Juno 60 of Juno 106?

Origineel geplaatst door René
En de JX3p dan? In feite is dit een juno 106 met 2 osc's. En dat kastje heb je echt niet nodig met het programmeren van de sounds. De slider voldoet prima. Daarnaast heb ik begrepen dat er tegenwoordig aardig wat Juno 106'sen bezig zijn met de uitvaart. Poly1+2 indrukken voor juiste klank e.d.

[OFFTOPIC]

Ik heb vele jaren geleden eens mijn mc-303 kunnen ruilen tegen een jx3p .... wat zou een jx3p tegenwoordig nog moeten kosten? Ik heb het toen niet gedaan omdat ik er te weinig knopjes op vondt zitten :P
En ben voor een yamaha cs1x gegaan :duivels:

Origineel geplaatst door René
En de JX3p dan? In feite is dit een juno 106 met 2 osc's. En dat kastje heb je echt niet nodig met het programmeren van de sounds. De slider voldoet prima.
helemaal mee eens, en daar komt nog bij dat met het kastje je niet meer kan tweaken als de synth met een externe sequence word aangestuurd.
maar dat een jx3p niet meer is dan een juno met 2 osc's ben ik het niet mee eens, een jx kan gewoon veel meer en klinkt ook meer sophisticated...

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Dat staat er toch niet? :)

Niet zo'n groot gemis trouwens naar mijn bescheiden mening.

Het staat er niet maar wordt wel geimpliceerd !

'Als je een 60 met MIDI kan krijgen mis je portamento en mono-mode'

zonder midi zou ie dus wel portamento hebben .. anders had het totaal geen zin het te noemen ..

:eureka: *D

Origineel geplaatst door bikkel
Ik vind tot nu toe Unison op oude analoge bakken niet echt lekker klinken hoewel het door veel mensen met dezelfde synth als 'vet' omschreven wordt. Zonder spread klinkt het gewoon niet zo lekker.

mks 80 met unison, detune en portamento ..

:luv:

als 1 functie zou missen ... dan zou ik dat al erg jammer vinden
( of te wel : Synthesizer11 .. ik mis die portamento op de juno 60 wel degelijk .. gliddddddddddeeeeeeeeeeeee)

Origineel geplaatst door MadR
mks 80 met unison, detune en portamento ..

:luv:

als 1 functie zou missen ... dan zou ik dat al erg jammer vinden
( of te wel : Synthesizer11 .. ik mis die portamento op de juno 60 wel degelijk .. gliddddddddddeeeeeeeeeeeee)
waarom moet nu per definitie elke synth portamento of glide hebben? toch nergens voor nodig...

Origineel geplaatst door 6 trak
waarom moet nu per definitie elke synth portamento of glide hebben? toch nergens voor nodig...

als je dat geluid niet aanstaat misschien niet .. maar zelf kan ik het erg waarderen .. en mis het ook wel een beetje op me juno 60 .. had ie maar cv/gate .. dan kon ik het wel ...

Het is maar wat je er mee wilt ik vind de 106 een betere pwm lfo modeulatie hebben als de juno 60....daarmee bedoel ik de echte pcp(Dance ectacy/Marc acardipane) sounds

De juno 60 is wolliger en veel warmer maar voor het rauwe geluid moet je de 106 hebben.....(the agency/Strictly business(zijn tracks van me zelf) is ook een 106).....

Back