joh, de hele dance-markt is toch weer in mekaar gestort. Wie koopt er nou plaatjes? Een paar muziekfreaks en wat DJ's, en de meeste would-be DJ's hebben hun TT's ook alweer aan de wilgen gehangen en leren nu gitaar spelen, want bandjes zijn de nieuwste hype. Kortom: teveel aanbod, te weinig vraag. En idd daarbij is het aanbod kwalitatief matig tot slecht, en zo ondoorzichtig als de pest. Niemand kan al die nieuwe platen die elke week uitkomen allemaal gaan doorspitten dus koopt iedereen de bekende namen, maw: meer dan 80% van de verkopen wordt gegenereerd door minder dan 20% van de releases. Dan moet je wel een hele dikke hit hebben om daar ineens tussen te komen. De meeste DJ's kijken uberhaupt naar wat 2 of 3 big-name DJ's op hun playlist zetten en kopen dat blind, en verder nix.
CD's, tja, mooi consumer formaat, en ikzelf draai al wat jaren alleen met CD's, na jaren met vinyl te hebben gedraaid (omdat er nix anders was haha, niet omdat we dat nou zo geweldig vonden klinken, die discussie is pas opgelaaid nadat er alternatieven kwamen) en binnenkort ga ik 100% over op een laptop met 2 speciale plakken vinyl en software, omdat ik daar veel meer mee kan doen dan met CD's of platen (lees effecten, loopen, midi integratie etc.) . Voor dance-muziek is de CD niet interessant als medium, wel voor een verzamelaar of mix-album, maar niet als je doelgroep DJ's zijn. dan kan je imho het beste en vinyl en digitaal aanbieden..kan iemand het altijd nog op CD-r branden toch?
Olaf
CD's, tja, mooi consumer formaat, en ikzelf draai al wat jaren alleen met CD's, na jaren met vinyl te hebben gedraaid (omdat er nix anders was haha, niet omdat we dat nou zo geweldig vonden klinken, die discussie is pas opgelaaid nadat er alternatieven kwamen) en binnenkort ga ik 100% over op een laptop met 2 speciale plakken vinyl en software, omdat ik daar veel meer mee kan doen dan met CD's of platen (lees effecten, loopen, midi integratie etc.) . Voor dance-muziek is de CD niet interessant als medium, wel voor een verzamelaar of mix-album, maar niet als je doelgroep DJ's zijn. dan kan je imho het beste en vinyl en digitaal aanbieden..kan iemand het altijd nog op CD-r branden toch?
Olaf