Behringer DDX 3216

Voor windows applicaties zoals mediaplayer, en foutmelding geluiden, staat in de gebruiksaanwijzing. (dacht ik ooit gelezen te hebben). "Staat in", dat je daarvoor beter je "goedkope" geluidkaart kunt gebruiken. Maar het
hoe of wat ervan weet ik niet meer.

Dus wat jij wil kan gewoon niet!

PS: Kan fout zitten maar iets in die trend stond er. Heb zelf namelijk nog een gewone geluidskaart er naast.

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Voor windows applicaties zoals mediaplayer, en foutmelding geluiden, staat in de gebruiksaanwijzing. (dacht ik ooit gelezen te hebben). "Staat in", dat je daarvoor beter je "goedkope" geluidkaart kunt gebruiken. Maar het
hoe of wat ervan weet ik niet meer.

Dus wat jij wil kan gewoon niet!

PS: Kan fout zitten maar iets in die trend stond er. Heb zelf namelijk nog een gewone geluidskaart er naast.

In principe wil ik ook wel eens muziek draaien vanaf mijn PC.
Het probleem is zo op te lossen door in I/O menu de clock tijdelijk op 44KHZ te zetten.
Maar omdat dit gebeurde vroeg ik me af of het dan ook wel goed ging met een lexicon en dat gaat dus wel goed.

van de week mn spirit sx verkocht en bij feedback de 3216 gekocht ( b-stock 550,00 !! nieuwe prijs !), hellaas door dat er een verhuizing aan zit te komen mn nieuwe dig. mixer nog niet getest. k heb wel een groot deel v/d handleiding gelezen, tot mn verbazing kon ik koud echt een heel end volgen, super... dat beloofd wat. k heb het stuk automatizering nog niet gelezen, leek me koud niet te doen. de mogelijkheden lijken haast oneindig ! Zeker ook ook erg lekker dat ik geen kanalen voor mn fx op hoef te offeren, super net als het feit dat ik m kan uitbreiden met adat wanner t mij uitkomt (eury technisch gezien )

k ben dr echt gewoon nu al blij mee !!

wellicht nog niet zo diepgaand commentaar, maar... dat komt nog wel , wat een prijs qualiteit verhouding zeg pff.....

:verkoght:

bij feedback de 3216 gekocht ( b-stock 550,00 !! nieuwe prijs !), hellaas door dat er een verhuizing aan zit te komen mn nieuwe dig. mixer nog niet getest.

Zou ik wel even doen met B-stock als ik jou was :D
Als je te lang wacht en er blijkt iets zo uit de doos goed stuk te zijn (het is B-stock tenslotte) gaan ze misschien claimen dat je dat zelf gedaan hebt...

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Ja het leuke is dat een Upgrade van bijv. een ada 8000 ook geen drol kost.

Ik weet niet wat jij "geen drol" vindt, maar een ADA8000 kost momenteel 218 bij Thomann en dan moet je ook nog een ADT1616 voor in de DDX kopen (a 159 euro), dus echt goedkoop vind ik het nog niet.

nog ff over dat donal duck geluid probleem.

Aan welke Clock wordt de hammerfall gesynct? Als de ddx als master clock wordt gebruikt en deze staat op 48Khz dan zal de Hammerfall ook op 48 Khz springen. Vervolgens wordt al het geluid op je pc dus afgepseelt op 48 Khz. Als de tafel de sample rate van de pc moet volgen moet je jc pc als master gebruiken.

Overigens zal een effect apparaat hier geen last van hebben omdat die niet gesynct wordt aan een clock.

Vervolgens wordt al het geluid op je pc dus afgepseelt op 48 Khz

...wat een stukje software ergens zou moeten zien en vervolgens z'n output zou moeten resampelen zodat het wel goed werkt. Ik klok de computer ook vanuit de DDX op 48 kHz, maar ik kan probleemloos 44k1 (en ook 96k) wavs afspelen.

Over clocken gesproken, kan iemand verklaren waarom mijn ddx de masterclock van mijn RME niet meer kan volgen als deze op de 48khz ingesteld staat (rme als master)?
44khz werkt alles prima.

Je zet hem wel na het switchen opnieuw op externe clock?
Heb het hier net even geprobeerd vanaf mijn EMU 1212m. 44k1 ging prima, maar als ik 'm dan naar 48k zet krijg ik "NO CLOCK" en wil ie terug naar interne klok. Maar als ik hem daarna opnieuw vertel dat hij naar module 1 moet luisteren pakt hij probleemloos 48k externe clock.
Lijkt er dus op dat hij inderdaad niet zo lekker kan volgen.

Ik laat mijn ddx luisteren naar de RME. Op 48khz gaat dit een tijd goed. Bij (bijvoorbeeld) minimizen van m'n sequenser window kan zijn dat de ddx de melding "NO CLOCK" geeft en krijg ik 'm met geen mogelijkheid meer gesynced aan de master.

Wat wel weer helpt is om in het project properties window van cubase de bitrate te wijzigen en vervolgens op de ddx weer een sync te doen. Maar dit is natuurlijk bijster irritant.i

Origineel geplaatst door sten
Ik laat mijn ddx luisteren naar de RME. Op 48khz gaat dit een tijd goed. Bij (bijvoorbeeld) minimizen van m'n sequenser window kan zijn dat de ddx de melding "NO CLOCK" geeft en krijg ik 'm met geen mogelijkheid meer gesynced aan de master.

Wat wel weer helpt is om in het project properties window van cubase de bitrate te wijzigen en vervolgens op de ddx weer een sync te doen. Maar dit is natuurlijk bijster irritant.i

Ik heb mijn DDX als master (omdat er ook nog een ADA8000 aan hangt) en ik heb nog geen enkel probleem ondervonden.

Origineel geplaatst door lcasei
Ik heb mijn DDX als master (omdat er ook nog een ADA8000 aan hangt) en ik heb nog geen enkel probleem ondervonden.

Gebruik je ook een RME kaart ?

als ik ddx als master zet dan werkt het niet (rme kan niet syncen).
ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik het idee heb dat de RME hier de zwakke schakel is ...

Ik zit nu ook heel sterk te denken om zo'n DDx aan te schaffen, maar ik heb 1 vraagje. Als je op de adat-in een 16 bits signaal zet, levert dat dan geen problemen op? Het lijkt me van niet, maar ik kan er ook nergens iets over terug vinden.

En nu ik toch bezig ben, even lichtelijk off-topic... als ik de interne klok van mijn Akai S5000 op 48 kHz zet, worden alle samples die op 44.1 kHz staan dan een tikke omhoog gepitched? Of staat dit compleet los van elkaar?

als ik de interne klok van mijn Akai S5000 op 48 kHz zet, worden alle samples die op 44.1 kHz staan dan een tikke omhoog gepitched?

Nee. De Akai compenseert dat. Alleen samples die af staan te spelen op het moment dat je van de ene naar de andere clock schakelt, die worden niet meer gecorrigeerd (maar ja, hoe vaak zul je dat doen...)

Origineel geplaatst door lcasei
ja ik heb een rme-kaart in mijn pc.

Oke, ik krijg het niet voor elkaar om de RME als slave te zetten (en ddx master) omdat ik ook nog een ADI- 8 breakout box aan mn RME heb hangen

Origineel geplaatst door etaoin
Ik weet niet wat jij "geen drol" vindt, maar een ADA8000 kost momenteel 218 bij Thomann en dan moet je ook nog een ADT1616 voor in de DDX kopen (a 159 euro), dus echt goedkoop vind ik het nog niet.

Wat is het voordeel van een ada 8000 creeer ik daarmee meer analoge ingangen?
Maar hoe moet ik dat zien in combinatie met mijn DDX3216?
Kan ik de ADA 8000 daarmee besturen?

Origineel geplaatst door Traxopia
nog ff over dat donal duck geluid probleem.

Aan welke Clock wordt de hammerfall gesynct? Als de ddx als master clock wordt gebruikt en deze staat op 48Khz dan zal de Hammerfall ook op 48 Khz springen. Vervolgens wordt al het geluid op je pc dus afgepseelt op 48 Khz. Als de tafel de sample rate van de pc moet volgen moet je jc pc als master gebruiken.

Overigens zal een effect apparaat hier geen last van hebben omdat die niet gesynct wordt aan een clock.

Dat is het dus waarschijnlijk de DDX3216 is de master dus volgt de RME kaart hierin.

Last edited by a moderator:
Back