Een nw. lid

E

egkok

Guest
Hallo, mijn naam is Elbert Kok, ik ben huisarts en zal voorlopig geen tijd hebben om me uitgebreid met synths sequencers en andere muziekprogramma's bezig te houden. Maar ik heb wel een probleem als voorlopig vermoedelijk de grootste newbie hier.
Ik heb eeb Viscount digitale piano, met midi in en out en thru, gekocht.

Ik heb een Terratec dmx sixfire 24/96 geluidskaart met daarop een midi in en midi out. Van de geluidskaart gaat een optical kabel naar een sonyversterker met daaraan dus een stel luidsprekers.

Wat ik nu wil en wat me maar niet lukt is: Op de Viscount spelen en gebruik maken van de standaard midi pathches. Dus ik wil zeg maar op de Viscount een trompet spelen en die dan ook horen. Nou heb ik al dagen internet afgescheumd voor deze simpele configuratie, maar nog steeds niets gevonden. Ook hier heb je een beginnersuitleg maar steeds kom ik dan in een een programma waarmee je muziek kan programmeren maar waarin ik overigens nog steeds niet kan wat ik wil en dat is simpel via de computer gebruik maken van de midi patches en dan op die Viscount bijv. bas of honkytonk etc spelen.

Wie kan mij nou simpel uitleggen hoe ik midigeluid uit de computer kan krijgen met mijn spullen.

De midi kabel is aangesloten de versterker staat aan en de computer doet het zalk maar zeggen.
Vast bedank en hou het simpel.

Een dikke welkom hier. :mega:

Voor jouw probleem... je moet een klein stukje software hebben dat de virtuele verbinding maakt van je toetsenbord naar de geluidskaart. Je kan dat doen met freeware sequencer programma's, er zijn er een hoop, maar misschien zit er wel software bij die geluidskaart van jou?
In zo'n programma kan je instellen welke midi in/out je kiest (IN is dus je toetsenbord, OUT je geluidskaart), dan het gewenste midi-kanaal kiezen, daarna de gewenste patch. Dan moet het gaan.
Eenvoudiger kan ik het niet uitleggen.