Novation K-station

djmachiel

Stamgast
Hoi allemaal,

Ik ben Machiel. Een nieuw lid sinds 10 min. De afgelopen 3 jaar ben ik bezig met muziek maken waarvan de afgelopen 4 maanden serieus.

Heb nu op dit moment staan:

- Novation K-station
- Yamaha 01x mixer
- TRG master keyboard
- Behringer Ultracurve
- Behringer Truth B2031
- Pioneer HDJ1000 (uit mijn ex-dj tijd)
- Cubase SX 2.0
- Reason 2.5
- Cool edit Pro

Is dit wat om iets leuks te kunnen maken? Volgens mij wel.

Maar mijn vraag is. Is er eigenlijk een bekend/commerciël nummer die gemaakt is met de Navtion synth? K'wil dit wel eens horen.

Alvast bedankt.

heel flink!

mooie setup!!
daar moet je het zeker mee kunnen doen :okdan:

er is zeker commerciële muziek gemaakt met de K-station denk ik, maar kan niet meteen iets voorstellen.
Er zullen ook zeker forumleden zijn die het daarmee gedaan hebben.
is best een fijn bakje naar mijn bescheiden mening.
Helaas is dat geen first-hand info, maar goed...

groetz

wolkie

Uhm, met Novations zijn zeker wel bekende nrs. gemaakt. Of 't echt met de K-station is geweest weet ik niet..
Maar o.a. ATB, Orbital, William Orbit gebruiken Novations volgens zeggen.

Maar opzich maakt dat toch niet echt uit?

o ja, ik gebruik ook Novations.. :D

Maakt opzich niet uit maar tot nu toe heb ik me alleen maar bezig gehouden met drums, compressie enz. Daarom wil ik me nu wat meer verdiepen in de melody van een (poteciëel) nummer. Weinig ervaring in dus. Aangezien ik nu al 2 jaar die K-station heb staan wil ik wel eens weten wat ik voor die 600 Euro allemaal heb ;)

Nog bruikbare tips???? altijd welkom.

Dank je wel

Welke stijl muziek denk je aan / maak je?

@
turtle.gif
: als je zo'n lange post plaatst typ 't dan op z'n minst goed: "possible" ;)

Promo style... I like that dude..:D

maargoed.. wat ik altijd doe als ik lelijke synth's wil voor hardcoe is de Lfo rate flink omhoog schroeven en dan een beetje klooien met de ''amount'' dus hoeveel je er van wil horen.

en niet 2 Osc's syncen.. maar juist splitten dus Osc 1 op C1 en Osc2 op E ( ik noem maar iets..)

ik weet niet of je de LFO's per Osc op de K-station appart kan editten.. maar dat zou wel vet zijn..

probeer ook meerdere golfvormen uit als alleen een zaagtand.. men denkt volgensmij wel vaak dat hardcore veel zaagtand is.. maar dat is het zeker niet.

dus veel freaken met die bak.

succes ermee.. ik hoor je wel op plaat:D

Back