Ik weet niet waarvoor je hem wilt gebruiken. Maar op de site stond dit bij de specs:
• Record: 1 stereo 32/44.1/48kHz
• Playback: 1 stereo 48 kHz
Dat houdt dus in dat alles wat uit de PC gaat wordt geresampled naar 48 kHz.
Als je daar mee kunt leven lijkt het me geen verkeerd ding; Edirol is een soort van Roland; die twee werken samen vaker.
Ik bedoelde meer dat elk signaal dat je PC binnenkomt meteen naar 48 kHz gaat, dat was vroeger bij de soundblaster live ook. Toen was dat reden voor veel gebruikers om deze kaart te negeren; de geforceerde 48 kHz standaard moet je bevallen...
Ik vermoed dat we langs elkaar heen praten; ik in elk geval wel
Zou je me kunnen zeggen of je signalen de PC in wilt doen, of eruit, of beide?
En kun je zeggen met welke sample rate je momenteel opneemt, en of je dat waarschijnlijk ook in de nabije toekomst wilt blijven doen?
Trouwens, door omstandigheden heb ik deze week een M-Audio CO2 aangeschaft die ik bij nader inzien toch niet nodig heb, mocht je interesse hebben dan mag je die tonen.
Een CO2 kan optische signalen omzetten in elektrisch digitaal (coaxiaal) en omgekeerd.
Is handig om digitale signalen op elkaar aan te sluiten terwijl niet alle apparatuur optisch, of coaxiaal zijn...
het zit zo dat ik binnenkort een m-audio ozonic ga kopen, maar ik zou graag m'n roland td20 via spdif opnemen. ik neem nu in 16Bit 44khz op, maar dat is meer wegens het nog niet goed doorhebben, en luiheid maw, ik zou dus binnenkort mss wel tegen een hogere waarde willen opnemen
Eigenlijk moet je dan een digitale geluidskaart nemen, dat is veel beter dan USB naar digitaal. Maar ik moet er bij zeggen dat ik - als het op audio aankomt - niet zo'n fan van USB ben.
Tegenwoordig hebben vrijwel alle goede geluidskaarten toch al SPDIF in en uit, en dan had ik liever een EMU 0404 of een M-Audio kaart.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.