compressor... ja hoe kan ie klinken

En wat meer compressie van de compounder:

Attachments

• focusrite compounder 02.mp3
    85,8 KB · Bekeken: 110
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Hanz, die samples uit de modfx klinken wel vet, maar clippen ze niet gewoon gigantisch?

Als je het hebt over die eerste mp3 ('pump') dan kan dat wel wezen, maar dat is dan vervorming in het audiopad van de compressor. Die MODFX heeft een clipping ledje, en inderdaad ben ik bij die eerste MP3 daar minder voorzichtig mee geweest(vooral omdat ik het idd. lekker ghetto pimpy vond klinken... ;))

Clipping zit in ieder geval niet (dat ik het bewust ben) in het pad van compressor terug in de mixer (want: gewoon in het groen gebleven) en ook niet in het pad van mixer naar PC (want resulterend waveje bij opname gecontroleerd op clipping, later genormalised door Tracktion).

Als je vindt dat de latere modfx mp3's ook geclipt zijn, moet ik toch nog eens dingen gaan dubbel checken.
Maar volgens mij valt het wel mee, zelfs de soft compressor/finaliser van Tracktion (laatste voorbeeld) klinkt aanmerkelijk meer geclipt, terwijl dat toch écht niet gebeurt!

Eerlijk gezegd, ik heb ook geen geweldige verbeteringen gehoord.
Tot nu toe is m'n stelling: compressors als dedicated effect gear zijn overrated, zeker qua bang for the buck.
Go ahead, prove me wrong! 8)

Compressor uit de 01V96:

Attack: 0ms
Release: 46ms
Threshold: -19dB
Ratio: 1:3
Knee: Hard

Attachments

• yamaha 01v96 compressor.mp3
    85,8 KB · Bekeken: 102
Als ik de samples tot nu toe hoor vind ik de compressor juist helemaal niet overrated. En ook in de studio komt mijn simpele behringer composer nog regelmatig van pas.

zelfde loopje met 3x Sonitus Ultrafunk Compressor, 1 x multiband en wat automation..

best vetjes..

Compressors komen beter tot hun recht als dedicated effect gear als je ook nog eq en filter automation loslaat op het audiopad wat je de compressor instuurt.

Maar dit is zonder die grappen..

Attachments

• extreme_compressed_automation_.mp3
    490,7 KB · Bekeken: 108
eigenlijk

eigenlijk

hebben veel van deze samples gewoon veel distortion wat de indruk van luidheid wekt.
Ben benieuwd hoever je met alleen een distortion komt.

(en een paar sampletjes van de Emperical Labs distressor zou ook niet gek zijn.)

Idd die distortion is luiheid, scheelt me weer een distortion pluggie ;)

Hier het zelfde loopje weer maar dan met filter en eq automation erbij.

(ik weet het, eigenlijk is het offtopic)

Attachments

• yeah.mp3
    490,7 KB · Bekeken: 104
gatver.... doe me een lol en maak een propere loop van die sample... dat klinkt zo toch nie! 8)

Origineel geplaatst door Hanz
gatver.... doe me een lol en maak een propere loop van die sample... dat klinkt zo toch nie! 8)

Dat hangt er van af wat je er aan toe zou willen voegen..

Speciaal voor hanz :D

't is weer de laastste voor vandaag btw ..

Attachments

• extreme_compressed_automation_-01.mp3
    490,7 KB · Bekeken: 106
ik moet zeggen dat het originele loopje nou niet echt om over naar huis te schrijven is dus moet je van compressie ook niet te veel verwachten. Met flink wat overdrive gaat ie wel lekker klinken maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Popmpen of verzuipen?

Sorry voor de ruis, maar ik heb dan ook een zeer goedkope geluidskaart

De Tubetech LC2A

Attachments

• loop 1.wav
    784 KB · Bekeken: 115
poei .. dat zijn een hoop voorbeeldjes :)

Hier heb ik er nog eentje, heb de compressie iets subtieler gedaan, filter en eq automation zijn gelijk gebleven..

Dat lage doordreunen wat die kick doet komt uit de compressor.. (met dank aan de eq)

Attachments

• extreme_compressed_automation_-02.mp3
    490,7 KB · Bekeken: 105
Back