S/Pdif Interface

Maks

Gromit the Evil Operator
Ik zou een portable S/pdif to USB interface moeten hebben.
Ik ken deze . Is die goed?
Zijn er nog?

ciao!!

Ik weet niet waarvoor je hem wilt gebruiken. Maar op de site stond dit bij de specs:
• Record: 1 stereo 32/44.1/48kHz
• Playback: 1 stereo 48 kHz

Dat houdt dus in dat alles wat uit de PC gaat wordt geresampled naar 48 kHz.
Als je daar mee kunt leven lijkt het me geen verkeerd ding; Edirol is een soort van Roland; die twee werken samen vaker.

Ja, dat wist ik, dat edirol van roland was

Idd, misschien iets met een iets hogere khz-ondersteuning is niet kwaad....

thx

mja dus ik bedoelde dat ik er dan eerder een verkies die wat hogers aankan... of zit dat spdif anders dan met andere dingen?

Ik vermoed dat we langs elkaar heen praten; ik in elk geval wel :)

Zou je me kunnen zeggen of je signalen de PC in wilt doen, of eruit, of beide?
En kun je zeggen met welke sample rate je momenteel opneemt, en of je dat waarschijnlijk ook in de nabije toekomst wilt blijven doen?

Trouwens, door omstandigheden heb ik deze week een M-Audio CO2 aangeschaft die ik bij nader inzien toch niet nodig heb, mocht je interesse hebben dan mag je die tonen.
Een CO2 kan optische signalen omzetten in elektrisch digitaal (coaxiaal) en omgekeerd.
Is handig om digitale signalen op elkaar aan te sluiten terwijl niet alle apparatuur optisch, of coaxiaal zijn...

het zit zo dat ik binnenkort een m-audio ozonic ga kopen, maar ik zou graag m'n roland td20 via spdif opnemen. ik neem nu in 16Bit 44khz op, maar dat is meer wegens het nog niet goed doorhebben, en luiheid:P maw, ik zou dus binnenkort mss wel tegen een hogere waarde willen opnemen

Aha, op die manier: http://www.roland.be/productinfo/productimages/_td20k.jpg WOW wat een machine zeg!

Deze heeft SPDIF out, maar ik kan niet vinden op welke frequentie hij uitstuurt. Zal wel 44.1 of 48 kHz zijn.
Ik neem aan dat je de M-Audio 'Ozone' bedoelt?
http://www.m-audio.com/images/en/callouts/big/ozone.jpg

Eigenlijk moet je dan een digitale geluidskaart nemen, dat is veel beter dan USB naar digitaal. Maar ik moet er bij zeggen dat ik - als het op audio aankomt - niet zo'n fan van USB ben.

Tegenwoordig hebben vrijwel alle goede geluidskaarten toch al SPDIF in en uit, en dan had ik liever een EMU 0404 of een M-Audio kaart.

die edirol die jij zoekt heb ik dus nog precies zo'n zelfde in de lade liggen hierzo!

als je geïnteresseerd bent hoor ik het wel!

Back