Drumatic 3.01 released

Origineel geplaatst door PIE
Hij is soort van hybride.
Je kunt voor SynthEdit zelf modules programmeren.
Alles wat geluid maakt heb ik in C++ geprogrameerd, ook de grafische envelopes.
Dus de oscillators, filters, effecten enz heb ik zelf gemaakt.
Daarna heb ik in SynthEdit met al m'n modules de stuctuur van de synth, en de interface gemaakt.

Ik heb ook zelf het preset systeem gemaakt wat het mogelijk maakt per geluid (kick, snare, ect) je settings op te slaan.
Normaal kun je in SynthEdit alleen voor de hele synth een preset opslaan.

Kun je geloven dat ik je drumastic VSTi's regelmatig al gebruikt heb. Ik vind ze echt wel ok. De sound is toch weer eens iets anders dan de klassieke analoge drumcomputer-sounds.
oa. in deze track
http://electrobel.be/muzik.php?action=detail&type=detail&data=489

Ik ben zelf ook al bezig geweest met modules programmeren voor synthedit en VSTi's maken. Ik ben er nu niet zoveel mee bezig als jij (mijn motivatie en ambities zijn nogal met ups & downs ;) )
Wie weet moeten we mss eens wat ideetjes uitwisselen ofzo... ;)
Op mijn minimaal webpageken kunt ge wa van mijn prutsen vinden : http://home.scarlet.be/~vanromo1

Keep it up dude met de goede works!

Distortion zit er al op per geluid!... Ik moet alleen ooit eens een manual maken, omdat sommige features een beetje verstopt zitten.

Ja idd zit er al op.....ik vond de mogelijkheden wat betreft sound-shaping wat beperkt op de distortion.

Ik hou er altijd van om dit lekker te kunnen bewerken voor maximaal verzieken van geluid (of juist heel subtiel)

@oli303
Hey koel, ik zal je synths eens proberen!

@Acidfever
Ah, ok... misschien moeten er meer verschillende soorten distortion inkomen.
Als ik weer eens tijd heb zal ik er eens naar kijken.

@oli303

Eigenlijk is enkel de MegaDirty en de DirtyMono proper afgewerkt geraakt. De Olipoly is qua sound wel ongeveer af, maar de persoon die de grafische interface had ontworpen heeft een bug in de grote draaiknoppen knoppen nooit opgelost... en kgeef toe : kheb zelf ook niet meer de goesting gehad om het op te lossen.

@oli303

@Acidfever
Ah, ok... misschien moeten er meer verschillende soorten distortion inkomen.
Als ik weer eens tijd heb zal ik er eens naar kijken.

Dat zou heel mooi zijn. Maar in ieder geval de mogelijkheid tot het aanpassen van wat meer parameters zou al heel veel schelen. De distortion is nu redelijk statisch.

Ik gebruik zelf ook SonicCharge Microtonic overigens en deze twee vullen elkaar lekker aan....echt een leuke combi!
Microtonic vervangt deze plugin in ieder geval zeker niet!

Dus jij zit achter de drumatic? netjes! die plugin staat standaard in mijn default file als ik een nieuw project begin, dus die gebruik ik bijna altijd, ik had die 3.0 nog niet eens gezien trouwens, ga em gelijk checken als ik weer thuis ben!!!

ow is er ook een cc-lijst van de drumatic 2.0? ik weet wel dat ik met mijn akai mfc 42, heel veel controllers kan aanpassen, maar ik weet lang niet alle knoppen te benoemen, en dat zou leuk zijn om flink wat te automaten...

ow is er ook een cc-lijst van de drumatic 2.0?

Uhm, volgens mij beginnen de CC's bij #20 en vanuit daar omhoog.
Ik heb er nooit een lijst van gemaakt.

Drumatic 3 heeft nog geen CC's. Er zitten zo veel knoppen op dat er amper genoeg CC nummers zijn :)
Dus ik moet nog ff kijken hoe ik dat ga doen.
Wel hebben alle knoppen VST-Automation.

Origineel geplaatst door d.j.conflict
Dus jij zit achter de drumatic? netjes! die plugin staat standaard in mijn default file als ik een nieuw project begin, dus die gebruik ik bijna altijd, ik had die 3.0 nog niet eens gezien trouwens, ga em gelijk checken als ik weer thuis ben!!!

ow is er ook een cc-lijst van de drumatic 2.0? ik weet wel dat ik met mijn akai mfc 42, heel veel controllers kan aanpassen, maar ik weet lang niet alle knoppen te benoemen, en dat zou leuk zijn om flink wat te automaten...

Tis idd wel lekker als je een drumcomp met echte knoppen kunt tweaken. Op de 1 of andere manier geeft dat een iets betere "feeling".

Als er een cc lijst is zou ik die ook graag hebben voor mij Novation Remote25 controller.

deze nieuwe versie van drumatic is weer megagoed thanks! :halleluja

nu word ik toch echt nieuwsgierig... ff kijken of het mn Jomox een beetje aan kan vullen:)

Dit is een mooie softsynth. Vindt de geluiden goed gepatched en bruikbaar. De interface is duidelijk, zonder overbodig geneuzel.

Back