sherman filterbank 2 vraagje

nen belg

Stamgast
Ik zou graag zo'n sherman filterbank 2 willen kopen. Mijn vraag is of ik hiermee ook stereo sounds mee kan filteren? Of moet ik dan 2 van zulke apparaten kopen? Of eerst stereo opnemen en dan afzonderlijk elk kanaal (l/r) doorheen de filter sturen?

Er zitten twee filters op die gelinkt kunnen worden. Dat is in principe gewoon stereo.

volgens mij moet je er wel 2 hebben, hij is mono dus..2 filters linken, blijft ie toch mono , toch :confused:

mono in stereo out eigenlijk

Voor het gewone filtertje dicht filtertje open effekt op bv. een drumloop is een Sherman IMO niet geschikt. Het is echt een mono terrorise filter :D Je kan er gerust een zaal mee leeg krijgen als het moet }:|

Origineel geplaatst door dj sinn
volgens mij moet je er wel 2 hebben, hij is mono dus..2 filters linken, blijft ie toch mono , toch :confused:

Per filter heb je een uitgang, filters zelf kan je in serie of parallel zetten, ingang is mono.
Als je 2 uitgangen hebt die elk een andere klank van een mono input kunnen geven heb je een soort van stereo. Niet dezelfde stereo zoals met 2 microfoonopnames of 2 mono kanalen maar wel stereo.

Zo heb je ook mono->stereo chorussen en reverbs of zelfs ping pong delays bv.

Bedankt iedereen voor de snelle respons.

Dus even een samenvatting: de filterbank is mono. Dus indien ik een stereo klank wil filteren, heb ik twee filterbanks nodig? Het wordt dus nog een tijdje wachten totdat ik genoeg geld heb om er twee te kopen.

Back