Computer traag, cubase een ramp

SONofSync

Nieuwkomer
Hallo aldaar,

Hopenlijk kan iemand mij helpen met dit vervelende probleem: na het installeren van Service pack 2 is mijn computer traag geworden. Ik heb deze er dus weer vanaf gegooid maar dit heeft helaas niet geholpen...

Computer gescand op spyware, virussen etc. met spybot en norton. HD gedefragmenteerd, alle overbodige audio van mijn pc gehaald op de D schijf, ik had namlijk nog 5gb over van de 80; nu weer inmiddels 40 gb over..

Ik heb een P4 2.5 proc. met 1024 RAM en twee hardisken van 60 en 80 gb, alle programma's op C en alle audio op de D schijf.

Voor sp2 totaal geen problemen met plugins>>op dit moment al heel snel een cpu overload en moeite met afspelen van de audioclips in cubase.

verder vervelende tikken bij het selekteren van bv presets in effectplugins en tikken en vertragingen bij het saven.

wat kan het probleem zijn?

Mooi voorbeeld van hoe handig backups kunnen zijn.
Heb je nog een Ghost backup toevallig?

Zo niet nog veel sterkte toegewenst in het nagaan van alle instellingen die fout kunnen zijn.
En het zoeken in de Microsoft Knowledge base naar mogelijke oplossingen.

ja, dit kan echt door van alles komen. slechte drivers voor sp2 voor iets wat in je machine zit bijvoorbeeld.

Ik ga ervan uit dat je een legale windows hebt aangezien er veel meldingen zijn op internet waarbij het installeren van sp2 op een niet legale versie van windows desastreuse gevolgen schijnt te hebben. Een uninstall van sp2 op een niet legale versie werkt trouwens ook niet goed. Er zijn een hoop dingen aangepast waardoor je machine niet lekker meer werkt.

Ik draai zelf met een legale windows xp professional sp2 zonder problemen met cubase sx3. Dus het kan wel goed draaien.

Origineel geplaatst door dsil
Format c:

En gewoon weer opnieuw beginnen!

Dat vind ik een zeer slecht advies.
Toegegeven Windows is een slecht OS zeker wat dit soort gedoe aangaat.
Maar het is altijd wel weer te fixen.

Want anders kun je wel elke maand je schijven blijven formatteren bij een tegenslag.

Het is al meerdere mensen overkomen, en ik ga er even vanuit dat S.O.S. geen legale versie heeft.
Uitzoeken wat er allemaal in de war is gegooid door SP2 kan nogal een tijdrovend werkje zijn. Daarnaast is mijn mening dat windows erg snel crappie wordt, zeker als je er ook mee internet enzo.

Mijn remedie: Om de twee a drie maanden (ongeveer!) alles opschonen. Zorgen dat je een goeie backup hebt van alles.
Andere optie: Twee id's maken, één voor de muziek en die dus echt helemaal kaal laten, oftewel alles eraf wat nites met muziek te maken heeft. De ander voor de standaard werkzaamheden en internetten.

MAar goed, dit is mijn mening, niemand hoeft hier iets mee te doen. (en bij mij zit er ook nog wel eens een vrouw achter de pc die er op één of andere manier wel eens voor kan zorgen dat windhoos weer eens trager en trager wordt!)

Ik heb een legale versie van XP home. ik vrees dat ik binnenkort maar weer xp opnieuw erop ga zetten en verschillende partities ga maken voor mijn audio etc.

Ik hoorde dat komende updates alleen werken voor SP2? is het een goed idee om xp opnieuw te installeren en dan meteen sp2 erop te zetten en dan pas alle software, drivers etc opnieuw te installeren?

of C en D opnieuw formateren? cubase op C leest heel slecht mijn audio uit op D...

Back