Audio mediaplayer opnemen.

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Ola,

Ben nog steeds opzoek naar gesproken vocalen. Nu heb ik via de ms media player een paar fijne "talk radio's " gevonden. Het is nog niet op niveau van GTA Vice City, maar het kan er mee door :D. Nu wil ik deze audio opnemen. Hoe kan ik dit het best aanpakken? Via het menu bestand --> opslaan als , kom ik er niet, en wanneer ik een wav. recorder open, en record: monitor kies wordt er ook geen audio gesignaleerd.

Alvast bedankt!

dat zul je wel ff in de software van je audiokaart moeten regelen...bij mij moet ik zorgen dat het afspelen van wave geluid (Mediaplayer) ook opgenomen wordt door wave geluid (Wavelab)....

Origineel geplaatst door dione
dat zul je wel ff in de software van je audiokaart moeten regelen...bij mij moet ik zorgen dat het afspelen van wave geluid (Mediaplayer) ook opgenomen wordt door wave geluid (Wavelab)....

Ik werk met de volgende config:

windows "eigenschappen voor geluiden en audio apparaten" -->
audio --> opnamen van geluid --> Roland multichannel
audio --> afspelen van geluid --> Roland multichannel

wavelab lite

input / recording : Roland multichannel

De input level meter blijft op -70db staan. Wat zie ik over het hoofd?

mmmm...geen idee....maar ja,bij elke geluidskaart werkt dat weer anders natuurlijk....

maar denk er wel om dat er twee verschillende soorten geluid zijn eigenlijk.....geluid wat via Asio binenkomt,of via Wave (interne geluidsbronnen van je PC...)....je zult dus ergens in de software van je geluidskaart (niet in Windows,die heb daar weinig mee te maken) die instellingen moeten maken....mn huidige kaart (1820m) kan beide geluidsbronnen tegelijk handelen.....op mn vorige PC moest ik echt een andere geluidsbron toewijzen...

als je geluidskaart dat niet kan (wat ook mogelijk is) kun je proberen je mediaplayer via je mixer terug te gooien naar je PC....en checken oftie het dan wel doet....

:confused: Hoe neem jij je synths op dan?

vroegah met m'n sb-live kaartje kon ik de record-instellingen op 'what-u-hear' zetten en zo alles opnemen wat er aan geluid aanwezig was. Dat gaat helaas met m'n motu kaart niet.

Aangezien al m'n geluid op m'n mixert binnenkomt is het een kleine moeite om dat direct weer op te nemen...

Origineel geplaatst door Sander02
:confused: Hoe neem jij je synths op dan?

vroegah met m'n sb-live kaartje kon ik de record-instellingen op 'what-u-hear' zetten en zo alles opnemen wat er aan geluid aanwezig was. Dat gaat helaas met m'n motu kaart niet.

Aangezien al m'n geluid op m'n mixert binnenkomt is het een kleine moeite om dat direct weer op te nemen...

Dit kan met Wavelab ook, echter er wordt geen signaal gedetecteerd. En m'n synth's? Dan selecteer ik gewoon de input van m'n SI-24 waar het signaal op binnenkomt. Echter met mediaplayer komt het signaal via internet binnen.

een beetje kaart heeft ergens vast wel de mogenlijkheid om op zeker 1 kanaal in te stellen wat de opname source is (line, cd, all bijv.)

zoek eens uit of dat ook mogenlijk is (zoals sander02 ook al wel aangaf).

Was het niet de bedoeling dat het niet opgenomen kon worden en als je het alsnog doet dat het als zijnde dus logischerwijze niet door de beugel kan enzow?

Hebbie nog cassetebandjes dan? :W

Screenshot van de hardware routing:

Attachments

• hardware (custom).jpg
    hardware (custom).jpg
    42,7 KB · Bekeken: 109
als ik je screens bekijk ondersteund je kaart het niet? Ehmm en als je nu eens een loopback maakt?

Gewoon kabeltje vanuit je output naar je input en zorgen dat je monitoring off hebt staan tegen feedback of dat je zelf gek word van het geluid?

Origineel geplaatst door Slipperman

Gewoon kabeltje vanuit je output naar je input en zorgen dat je monitoring off hebt staan tegen feedback of dat je zelf gek word van het geluid?

Denk dat dit idd de meest " kort door de bocht" oplossing is. Van de week ga ik er los mee!8)

Ik snap niet zo goed waarom je Total recorder niet probeert. Het werk namelijk ècht goed en simpel. Gewoon de bron selecteren en opnemen...

Audio interface

Audio interface

Is dit de interface van je RPC-1 ?
Grappig want het is kneit dezelfde interface als die van een M-audio Delta 1010.
ff off the record.

Re: Audio interface

Re: Audio interface

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Is dit de interface van je RPC-1 ?
Grappig want het is kneit dezelfde interface als die van een M-audio Delta 1010.
ff off the record.

Idd de interface van de RPC-1. De drivers worden door M-audio verzorgd.

Back