Beste SF nummer 2004

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
volgens mij een beetje onrealistisch dit idee... het zou averechts kunnen werken als je een track 'zo maar' in een catagorie gooit, mensen zullen veel sneller een nummer dan gaan vergelijken met een andere uit die groep en wellicht minder goed vinden... en wie gaat bepalen wat nu waar bij hoort qua stijl? en dan zijn er ook nog nummer die totaal niet in een hokje kunnen worden geplaatst omdat deze uit te veel diversitiet bestaan...

Origineel geplaatst door 6 trak
volgens mij een beetje onrealistisch dit idee... het zou averechts kunnen werken als je een track 'zo maar' in een catagorie gooit, mensen zullen veel sneller een nummer dan gaan vergelijken met een andere uit die groep en wellicht minder goed vinden... en wie gaat bepalen wat nu waar bij hoort qua stijl? en dan zijn er ook nog nummer die totaal niet in een hokje kunnen worden geplaatst omdat deze uit te veel diversitiet bestaan...

klopt helemaal.. tjaa. lastig. ik ben ook geen hokjesman. de muziek die ik probeer eruit te persen is ook niet echt in te delen in een hokje (ja, in het hokje CRAP ja. dat wel)

Je laat gewoon de persoon zelf beslissen waar z'n nummer thuishoort, da's toch zo moeilijk niet. En als je niet echt ergens iets kan vinden, dan neem je gewoon de stijl waar je het dichts bij aansluit.

En het is de bedoeling het "beste" nummer te vinden, dan is het toch normaal dat je vergelijkt en sommige dingen minder goed vindt?

Ik vind het ook een goed idee! :okdan:

Leuk initiatief!

Mijn bijdrage: My Oppurtunity (vII)

Genre: elektronisch (logisch gezien dit forum ;))

Ik heb de muziek zo'n 15 jaar geleden gemaakt met een D50, DX7 en een Jupiter 6 voor een dokumentaire (luister hier). Versie II is er een recent arrangement van en volledig tot stand gekomen met Reason.

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door jgeers01
Leuk initiatief!

Mijn bijdrage: My Oppurtunity (vII)

Genre: elektronisch (logisch gezien dit forum ;))

Ik heb de muziek zo'n 15 jaar geleden gemaakt met een D50, DX7 en een Jupiter 6 voor een dokumentaire (luister hier). Versie II is er een recent arrangement van en volledig tot stand gekomen in Reason.

tjezus.... hoor ik hier een evenbeeld van mezelf?!?!?! en nova..

Heel erg mooi!!!:halleluja

De sprongen op 1:57 en 2:05 en de neerslag daartussen
waar je bijna mee over een berg vliegt vind ik fantastisch.

Mooi stukje!!!

Axel

Wat betreft het categorie-verhaal, we zullen er eens over denken - vooral omdat deze topic behoorlijk populair is qua hoeveelheid inzendingen (waardoor je snel het overzicht verliest).

De topicstarter, Scratch, heeft wat mij betreft een belangrijke stem hierin, omdat hij heeft aangeboden de verzamel- en bijkomende werkzaamheden uit te voeren - als hij er tijd voor (en zin in) heeft, zou dat een boel schelen.
Hoeveel categorieen en welke, dat valt te bezien.

Enige nadeel is dat er een boel correspondentie aan vast zit wbt de categorie van de reeds ingezonden nrs.

Origineel geplaatst door Unic
tjezus.... hoor ik hier een evenbeeld van mezelf?!?!?! en nova..

Heel erg mooi!!!:halleluja

Ben blij dat er gelukkig genoeg aandacht is voor "echte" (lees: ouderwetse) muziek, in plaats van een bliepjesregen zonder verhaal...

Volledig mee eens. Bovendien is het een omslachtig idee. Zeker als ik luister naar de vele diversen soorten muziekstijlen er geplaatst worden. Op dit moment hebben we al 51 deelnemers. Ik denk, mocht je het per stijl gaan sorteren, dat we verschrikkelijk veel keuzes uit stijlen krijgen, waarvan sommigen stijlen maar weinig tot slechts 1 inzending bevatten. De muziek die ieder maakt, is uniek, en is dus (soms) moeilijk te beschrijven in welke stijl/categorie geplaatst moet worden.

Het is juist makkelijker om 1 lijst te hebben, en daar uit je keuze te maken. Het maakt dus echt niet uit wat voor stijl jij zelf houdt. De meeste stemmen gelden! Anders zouden de Top 40, of de Eeuwige 100/Top 100 allertijden toch ook niet representatief zijn? Toch?

Wat ik wel een goed idee vind is dat bij het stemmen iedereen een eigen top 3 maakt, en dus 3 stemmen geeft. Stem 1 = 3 punten, stem 2 = 2 punten, stem 3 = 1 punt.

@Unic: je hebt nu twee nummers die meedingen aan de wedstrijd, welke wordt 't (the bridge to the other side, of Sound of the synths? Want ieder forumlid mag 1 nummer inzenden, anders maakt iemand meer kans.

Wat krijgt de winnaar eigenlijk?

"eeuwige roem?", "eeuwige headroom?", "erelid synthforum?", "4000 extra posts voor de statistieken?", etc

Mijn beste nummer voor 2004 is nog in de maak. Het is eigenlijk mijn enige nummer dit jaar, dus de keus is voor mij makkelijk:D

Origineel geplaatst door Catalunya
Wat krijgt de winnaar eigenlijk?

"eeuwige roem?", "eeuwige headroom?", "erelid synthforum?", "4000 extra posts voor de statistieken?", etc

Mijn beste nummer voor 2004 is nog in de maak. Het is eigenlijk mijn enige nummer dit jaar, dus de keus is voor mij makkelijk:D

De felbegeerde nr 1 positie :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back