Hoe maak is goede strings ?

Ik heb een dikke rooie kater, die kan krijsen als een heel stel kutviolen... Voor 25 eurootjes mag je 'm bij mij komen sempelen...:duivels:

Hebben jullie dat ook wel eens. Ben je gezellig aan het kaasfondueen en krijg je weer last van ja..... inderdaad... cheesestrings. Blijft overal aan plakken, behalve je brood. Nog heet ook dus niet je tengels branden. Zwaar irritant is dat.

Origineel geplaatst door fuse
Hebben jullie dat ook wel eens
.
Nu je 't zegt ... Ik kan daar zo kwaad om worden. Laatst had ik het weer. Toen heb ik die hele pan van zeven hoog het raam uit gepl**rd. Nee, ik weet precies wat je bedoelt.

Ben je gezellig aan het kaasfondueen en krijg je weer last van ja..... inderdaad... cheesestrings. Blijft overal aan plakken, behalve je brood. Nog heet ook dus niet je tengels branden. Zwaar irritant is dat. [/B]
.
Moet je maar geen Rank 1 als achtergrondje draaien tijdens het fonduen , geintje !

Paul.

Probeer eens totaal verschillende sounds op elkaar te leggen, een stringsample met veel attack, eentje die lang blijft klinken, en tenslotte een synthstring.
Eigenlijk is het als koken, regelmatig proeven, en vooral niet te lang... maar wel veel...

Ik werk met verschillende samples op elkaar(Bijv roland, korg, kurzweil, vitous, of siedlazek) (ben de spelling vergeten???) en dan gaan mixen. (crossfading etc...)
Dit duurt even voor je het onder de knie hebt, maar het geeft je veel ruimte tijdens livespel.

gewoon koop een kurzweil 2600....als je het kunt betalen natuurlijk!

Chorus, galm, release....oppassen dat je dat niet teveel gebruikt anders smeer je je hele track dicht.

Groetsels

Gebruik Chorus, maar varieer de snelheid van je chorus een
beetje...
In de kalme stukken: langzame modulatie, en in de drukkere
stukken een beetje sneller.

Werkt voor mij, speelt goied in op de emoties van de
luisteraar. :confused:

Verder: Ik layer graag:
* De lage delen van de Oberheim Matrix-1000
* De mid van de Juno 6, lekker bijtend, maar niet te luid, en
natuurlijk de chorus op die bak!
* De hoog van de Jupiter 6, met de high-pass werkt dit
fantastisch. De hoog is zo 'sprankelend' op deze machine dat
je altijd 5x moet denken voordat je dat weer naar beneden
gaat filteren...

Een andere tip: Gebruik strings niet te luid in je mix (behalve
wanneer je zo'n soort van SuperStrings Trance mix wil maken).
Strings kunnen zo hard bijten, dat je ze bijna op elk niveau
goed kan horen!

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door BasicSystem
Een Korg Wavestation kopen. Betere string bak is er niet !

groeten

basicsys

Basicsys,

Waar heb je die sound gehaald ?

Back