Origineel geplaatst door GalaX
Voor de uitgangen doe je hetzelfde maar dan in het Tabblad output.
voor de uitgangen zie ik tabblad output en source, maar in geen van allen komt de mod 1-8 of mod 9-16 voor. Wel zie ik aux, bus, en di 1-16 en di 17 -32. Kamn je wat specifieker zijn?
RME:
Stel in het configuratie scherm (aanklikken van icoon rechtsonder in de tray van Windows) de ingang in op optical.
optical kom ik niet tegen? zie:
Alleen zie je bij mij niet dat hij niet de sync ref op adat 1 heeft staan maar op Master. ik begrijp nu dat dit misschien ligt aan de samplerate 44/48 hz? Moet ik thuis uitproberen, moet nog twee weken wacxhten op inet thusi, zodoende
Stel de Output in op Input (voor monitoring).
ook dit kon ik nergens terug vinden? in bovenstaande plaatje
Output format op Force ADAT, Track op 1 + 2, Clock Mode op Auto Sync
ook dit kwam ik niet tegen. ik vraag me af of ik niet een andere rme kaart heb dan jij, ik heb de Hammerfall digi9636
Cubase SX3:
Tabblad File > New Project > Midi & Audio Play Order Sequencer
Dan zie je in ieder geval 8 midi en 8 audio kanalen in het nieuwe project. Lijkt me een mooie start.
Kies Tab Devices > Device Setup ... > VST Audiobay
Kies rechtsbovenin je DIGI9632 ASIO kaart
Selecteer de benodigde in- en outputs bij de VST in- en outputs.
wat bedoel je hier precies mee, ik zie bij de vst inputs 16 kanalen die kan weergeven of niet weergeven, zelfde geld voor de vst output
Kies in de z.g.Inspector aan de linkerzijde de juiste kanalen voor de tracks en viola, je kunt aan de slag.
de zogenaamde inspector zegt mij helaas nog niets, wat bedoel je hier precies mee? Ik zag wel dat met de genoemde template de 8 midi kanalen allemaal op een eigen kanaal zaten? Maar si dit het midi kanaal of betekend dit het adat kanaal? als ik daarop klikte zag ik wel 16 kanalen waar ik uit kon kiezen
Het was mij ook niet precies duidelijk hoe mijn midikanaal naar bv adat kanaal 1 werd gestuurd?
QUOTE]
helaas niet gelukt. ik heb het hele weekend getracht het werkend te krijgen, maar helaas heeft dat niet mogen baten. ook liep ik tegen een aantal punten aan waar ik niet goed wist wat er bedoelt werd, zie boven