Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maar in combinatie met de DDX3216 snap ik het niet zo.Origineel geplaatst door etaoin
De ADA8000 maakt van 8 analoge ingangen 1 ADAT signaal (en andersom). Dus je gebruikt 'm inderdaad om meer analoge in- en/of uitgangen te krijgen.
Origineel geplaatst door etaoin
Nee, de ADA is alleen maar analoog naar ADAT en andersom. Als je alles op de computer doet hoeft je hem inderdaad niet op de DDX aan te sluiten. Maar als je 24 of 32 analoge kanalen op je DDX wilt hebben, dan wel.
Origineel geplaatst door Exzit
Aha ik kan dus met de DDX3216 met kanalen 17 t/m 32 de faders besturen en de ADA8000 bedienen als ik 2 x ADA8000 zou hebben aangesloten op de DDX3216.
Ehm ja, ongeveer. Als je twee ADA's op de DDX aansluit, kun je op kanalen 17 t/m 32 ook analoge kanalen laten binnenkomen. Er valt weinig te "bedienen" aan een ADA8000. Da's alleen maar een A/D-converter.
Dat is het.
Wat is de kwaliteit van de Ad converters van de ADA8000 zijn die dezelfde als van de DDX3216?
Al sik naar de specificaties kijk zou ik zeggen dat dezelfde a/d convertors erin zitten.
Vraagje over de FX en de Aux1 en Aux2.
Je kan de FX en aux pre of post fader inschakelen op een kanaal.
Wat is slimmer om te doen? En hoe gebruiken jullie dit bij de DDX3216?
Ik zelf heb de neiging om het pre fader in te stellen. Ik doseer het effect immers toch met de aux en FX faders.
En laat dus de FX niet afhankelijk zijn van de fader stand van het kanaal.
Ook stel ik in het FX menu de send in op 0DB. Is dit wel correct?
Origineel geplaatst door Acidfever
Hangt er echt helemaal vanaf wat je ermee wilt gaan doen. Voor studio werk zie je doorgaans dat ze post fader zitten. Waarom? Omdat er in studio's meestal effecten aanhangen en deze alleen signaal hoeven te krijgen als het kanaal ook echt open staat.
On stage worden auxen vaak gebruikt om monitoren aan te sturen. Dan is het juist weer handig om ze pre-fader te zetten omdat de band/artiest op het podium dan altijd geluid uit zijn monitoren blijft houden.
Ze kun je dus heel makkelijk zelf bepalen wat je wilt.

Ik proef in deze thread en in een paar andere een obsessie met dat 0dB niveau. Maar je zit op een 32-bit digitaal systeem te mixen, dus er is geen enkele reden om alles full-scale door je systeem te trekken. Ik zou gewoon lekker doen wat het beste klinkt, want daar gaat het uiteindelijk om. En dat er nou bij het ene kanaal meer ledjes branden dan bij de ander, dat maakt natuurlijk niks uit (zolang ze maar niet rood zijn).
Agree, maar ik neem m'n tracks altijd wel zo hard mogelijk op (net niet rode led's zeg maar).

Volgens mij moet je het gewoon instellen zodat het voor jou het beste werkt. Als je 'm altijd op 0dB had moeten instellen dan had daar helemaal geen fader gezeten. Maar die zit er wel, dus moet je 'm gewoon instellen op wat jij vindt dat het beste klinkt. Niemand kan jou vertellen hou hard de sends en returns moeten zijn. Jij bent de enige die de mix hoort en dat kan bepalden
Ik proef in deze thread en in een paar andere een obsessie met dat 0dB niveau. Maar je zit op een 32-bit digitaal systeem te mixen, dus er is geen enkele reden om alles full-scale door je systeem te trekken. Ik zou gewoon lekker doen wat het beste klinkt, want daar gaat het uiteindelijk om. En dat er nou bij het ene kanaal meer ledjes branden dan bij de ander, dat maakt natuurlijk niks uit (zolang ze maar niet rood zijn).