masterkeyboard

SubZ

Stamgast
Ik ben op zoek naar een masterkeyboard, op dit moment heb ik alleen modules en ik wil die gaan gebruiken d.m.v een (midi)keyboard.
Liefst koop ik een uitvoering met e.e.a. aan bruikbare geluiden voor trance/hardhouse maar eventueel zou alleen toetsen voldoen.

Wie kan mij advies geven hierover? Ik ben van plan max. 200 euro uit te geven.

ik heb ooit een Fatar Studio logic 61 keys gehad, en dat ding had de vervelende eigenschap bij 1 parameter wissel (program, aanslaggevoeligheid, split-point, dat soort zaken), informatie van alle parameters naar midi-out te sturen.

Dus, concreet: als je op je module patch 61 hebt gekozen, en je rommelt wat met je masterkeyboard, b.v aanslaggevoeligheid, en je slaat dat op, dan verandert je patch in je module naar wat er op dat moment opgeslagen zit in je keyboard.

Enige oplossing is dan een midi filter ertussen zetten, ik heb dat ding zo snel mogelijk teruggebracht naar die shite-winkel Waveworld (die nu bijna uitgestorven is, nog 1-tje in Culemborg..??). Ik weet niet hoe het nu zit met de nieuwe Fatars. Ze hebben wel lekkere toetsen.

Die modelletjes met mooie draaiknoppen en faders zijn wel top :okdan: , b.v. die van M-audio. En bij Dirk Witte hebben ze er 1-tje in de aanbieding, 61 keys, merk ?, 99 euro, (volgens de folder, ik kan op i-net niet zo snel een linkje vinden).

Back