[Andromeda]Waar moet je opletten bij een 2e handse?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
om even verder te gaan op je keuze: ik zit zelf ook te denken over ofwel de virus TI ofwel een andy, maar ik denk dat ik voor de TI ga gaan (wanneer komt deze nu eigenlijk precies uit btw?)

De Ti komt in december uit...

hij staat al online te koop bij music store koln... desktop voor 1699....

een andy is dat NU ook...2e hands weliswaar maar die blijft wel 1699!

(off topic.... ik had vannacht gedroomd over de Ti Polar...... welis waar was ie in mijn droom uitgerust met mini toetsjes
zoals de Korg microcontrol)

Origineel geplaatst door Alex Omega
http://www.bluesynths.com/3Klangbeispiele-e/andromeda.html

:halleluja

Wat super dik klinkt dat!
.....door synthmann even iets weggeknipt................knip knip

inderdaad erg vet, zijn geen presets volgens mij, althans ik heb ze nog nooit gevonden. Als iemand die sounds heeft zou ik ze graag ontvangen. Weet iemand trouwens een website die sounds voor de Andromeda aanbiedt, al dan niet commercieel? (code404 en A6yahoo ken ik al)

voordelen Virus Ti:

ik heb 'em al wel door denk ik.
goeie onboard fx, helemaal nu de delay en verb nu per part is...
80 stemmen!!!!
diverse klankopwekkers..
Total intergration

nadelen:

Total Intergration is uiteindelijk niet meer toepasbaar denk ik. m.b.t. vernieuwing software
blijft een computer dus de volgende VA zullen nog beter klinken en daardoor minder waarde vast...

Maar de laatste 2, in hoe verre is dat een nadeel? je moet een x tevreden zijn.....

Origineel geplaatst door Roel
verder is een a6 zeer complex en ook onder controle te krijgen, alleen snel patches schetsen is er niet altijd meteen bij. dus enigszins omslachtig hier en daar.:)

Omslachtig? Ik denk eerder complex..

Andy is geen preset machine. Ik denk dat je dit beestje ultra veel tijd moet gunnen en niet verwachten dat je bergen patches kan downen en dan een beetje erdoorheen skippen..
Ik heb geen Andromeda, zit er wel sterk aan te denken. Ik ben me ervan bewust dat dat de helft van je muziek tijd gaat kosten om dat ding te leren bedienen. Dagenlang patches programmeren enzow.

R

ik ga voor de virus omdat ik nu oa. een virus B heb die ik echt vaak gebruik! andromeda klint heel vet, maar toch denk ik dat ik mijn virus zou missen dan...

Origineel geplaatst door Arv
Omslachtig? Ik denk eerder complex..
Andy is geen preset machine. [..] Dagenlang patches programmeren enzow.
R

dagenlang patches programmeren is inderdaad wat je met de a6 doet, omdat het een complexe synth is.
en zelfs bij het snel schetsen van een sound komt die complexiteit om de hoek kijken, waardoor ik het omslachtig noem.
want je moet soms direct parameters fijntunen, in plaats dat je daarmee kunt wachten tot de schets af is, dus meer werk i.t.t. andere synthesizers om hetzelfde effect te bereiken = omslachtig.

dagenlang patches programmeren is inderdaad wat je met de a6 doet, omdat het een complexe synth is.
en zelfs bij het snel schetsen van een sound komt die complexiteit om de hoek kijken, waardoor ik het omslachtig noem.
want je moet soms direct parameters fijntunen, in plaats dat je daarmee kunt wachten tot de schets af is, dus meer werk i.t.t. andere synthesizers om hetzelfde effect te bereiken = omslachtig.

Ik heb hem in de winkel getest en ik kwam een beetje tot dezelfde conclusie, deze machine is ondanks de hoeveelheid knoppen wel een beetje het directe kwijt wat simpelere knoppenanaloogjes hadden.

Ik ben daar toch niet echt mee akkoord. Als je de Andromeda bekijkt vanuit bv. een minimoog standpunt dan kom je tot de conclusie dat je niet alle knoppen hoeft te gebruiken om een goed geluid te maken. Beperk jezelf bij het maken van geluiden. De meeste basgeluiden bv. die je hoort zijn toch vrij basis, zonder al teveel piefpaf (ook op een Andromeda). Hoelang is het geleden dat je nog eens een ƩƩn oscillator geluid gemaakt hebt? Het hoeft toch niet altijd complex te zijn, meer zelfs, te complexe geluiden werken gewoon niet in een nummer.

Wat wel kut is aan de Andromeda zijn de Modulatie instellingen. Voor het minste dat je die knopjes beweegt verspringen ze met grote stappen. Bestaat hiervoor een oplossing?

Origineel geplaatst door Toon
De meeste basgeluiden bv. die je hoort zijn toch vrij basis, zonder al teveel piefpaf (ook op een Andromeda). Hoelang is het geleden dat je nog eens een ƩƩn oscillator geluid gemaakt hebt?
precies 2 weken geleden :) en toen met pwm op de pulsegolf aan de slag gegaan... en finetunen maar die LFO ...

Wat wel kut is aan de Andromeda zijn de Modulatie instellingen. Voor het minste dat je die knopjes beweegt verspringen ze met grote stappen. Bestaat hiervoor een oplossing? [/B]
nope dat is een kenmerkend gegeven voor de a6 ;)

De meeste basgeluiden bv. die je hoort zijn toch vrij basis, zonder al teveel piefpaf (ook op een Andromeda). Hoelang is het geleden dat je nog eens een ƩƩn oscillator geluid gemaakt hebt?
precies 2 weken geleden :) en toen met pwm op de pulsegolf aan de slag gegaan... en finetunen maar die LFO ...

Wat wel kut is aan de Andromeda zijn de Modulatie instellingen. Voor het minste dat je die knopjes beweegt verspringen ze met grote stappen. Bestaat hiervoor een oplossing? [/B]
dat is een kenmerkend gegeven voor de a6 ;)

Nog even terug komend op het gebruik van de Andy VS Virus Ti

Dat je zoveel tijd in de andy moet steken zie ik eigenlijk niet echt zitten...

Zoveel tijd heb ik ook al weer niet... moet ook af en toe sporten en mijn vriendin mag ik natuurlijk ook niet verwaarlozen
dus per dag heb ik zo'n 1 uur de tijd om te rommelen.....

en in het weekend meer...

(hele nachten)

Ik wil ook MUZIEK maken....

dus ik neig nu iets meer naar de Ti dan de Andy mede omdat ik al een C tje gehad heb. Verder ik ga ervan
uit dat die op redelijk dezelfde wijze werkt (met hier en daar een verbetering)

zucht.... klonk die Andy maar gewoon RUK
:D

Morgen komt die goeie Synth..

Morgen komt die goeie Synth..

Morgen ga ik MIJN Andromeda op halen!

Joepie!!!!

Voor het minste dat je die knopjes beweegt verspringen ze met grote stappen. Bestaat hiervoor een oplossing?

ja hoor, je kunt de A6 zodanig instellen dat een knop pas "pakt" als de orginele waarde van de parameter passeert. Het fenomeen wat jij beschrijft wordt nl. veroorzaakt doordat de parameter in kwestie een andere waarde heeft op het paneel t.o.v. de opgeslagen patch

Re: [Andromeda]Waar moet je opletten bij een 2e handse?

Origineel geplaatst door Alex Omega
Zoals de titel luid, waar moet je op letten....

Ik vraag me dit af omdat het analoog is dus misschien wat gevoeliger dan een computer?????

Maakt het bouwjaar uit?

redelijke prijs indicatie?

Als je morgen naar de betreffende handelaar gaat:peukie: moet je even aan hem vragen of hij hem een uurtje aan wil laten staan. In tussentijd vraag je of je even een uurtje bij hem mag wachten onder het genot van een lekker bakje koffie. De man zal je wel raar aankijken,zeg gewoon tegen hem dat je bezig bent met de interne circuit bend check... je verteld hem verder niets. Hij zal zich natuurlijk in dat uurtje allemaal afvragen wat de check inhoud.

Wanneer het uurtje verstreken is moet je hem vragen de lichten uit te doen in de ruimte waar de Andromeda staat.

Als het goed is moet ie nu licht gaan geven. Als de andromeda licht geeft dan verkeerd hij werkelijk intern in perfecte staat. Waarom moet je dit nu doen vraag je je af,nou..in het verleden is het vaak gebeurd dat de andromeda dan opeens uitviel en wanneer je dan aan een knopje draait dan licht alles meestal gewoon weer op,een standby zeg maar,zou wel een produktie fout zijn van de eerste exemplaren. Als alles verder perfect werkt moet je heel uitbundig en blij gaan doen daar.

succes morgen Alex!:)

Attachments

• dsc01193.jpg
    dsc01193.jpg
    39,2 KB · Bekeken: 76
@justin, thanx voor de tip.....

ik zal morgen meteen wat posten hierzo!

Wow, wie is die coole dude? hij ziet erg serieus uit!

Re: Re: [Andromeda]Waar moet je opletten bij een 2e handse?

Re: Re: [Andromeda]Waar moet je opletten bij een 2e handse?

Origineel geplaatst door justin
Wanneer het uurtje verstreken is moet je hem vragen de lichten uit te doen in de ruimte waar de Andromeda staat.

Als het goed is moet ie nu licht gaan geven. Als de andromeda licht geeft dan verkeerd hij werkelijk intern in perfecte staat. Waarom moet je dit nu doen vraag je je af,nou..in het verleden is het vaak gebeurd dat de andromeda dan opeens uitviel en wanneer je dan aan een knopje draait dan licht alles meestal gewoon weer op,een standby zeg maar,zou wel een produktie fout zijn van de eerste exemplaren. Als alles verder perfect werkt moet je heel uitbundig en blij gaan doen daar.

Whahahahahaha! :halleluja OF je bent geweldig expert in Andy's, of je bent meesterlijk in het geven van tips-uit-de-wereld-van-justin. Ik hou het op het laatste! ;)

patches A6

patches A6

Origineel geplaatst door synthmann
.....door synthmann even iets weggeknipt................knip knip

Weet iemand trouwens een website die sounds voor de Andromeda aanbiedt, al dan niet commercieel? (code404 en A6yahoo ken ik al)

ik ben deze site begonnen:

http://electro-music.com/forum/viewforum.php?f=90

kijk er maar eens op. tot nu toe veel downloaders, maar zelf eens een patch erop zetten blijkt toch wat meer moeite te zijn.
ik zou voor een nieuwe gaan. het verschil is niet zo groot (te overbruggen) en het voordeel van de volledige garantie is niet te versmaden. zeker bij zo'n complexe machine als de A6 kan het enige tijd duren voordat je een probleem ondekt. dus nieuw en er dan heel veel mee doen en vooral de handleiding 2 maal lezen en de tips en tricks.:kimono:

Re: patches A6

Re: patches A6

Origineel geplaatst door sunny pedaal

ik zou voor een nieuwe gaan..::
en niet meer te lang wachten want volgens mij zijn ze bezig met de uitverkoop.:verkoght:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back