Origineel geplaatst door ProtoHuman
Hanz, die samples uit de modfx klinken wel vet, maar clippen ze niet gewoon gigantisch?
Als je het hebt over die eerste mp3 ('pump') dan kan dat wel wezen, maar dat is dan vervorming in het audiopad van de compressor. Die MODFX heeft een clipping ledje, en inderdaad ben ik bij die eerste MP3 daar minder voorzichtig mee geweest(vooral omdat ik het idd. lekker ghetto pimpy vond klinken...

)
Clipping zit in ieder geval niet (dat ik het bewust ben) in het pad van compressor terug in de mixer (want: gewoon in het groen gebleven) en ook niet in het pad van mixer naar PC (want resulterend waveje bij opname gecontroleerd op clipping, later genormalised door Tracktion).
Als je vindt dat de latere modfx mp3's ook geclipt zijn, moet ik toch nog eens dingen gaan dubbel checken.
Maar volgens mij valt het wel mee, zelfs de soft compressor/finaliser van Tracktion (laatste voorbeeld) klinkt aanmerkelijk meer geclipt, terwijl dat toch écht niet gebeurt!
Eerlijk gezegd, ik heb ook geen geweldige verbeteringen gehoord.
Tot nu toe is m'n stelling: compressors als dedicated effect gear zijn overrated, zeker qua bang for the buck.
Go ahead, prove me wrong!