Boss DR 55 triggeren met een TR 606

Is dat nou het Decaytrimpotje of het Noisetrimpotje?

Of is het weer wat anders...

Voordat ik mij schroevedraaier derin zet en hem mol:)

Attachments

• trim55.gif
    trim55.gif
    74 KB · Bekeken: 119
Origineel geplaatst door dr.meccano
Is dat nou het Decaytrimpotje of het Noisetrimpotje?

Of is het weer wat anders...

Voordat ik mij schroevedraaier derin zet en hem mol:)

Dat is de trimpot waarmee je de noise level kunt regelen. De noise wordt gebruikt voor de snare en de hihat. Dat is ook de enige trimpot die in de DR-55 te vinden is, een decay trimpot heeft er helaas nooit ingezeten. Dat wil niet zeggen, dat zoiets achteraf niet ingebouwd kan worden. ;)

OK dus als ik hem dicht zou draaien zou ik dan een tom overhouden bij de snare??

Dit is een stukje voor een BDdecayMod

Dit is een stukje voor een BDdecayMod

En dit is wat ze zeiden maar ik ben mega a-technisch waarneer het op een printplaat zit
dus hier kwam ik al niet echt uit>>>>>

On my DR-55, in the bottom left (near the tone pot) there was a little trim-pot
which varied the kick decay, but on my friends there was only a resistor. Later
study of the service manual shows that only early serial number DR-55s have the
trim pot, so if you've a later rev. DR-55 here's the extremely simple way to
modify the bass drum decay..

The resistor is in the lower left of the circuit board (looking from above),
just below the tone control. 'BD' is stencilled on the PCB next to it, and the
resistor is over a little stencilled trim-pot picture. The following ASCII
diagram should help you locate the right resistor.

/-\
l l Tone Pot.
\-/
o
o
o ^
^==/ <<-- Resistor to be replaced.

Is dit nou de plek (ziefoto) waar je die pot er in moet LASSEN Staat wel BD in de hoek
Ik heb het rood gemaakt waar niks aan zat maar wel een gaatje zat. Het tekeningetje op de Printplaat
laat ook zien dat er wat anders opkan. AJBWAB

Enfin zoals je ziet ben ik een leek op dit gebied

Attachments

• bd55.jpg
    bd55.jpg
    98,6 KB · Bekeken: 108
Weet dan echt niemand hoe dat zit of is iedereen nu aan het zoeken over wat het zou kunne zijn????

jep, dat is de plek ;) een 1k8 potmeter hoort er in volgens het schema

OKee!:okdan:

Maar nu een leuk adresje binne Nederland waar ik dat potmetertje kan kopen.

En desnoods iets dat ik het van buiten af kan bediene

Kwam deze nog tegen, uit de service manual van de DR-55:

dr55-p6.jpg

De code en hexfile heb ik weer gevonden, nu het schema nog... :)

Attachments

• sync55.zip
    1,7 KB · Bekeken: 121
dr55 question

dr55 question

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Misschien is het een idee om de Rimshot intern met de HiHat om te wisselen? :)

dit is een hele serieuze vraag
kan dit ...linkt me heel wijz ...die rim[soort van conga elctro ] omwisselen met trigger point

ik heb gister een beetje t schema met vreind ziten bekijken dit is ff wat makkelijker dan die mod s op detr 606 omdat die allemaal circuitejes van elkaar gebruiken [alskt goed heb snare &hihats]
maar de dr55 is heel simpl....en ik d8 dat seperate out ook heel makelijk moet kunnen ,...

gister due de weerstand 2? vervangen met een pottie iets te hoge waarde pottie ,..en nu doet ie in t begin niks
en aant eind van t draai bereik ,...te veel ,..
wat te doen
de weerstand was 820 ohm d8 ik
en moet de pottie t zelfde zijn magtie ook iets groter 1k2 ofso
ok thnx lvast ron

en de beschrijving dnek k..
helaas de images niet gesaved

Attachments

• dr55 sync24.zip
    2,3 KB · Bekeken: 105
Ok, ik heb even lopen pielen met m'n DR-55 en je kunt er heel eenvoudig een netadapter-aansluiting op maken. Wat je eigenlijk doet, is de DBS output omtoveren naar een adapter input. Daarvoor verwijder je de weerstand die aan de onderkant van de printplaat naar het middelste pinnetje van de DBS socket loopt. Daarna soldeer je een draad van dit middelste pinnetje naar de '+'-aansluiting (rode draad) van de batterijstekker en klaar ben je. :)

Deze mod is nog niet helemaal goed, want je kan nu geen batterijen meer in de DR-55 gebruiken... Een betere mod is om een diode van de middelste pin van de DBS socket naar de batterij-aansluiting te solderen en om verder de rode draad van de batterij-stekker los te halen en hier ook een diode tussen te zetten. Dan kun je de DR-55 zowel alleen op batterijen gebruiken als alleen met adapter en kun je ook een adapter gebruiken en de batterijen laten zitten om de patterns te bewaren.

Oh ja, je hebt dus een gestabiliseerde netadapter nodig met een uitgangsspanning van 6 Volt. Verder moet de tip de '+' zijn en de sleeve de '-'.

Wat voor een diode(s) bedoel je?

Ok, ik heb even lopen pielen met m'n DR-55 en je kunt er heel eenvoudig een netadapter-aansluiting op maken. Wat je eigenlijk doet, is de DBS output omtoveren naar een adapter input. Daarvoor verwijder je de weerstand die aan de onderkant van de printplaat naar het middelste pinnetje van de DBS socket loopt. Daarna soldeer je een draad van dit middelste pinnetje naar de '+'-aansluiting (rode draad) van de batterijstekker en klaar ben je. :)

Deze mod is nog niet helemaal goed, want je kan nu geen batterijen meer in de DR-55 gebruiken... Een betere mod is om een diode van de middelste pin van de DBS socket naar de batterij-aansluiting te solderen en om verder de rode draad van de batterij-stekker los te halen en hier ook een diode tussen te zetten. Dan kun je de DR-55 zowel alleen op batterijen gebruiken als alleen met adapter en kun je ook een adapter gebruiken en de batterijen laten zitten om de patterns te bewaren.

Oh ja, je hebt dus een gestabiliseerde netadapter nodig met een uitgangsspanning van 6 Volt. Verder moet de tip de '+' zijn en de sleeve de '-'.

Het vorige bericht van mij hiero in deze thread kan als niet geschreven worden beschouwd:Z
Wat ik nu wil weten is als je er dus twee diodes tussen zet komt dan de negatieve kant aan welke kant?
Ik denk dat de negatieve kant van de adapter diode richting pcb staat en de diode van de batterij aansluiting ook. Dus plus op het middenpinnetje van de DBS en plus bij de batterij.

Moet trouwens nog de pcb lijn van het middelste pinnetje van de DBS socket onderbroken worden?

Trouwens met die BD decay mod klinkt ie wel geilos......het enige probleem wat ik daar mee heb is dat als ik m helemaal opendraai (de 2k2 pot) dan oscilleert ie tot de oneindigheid. Enige manier om dit te temmen?

Back