[Modcan] B-series

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Het zal toch niet waar zijn... Modcan zwicht voor 1/4" jacks?? Of is het alleen maar een uitstapje?

bseries.jpg

Ze zijn net zo duur als de normale modcans en in het synthesizers.com en MOTM formaat. Zou het een revival zijn van de SEM-lookalike modulars?

http://www.modcan.com

Zou ie ook compatible zijn met moonmodular's dual osc?
http://www.moonmodular.com/dualosc.jpg

http://www.moonmodular.com

p.s. Wel leuk dat je meteen op de foto die irritante multiples ziet... tweede van links onder.

Je zou bijna denken dat ook de modulars aan de hedendaagse modegrillen onderhevig zijn. ;)

Goh, wat zal ik ervan zeggen...

Oh ja: bretsig! ;)

Haalt het niet bij die Buchla van laatst, maar toch... :{

Gaaf, dat glimmend wit... het is... het is... de Richard Clayderman uitvoering!

Attachments

• photo1.gif
    photo1.gif
    82,8 KB · Bekeken: 91
Die VCA, heeft die andere outputs?

Attachments

• vca_modcan.jpg
    vca_modcan.jpg
    4,9 KB · Bekeken: 74
It's all een beetje Greek to me met dat wit, ik las in de faq dat ze voor een vintage lab apparatuur look gingen, cool!

Ben vooral blij dat ik nu niet een ander formaat modular naast m'n motm/oakley hoef te zetten, modcan heeft een aantal modules die niet snel van motm of oakley zullen verschijnen en zit een een tijdje te dubben over hoe ik dat ga doen...

Het helpt me alleen weer niet bij het beslissen hoe groot ik m'n kast ga maken, daar was ik net uit... (voor de tiende keer)

Is er inmiddels al iemand voor gegaan? Ben zelf tot +/- maart bezig met "zwart" maar denk dat ik dan wel voor een rijtje ga... even afhankelijk van hoeveel spannends er uit de MOTM hoek gaat verschijnen. (Veel schijnt, SEM vcf, ARP vcf, Mutron Biphase clone en allerlei control modules)

Mutron Biphase zit er ook van MOTM aan te komen... gebaseerd op het ontwerp van Mr. Bareille. Ben benieuwd of de Modcan versie ook op diezelfde gebaseerd is.

Bijna vol, 3 MOTM modules hoog, 12 U breed systeem is bijna af... pix volgen snel!

Origineel geplaatst door Arie Safari
Mutron Biphase zit er ook van MOTM aan te komen... gebaseerd op het ontwerp van Mr. Bareille. Ben benieuwd of de Modcan versie ook op diezelfde gebaseerd is.

Bijna vol, 3 MOTM modules hoog, 12 U breed systeem is bijna af... pix volgen snel!

Wooow Arie!
Neem hem mee naar de meeting!

Origineel geplaatst door mono-poly
Wooow Arie!
Neem hem mee naar de meeting!

Meeting? Waar, wat, hoe? :) Ben niet zoveel op het forum op het moment, veel aant solderen, spelen, werken en gitaren (waaraan een modular ook ERG leuke dimensies toevoegt!). Ik zal ff uitzoeken hoe wat en waar, might be there.

Enige kans dat we een aantal modulaire systemen kunnen laten "paren"?

Wie op het forum zitten nou eigenlijk allemaal aan de modulair?

Greetz,

Krimo

ik ben sinds vorige week trotse bezitter van een ModCan B series modular met de volgende modules:

2 VCO 01B
1 dual VCO 46B
1 dual mixer 27B
1 s&h/noise/ring mod 07B
1 VC DADSR 04B
1 dual ADSR 47B
1 moog LPF 44B
1 multi filter 10B
1 VCA panner 21B
1 freq shifter 39B
1 phase shifter/timbre mod 06B
1 3x1 mixer 09B
1 multiple 48B
1 attenuator 49B
1 pulse divider/VC switch 20B
3 cases with 50B power supply

wat een ding zeg pfffoeeeee, klingt echt moddervet en ziet er supersexy uit!
zijn er verder geen mensen hier die B series modules hebben?

Waw dat ziet er heel cool uit, Stijn !!
Ik heb voorlopig enkel DotCom en MOTM-modules, binnenkort hopelijk eens een MOOG-module, maar ik blijf ook erg benieuwd naar de Modcan B Frequency Shifter; graag ff je mening over die freq shifter.
Cheers. :biertje:

congrats stijn !

dat ziet er een fijn lijstje uit !
ik heb ook nog geen modcan bij mijn dotcom, motm & cgs maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk :)
( quantizer !, X/Y !, freq shifter ! hmmmmmm)

Origineel geplaatst door THM
Waw dat ziet er heel cool uit, Stijn !!
Ik heb voorlopig enkel DotCom en MOTM-modules, binnenkort hopelijk eens een MOOG-module, maar ik blijf ook erg benieuwd naar de Modcan B Frequency Shifter; graag ff je mening over die freq shifter.
Cheers. :biertje:

ik heb er nog niet heel uitvoerig mee gespeeld, maar die freq shifter klinkt echt buitenaards !
de klank is dus super, verder ik ben nog niet toe gekomen aan de uitgebreide mogelijkheden van dat ding

Back