Welk keyboard voor gothic/darkwave?

RivenDell

Nieuwkomer
ik wil graag een Synthesizer kopen waarmee ik gothic/ darkwave agtige muziek kan maken. en ik wil er eigleijk ook orkest geluiden op hebben. ik heb er nog weinig verstand van en in de muziekwinkel probere ze me alleen maar dinge aantesmeren waar ze vanaf willen. ik heb wel iets gezien maar die was vet oud maar wel leuke geuiden maar toch niet zo mooie klanken als de nieuwere. ik dahct zelf dat een Korg N5EX wel iest was. maar heb geen idee eigelijk. is er iemand die iets in de aanbiding heeft of een goede tip/ Synthesizer in gedachte?...

ik wil ook soort van film muziek make ala lord of the rings maarja dan niet zo mooi natuurlijk maar zo iets vink wel vet of darkwave als dargaard das ook vet... zoizo een metal Synthesizer dingetje...

Korg Karma is he-le-maal jouw ding.

Volgende.

Origineel geplaatst door fuse
Korg Karma is he-le-maal jouw ding.

Volgende.

Neeneenee, je bent nog de we-zen-lijk andere Krog Triton vergeten te noemen! Je weet wel, dat grijze gevaarte dat bij zo goed als *alle* gothic-, metal- en cover-bands met toetsenist te vinden is (en waar de Karma een variant op is).

Ofwel: neem gewoon een Triton. Maakt niet (of maar amper: vergelijk de specs op sonicstate.com) uit welke versie. Altijd goed.

Volgende.

Nu wel. ;)

Hmmm, nee ik zou niet voor korg gaan. Ik denk dat voor darkwave / gothic je beter een synth kan nemen met een naam als "The Raven" van quasimidi. Je kunt als gothic / darkwavetoetsenist toch niet aankomen met een triton of een karma. Dat klink niet!

Wat misschien ook nog wel iets is is een redsound "Darkstar" dat is pas echt een deprimerende bak, dus ideaal voor het wat obscuurdere werk.
Een korg "prophecy" klinkt ook wel evil, maar dan moet je wel zorgen dat de sound die je dr uit haalt weinig goeds voorspelt...

-C-

Damn kijk es... je eerste groupie!

GUAYHROUMSBM.jpg

-C-

zoals gewoonlijk met Cheimoon eens, neem de triton, zeker met de sampler waar je de koren en orkesten het meest realistisch uitkrijgt (bijv. met de goekope bestservice sampler cd's). Ik heb zelf pianoles van de toetsenist van After Forever die ook overwegend de triton gebruikt.
Als het echt goed moet dan gewoon een Kurzweil PC2 o.id. erbij kopen heb je meteen goede piano's en orchestrale geluiden, vult bovendien de Triton perfect aan.
Beide synths blijven overeind in het gitaargeweld, dit zou nl. nog wel eens het probleem kunnen zijn bij bijvoorbeeld de goedkopere synths.

Nou ja, die Karma is lekker handig.
Drukt op die knop en en gaan maar.
Lekker backstage met een groupie!

Lekker backstage met een groupie!

Maar als je net zoveel gaat posten als Fuse heb je zelfs dáár geen tijd voor. ;)

Als je niet te veel te besteden hebt is die N5 echt heel leuk. Heb je genoeg voor een Triton, dan kun je daarmee nog beter uit de voeten, zoals hierboven al gezegd.

heey vet bedankt voor de info he. ik wil er eigelijk ook wel piano mee kunne spelen jha :P was ik ff vergen. maar wel vet dat ik goupie heb :P hehe warom eigleijk nu al??

maar heb wel een beetje geld problemen :| ik weet nie hoe duur al deze dinge zijn dat gaak morge bekijke moet nu nog vanalles doen voor school :| maarja het komt goed
ik ga wel voor de 2e hand in iedergeval... want ga er wel vanuit dat new te duur is...

Schrik niet maar reken maar dat je 2ehands nog pittige bedragen moet neertellen voor zo'n toetsenapparaat.
Is dit je band trouwens?

promo2_low.JPG

Ziet dr knus uit :D. Lekker met zijn allen op toernee in een ouwe veewee :D

-C-

Origineel geplaatst door Cozko
Maar als je net zoveel gaat posten als Fuse heb je zelfs dáár geen tijd voor. ;)
:halleluja

Maar er is ook een Triton LE.
Niet zo zwaar voor de portomonee en tweedehands ook nog redelijk makkelijk te vinden.

:halleluja

Maar er is ook een Triton LE.
Niet zo zwaar voor de portomonee en tweedehands ook nog redelijk makkelijk te vinden.

Kijk da's leuk! Was ik bijna vergeten.

ja ik was er eigelijk ook nie echt vanuit gegaan dat goedkoop zou worden maajra ik heb toch echt nei super veel geld.

maar das mun bandje ja. de zangeres is er uit omdat het ons nie echt lukte om een mooi stuk te maken instrumentaal waar ze mooi op kon zingen zeg maar. maar ik ben daar gitarist maar vin het gewoon leuk om is iest andesr te proberen.

ik wil eigleijk max500 euro uitgeven ik weet nie of dat tedoen is zo niet moet ik maar gaan sparen.. zit er trouwens wel overal piano op? want was laats bij zo'n muziek zaak en van wat ik gebrobeerrt heb heb ik geen piano gehoort :|

die korg Triton LE ziet er wel vet uit maarja is wel righting de 800 euro :( word word mish dan toch maar sparen fozo?

Koop je een 2e handsie.
Is het niet jouw ding dan kun je hem vaak voor dezelfde prijs doorverkopen aan iemand anders.

Koop je daar anders een gitaar van als dat meer je ding is.
(Sjeuz, bijna vloeken in de synthkerk zeg)

Over vloeken gesproken... als ik CS6x zeg...? Zou dat wat voor deze jongen zijn?
We moeten deze jengelhoutbespeler echt wel hersenspoelen en inlijven voor onze synthkerk!

Alesis Akhbar! of ga ik nu over de schreef?

-C-

Kurzweil K2000! helemaal jouw sound! tweedehands onder 500EUR te krijgen (met sample optie richting 650EUR)! Evt. als module, en een midi-board aansluiten...

Die Triton LE is zeker iets voor jou; zit ook piano op (al vind ik die niet bijzonder, maar smaken verschillen). Maar 500 euro is dan wel wat weinig. Je kunt ook naar Yamaha Motif 6 kijken. Bijzonder vergelijkbaar geval en misschien 2e hands is goedkoper dan de Triton LE. K2000 kan wel, maar lijkt me wat ingewikkeld als het je eerste synth is. Als gitarist zul je waarschijnlijk vooral goede presets willen hebben waar maar minimaal aan getweakt hoeft te worden, en lijkt een K2000 me (iets) te ver gezocht.

Hoor erbij, neem een Triton! :D

Back