Hammond X5

Kikker

Stamgast
Als toetsenist in een reggae band ben ik op mijn zoektocht naar een fatsoenlijk draagbaar orgelgeluid op het volgende geval gestuit
een hammond x5 met lesliebox voor 450 euro
dat is dus net binnen mijn prijsklasse
maar lees er verschillende verhalen over, vandaar mijn vraag hier, heeft iemand ervaring met dit apparaat, of weet iemand of het voldoet aan wat ik er mee wil spelen (reggae dus)

Hallo,

Ik heb zelf al jaren een Hammond X5 en ben daar nog altijd erg gelukkig mee. Het is een electronisch orgel, dus je kan er geen Bluez/Jazz toonwiel geluiden uit halen. Maar voor Reggae en rock is het zeer geschikt. Ik ben zelf liefhebber van ambient/space dingen (a la Pink FLoyd e.d.) alsook dingen zoals Beck, Air, Lee Perry of Adrian Sherwood waarderen.

Ik denk dat het apparaat zeker zal voeldoen voor de muziek die je maakt.

Hammond noemt het een draagbaar orgel, maar let op: dit is een relatief begrip. Je tilt dit ding niet in je eentje een trap op. Het is dus vrij zwaar.

450,- voor een X5 en daarbij ook nog een Leslie is niet veel geld.

Let alleen wel goed op dat alles naar behoren werkt. Kijk ff of alle registers op alle toetsen nog werken. De schakelaars van een X5 worden snel vies en gaan dan kraken. Dit is niet zo erg, maar ze moeten dan natuurlijk wel ff schoon worden gemaakt (dit is geen moeilijke/dure klus hoor)

Succes met de eventuele koop.

bedankt voor de reacties!
als het goed is moet het orgel nog perfect werken
het enige wat er mist is een 11 pins multikabel voor de lesliebox
weet iemand of er makkelijk aan zo'n kabel is te komen?
heb al een beetje rondgezocht op internet maar weinig gevonden...

een kabel kopen is niet gemakkelijk maar

een kabel kopen is niet gemakkelijk maar

op o.a. hammondwiki staan wel schema's om ze zelf te maken.
Wel vreemd dat de kabel ontbreekt, zo kun je de leslie ook niet testen:confused:

Nou tijd om deze topic weer eens wat nieuw leven in te blazen
heb de x5 gekocht samen met een leslie 760, zonder kabel :( maar mocht de leslie niet blijken te werken zorgt de verkoper er voor dat de leslie alsnog gemaakt word.
Heb 'm vooralsnog dus alleen kunnen beluisteren via de line out en m'n versterker, maar wat klinkt dat al ongeloofelijk goed!!! Het ding is alleen wat zwaarder als een bontempi keyboard haha...
Enigste waar ik nog naar op zoek ben is de kabel dus, geen 11 pins maar 9 pins was het, kan 'm wel bestellen bij hammond maar daar kost ie 120 euro, dus als iemand er nog eentje heeft liggen hoor ik het graag!

heb je nou al

heb je nou al

op die site gekeken?
Kijk ook eens bij speakeasy.com en eBay, je kunt echt wel iets vinden voor minder dan €120.
Of bel Jan Verholen, tel.nr. heb ik al eens in een ander bericht geplaatst.

Back