MPC 60 software 3.10 en verzenden midi data

Hallo!

Ik heb sinds kort een MPC 60 met de nieuwe Roger Linn software versie 3.10
Nu werk ik met Cakewalk 9.0 en ik heb al voor elkaar gekregen om de MPC te syncen met Cakewalk en een drumsequence op te nemen, maar nu is mijn vraag

Hoe kan ik zorgen dat de verandering in de Hihat decay slider waarmee je lekker kan schuiven, opgenomen wordt in Cakewalk. Zie ik iets in de MPC over het hoofd? Bijv. selectie Midi exclusive m.b.t. de hihat?

Alvast bedankt

groet Erik

Assign note variation controller heb ik op nummer 6 gezet. Dit is het nummer voor data slider, maar dit werkt ook niet.

Niemand hier met een MPC 60 software versie 3.10?

Kan het zijn dat de MPC 60 in combinatie met een mdi patchbay alleen op midi kanaal 1 (ik heb een AMT 8 van Emagic) werkt voor het uitgaand signaal?
Veel oudere apparaten werken immers alleen op kanaal 1 wil je gebruik maken van bijv. een software editor

Erik

Echt niemand hier met een MPC 60 ver.3.10?

Echt niemand hier met een MPC 60 ver.3.10?

Is hier nou niemand op dit forum met een MPC 60 versie 3.10 die mij kan helpen =(

Misschien helpt het om even een MIDI monitor aan te sluiten op je MPC?
Dan zie je in ieder geval òf een instelling resultaat heeft op je MIDI output, en wàt dan precies.
MIDI-OX is heel handig voor dit soort dingen!

Geinig dat de MPC bij jou terechtgekomen is, ik heb ook behoorlijk over dat ding zitten kwijlen onlangs (alleen virtueel hoor!).
Scheelt het nou heel erg met de eerdere MPC die je had met eerdere firmware? (dwz. is dat echt veel beter, die 3.10?)

Origineel geplaatst door Hanz
Misschien helpt het om even een MIDI monitor aan te sluiten op je MPC?
Dan zie je in ieder geval òf een instelling resultaat heeft op je MIDI output, en wàt dan precies.
MIDI-OX is heel handig voor dit soort dingen!

Geinig dat de MPC bij jou terechtgekomen is, ik heb ook behoorlijk over dat ding zitten kwijlen onlangs (alleen virtueel hoor!).
Scheelt het nou heel erg met de eerdere MPC die je had met eerdere firmware? (dwz. is dat echt veel beter, die 3.10?)

Hey thanks Hanz! Ga dat eens proberen. Alleen vraag ik mij af of ik dan goed kan zien of er data van de decay slider te zien is d.m.v. dat programma. Hoe zou dat omschreven moeten staan in die monitor? De sequence vanuit de MPC kan ik wel via midi overbrengen naar Cakewalk, dus uitzenden van midi data doet hij wel.
Voordeel met de nieuwe versie. 4 banken met 16 sounds i.p.v. de normale 2 banken. Je kan er midifiles mee maken.
De edit funkties werken logischer. De controller schuif voor de decay kun je toewijze aan elke sound in de MPC. Je kunt zelfs zorgen dat een sound switched van de ene naar de andere sound.

Erik

In MIDI-OX zie je gewoon alle MIDI events in een lijst langskomen.
Dus als je aan een knopje schuift en dit doet *iets* met MIDI, dan flitst het direct op je scherm voorbij, zowel als losse bytes als vertaald in channels, events en de daarbij behorende data.
Zie je niets gebeuren als je aan het schuifje zit, dan kan je ervan uitgaan dat het niets doet qua MIDI, dus dan even een andere instelling proberen. Voordeel van deze methode is, dat je niet per ongeluk een werkende instelling over het hoofd ziet "omdat er niets gebeurt" in een normale sequencer.

Gewoon eens proberen, het werkt logischer dan ik het kan intypen... :D

Heb wel eens wat dingen gelezen over dat de timing in 3.10 anders is hoe zit dat nu eigenlijk ?? Draai nu op mijn 60 gewoon het laatste (oude) OS

Origineel geplaatst door Kevin
Heb wel eens wat dingen gelezen over dat de timing in 3.10 anders is hoe zit dat nu eigenlijk ?? Draai nu op mijn 60 gewoon het laatste (oude) OS

Geen hoorbaar verschil voor mij!!! Misschien heb ik wel slechte oren:D
Volgens mij maakt het weinig uit

Ik bedoel ook de Swing,Groove etc.etc. werd hier over gesproken dat die dan weg zou zijn (en dat zou ik eeuwige zonde vinden)
Wat kost die update eigenlijk ? en is dit met Eprom of alleen soft of ?

Nee Ok Hanz dat weet ik maar daar staat niets in over de Groove........

Als Hanz me ff de strot uitkomt dan heb ik pech en kan ik nergens heen....... :mega:

Origineel geplaatst door Kevin
Nee Ok Hanz dat weet ik maar daar staat niets in over de Groove........

Als Hanz me ff de strot uitkomt dan heb ik pech en kan ik nergens heen....... :mega:

De swing funktie zit er gewoon in.

Kosten upgrade is 150 dollar ongeveer

Het is me nog steeds niet gelukt. Zelfs door het maken van een midi-file in de MPC en deze in te laden in cakewalk, wordt de verandering in decay niet meegenomen.

Hoe zit dat trouwens met de MPC 2000 en 4000? Kun je dan wel mdi data versturen via de decay slider?

Back