Magix Music Studio 2005 Deluxe

renevis

Nieuwkomer
Eergisteren heb ik Magix Music Studio 2005 Deluxe gekocht. Ik heb al ervaring met Magix Music Maker en Orion 1, wat gratis geleverd werd bij een Engels tijdschrift. Daar heb ik tot nog toe leuke resultaten mee bereikt, die onder meer op Soundclick.com te beluisteren zijn. Verder ben ik bepaald geen computer deskundige.
Maar Magix Music Studio 2005 Deluxe is zoals ik het ervaar wel even iets anders !

Mijn "basiswens" met een muziekprogramma voor de computer is dus gewoon het op gebruikersvriendelijke wijze een song opbouwen, vanuit een duidelijke handleiding. En dan tenslotte de muziek op cd zetten en eventueel wat tracks als mp3 op Internet zetten.

Met dit ongetwijfeld veel mogelijkheden biedende programma lijk ik me eerst door een enorme berg theorie te moeten heen werken. Heeft iemand misschien deze ervaring ook en kan hij of zij me direct naar de kern van de zaak leiden zodat ik gewoon al redelijk snel muziek kan gaan maken ?

Waarschijnlijk bar weinig interesse. Ik vind het best een flutpakket hoor :kont: .
Een mp3'tje afspelen is nog ingewikkelder dan een trek maken in Tragix Music meuk.

Tragix doet me overigens denken aan die slechte goedkope kant-en-klaar maaltijden
van de Dirk.

Maar je kan toch wel prachtige dingen fabriceren uit Magix.

1. Drag een mp3'tje van bijvoorbeeld Sash in Magix
2. render de boel en klaar is Kees!

Wat ik daarboven zei is natuurlijk erg grappig, maar neem het met een kilo zout.
Als je wilt kan je met alle stuff lekkere tracks maken dus ook met Magix. Alleen
mijn voorkeur heeft het zeker niet.

TIP: Gebruik FL Studio, daar wordt je veel gelukkiger van.

* best cheap
* kick ass layout en een heerlijke interface
* Gebruiksvriendelijkheid uber alles!
* VST support
* Mooie Filtertjes
* Meer dan acceptabele render output
* ASIO Support
* Vele Midi opties
* Stoeire Robot desktop wallpaper :)

Ik kan nog wel ff doorgaan.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Out of Memory
Waarschijnlijk bar weinig interesse. Ik vind het best een flutpakket hoor :kont: .
Een mp3'tje afspelen is nog ingewikkelder dan een trek maken in Tragix Music meuk.

Tragix doet me overigens denken aan die slechte goedkope kant-en-klaar maaltijden
van de Dirk.

Ik denk niet dat je weet waarover je het hebt.
Het topic is niet "Magix Music Maker" maar "Magix Music Studio".
En dat laatste pakket is gewoon een degelijke sequencer / audio editor uit de Logic stal, echt waar!

Tsjek de review: http://www.computermusic.co.uk/reviews/magix/magix.asp

Maar ja, onderbouwd reageren is moeilijker dan roepen "het is kut, gebruik fruity". :frons:

@hanz iedereen maakt die fout...

magic studio is idd gewoon een uitgedunde logic tegenwoordig... En zeker erg onderschat.

Vond music studio V2000 nog op cd laatst in me kast. Aardig midi programma...

@ Hanz

De tip was na aanleiding van een discussie met R-Lax. Wederom moet je er een kilo zout
overheen tyfen. En ja, ik was idd in de war met Music Maker. Vind je het gek als ik
het woord Magix zie dat ik dan ga grinniken?

PS. ik neem aan dat je dit ook hebt gelezen
maar neem het met een kilo zout.
Als je wilt kan je met alle stuff lekkere tracks maken dus ook met Magix.

Origineel geplaatst door Slipperman
@hanz iedereen maakt die fout...
magic studio is idd gewoon een uitgedunde logic tegenwoordig... En zeker erg onderschat.

tja, dan snap ik toch niet waarom ze het niet verkopen als "Logic Lite" of iets dergelijks.
Magix in de naam heeft toch voor veel mensen (waaronder mijzelf) een nogal negatieve bijsmaak....

@renevis: FL Studio is een goed alternatief als je er niet uitkomt...

Hahaha, grappig! What's in a name, hmm? ;)

Om het nog leuker te maken: het professionele recording pakket Samplitude (http://www.samplitude.com/) is inmiddels ook van Magix!

Even 'n stukje review van Electronic Musician:

Electronic Musician 2004 Editors Choice Awards - Audio-Editing Software

MAGIX
Samplitude 7.11 (Win, $1,250)

A good audio-editing application lies at the heart of most computer-based studios, and this year we looked at several popular stereo and multitrack audio-editing programs. In the end we agreed that Samplitude Professional 7.11 clearly stood out for its long list of noteworthy improvements and its powerful new audio- and video-editing tools.

Version 7 of Samplitude has a more refined user interface and a new audio engine that supports 24-bit, 192 kHz recording and editing. It also offers 5.1-surround mixing and supports direct hosting of VST instruments and effects, including full parameter automation. To preserve the highest quality when reducing resolutions for CD burning, Samplitude now includes POW-r Consortium's POW-r dithering algorithm. And speaking of CD burning, Samplitude lets you burn CDs directly from the program, applying real-time effects, plug-ins, and crossfades on the fly — a feature that's pretty amazing.

Several of Samplitude's new tools really caught our attention. For example, the program now includes a fully implemented vocoder with its own FFT filter for editing the signal. The new Room Simulator lets you apply real-time, impulse-response-based reverb effects to your tracks and includes a 450 MB library of impulse responses for a variety of acoustic spaces. You can even edit the reverb parameters in real time as the sound plays.

We also loved Samplitude's new Amp Simulator effect for processing guitar sounds. It models an assortment of vintage British and American guitar amps, including five different amp models and ten separate loudspeaker models that you can freely mix and match.

Samplitude's many other new offerings include greatly expanded MIDI capabilities; excellent built-in effects; and Video deLuxe 2.0, a full-featured video-recording, -editing, and -authoring suite; and more. As you can see, this popular do-it-all program does even more than it did before — and that's saying a lot.

Dat het geen slimme marketing is, ben ik met je eens.
Voor de koper blijft het devies: soms even iets verder kijken dan de naam en het plaatje op de voorkant!

Ik denk een tikfout: 87.50 UKP lijkt me de normale prijs... :D

Maar: MAGIX Samplitude 7.11 (Win, $1,250) is weer gèèn foutje.... :o:

Euhhh dus Logic wordt voor de PC wel doorontwikkeld maar dan heet het Magix?

Nog maar eens een bewijs wat voor een oplichters ze bij APPLE/LOGIC zijn.
1000 euro voor logic 7
3000 euro voor een DUAL G5
2000 euro voor een scherm
Samen 6000 euro voor een systeem zonder audio interface noch boxen.
Je krijgt natuurlijk wel die zielige plugins erbij bij die klinken gelijk een Casio van de Carrefour.
De "muziekanten" die zoiets kopen zijn supersnobs of stom.
Als DEZE het argument van stabiliteit willen gebruiken zijn ze nog lomper want voor dezelfde
prijs koop je alles in hardware en dat is stabiel.

:halleluja

Origineel geplaatst door bikkel
Euhhh dus Logic wordt voor de PC wel doorontwikkeld maar dan heet het Magix?

Nee, dat lijkt me teveel gehoopt... :D

Zover ik begrepen heb bestaat Music Studio uit 2 delen, te weten Midi Studio (Logic 5.x light) en Audio Studio (Samplitude light). Ik heb geen idee of er verder nog aan doorontwikkeld wordt of dat ze gewoon hetzelfde pakket weer optuigen met plugins en samples als er een nieuwe release komt (2006 ofzo...)

Je kan trouwens zeggen wat je wilt, maar voor dat geld krijg je best veel: http://site.magix.net/index.php?id=16227

Magix Music Maker is wel vooruit gegaan in de loop van de jaren, maar het blijft allemaal erg beperkt

Origineel geplaatst door D-Ranged
Magix Music Maker is wel vooruit gegaan in de loop van de jaren, maar het blijft allemaal erg beperkt

Ik lees graag je inhoudelijk onderbouwde review... :W

Ik ben op dit gebied,opname-software, een amateur! Laat ik dat maar gelijk zeggen....;) (en ik heb al op de zoek-functiegezocht!)

Maar.....ik ben ook geintereseerd in Music Studio, alleen vroeg me af of echt wel zo makkelijk werkt? Moet ik voordat ik het pakket koop, nog wel een soort Midi-interface kopen ofzo?:confused:

wie heeft er ervaring hier mee

wie heeft er ervaring hier mee

Wie heeft er ervaring mee met dit pakket ?
Ik ben nog al nieuwsschieirg hoe dit werkt tegen over cubase en andere sequencers ?

Havelock

als dat zo is....

als dat zo is....

Als dat zo is dan schiet je niet veel mee op nee.... dan is het niet beter nee.
maar wie weet ooit in de toekomst je weet het maar nooit he

Havelock

Back