings er gewoon een vette lexicon galm op een synth-geluid uit een kwaliteits-synth is gegooid. Lijkt wel een soortvan ducking reverb trouwens, de staart van de galm wordt harder als het droge signaal stopt toch

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sander02
Lijkt wel een soortvan ducking reverb trouwens, de staart van de galm wordt harder als het droge signaal stopt toch

gewoon het droge signaal samen met de reverb compressen en het droge signaal drukt de reverb weg.

Back