[mp3] 200 presets uit Novation ks rack

omc

boem
Ik kreeg zojuist het verzoek via privebericht of ik misschien wat geluiden uit mijn ks rack zou willen delen. Er is vrij weinig te vinden op het net om een idee te krijgen wat het apparaat doet( heb ik zelf ook gemerkt toen ik er een wilde aanschaffen) en daarom heb ik 200 presets opgenomen. :D

Ik heb er maar gelijk een topic van gemaakt voor degene die ook interesse hebben. (wellicht kunnen anderen het met een ander machientje doen? Krijg je nog een heel interessante database met mp3's met de presets van allerlei bakken)

Slechts 11 en halve minuut lang. 16,5 mb.
Quick and dirty opgenomen. Don't forget that. :o:

The hosting provider gonna hate me now
rechtermuisenjedoelopslaanopjehd

:dj:

Respect! :) Overigens vind je op www.synthmania.com soortgelijke dingen (ik wil niet weten wat die arme man kwijt is aan centen voor de bandbreedte).

(nerd-zeik-modus : RazorLAME downloaden als je 'm nog niet gebruikte en dan met VBR encoden, scheelt misschien weer een paar meg?)

*edit* ben nou halverwege - een hoop spul dat echt niet-VA klinkt en een aantal dingen die dicht bij FM komen - zoals ik ook al eens bij de Nova mocht ondervinden. Bedoel ik op een positieve manier :).

Laatst gewijzigd:
thanx man! bedankt :)

zal het zo ffies luisteren :D

// vind het wel vet klinken , eindelijk hem eens gehoord :)

deze ga ik in het nieuwe jaar denk ik een keertje aanschaffen , voornamelijk om lekker trance te maken :)

Laatst gewijzigd:
36 keer gedownload en 2 reactie's. Motiverend om zoiets nog eens te doen. :erm:
Hoop toch dat mensen er iets aan hebben. :)

:yamaha:

Origineel geplaatst door omc
36 keer gedownload en 2 reactie's. Motiverend om zoiets nog eens te doen. :erm:
Hoop toch dat mensen er iets aan hebben. :)

:yamaha:

OK dan!8) Ik had 'm gedownload en kwam toen tot de conclusie dat ik eigenlijk helemaal geen tijd had om ze allemaal te beluisteren. Ik vind het echter een leuk initiatief van je en waardeer het erg dat iemand zoveel moeite doet om anderen te informeren. Het horen van die geluiden zegt veel meer dan weer iemands mening over een instrument.

Kortom: :halleluja

Zou best zoiets van meerdere synths willen horen, maar betwijfel of er veel mensen zijn die er deze moeite (en tijd) in willen steken:confused: Misschien moet ik zelf ook maar eens mijn best doen?

:)

Het grootste probleem zal waarschijnlijk de hosting zijn vrees ik. Het opnemen was met een kwartiertje wel gedaan eigenlijk. Ik zou zelf ook wel graag dit soort mp3s van allerlei synths willen hebben. Die kan ik dan altijd nog eens luisteren mocht ik opeens interesse in het apparaat krijgen.

:okdan:

Hoewel de presets nou juist niet briljant zijn op een KS, zegt dit inderdaad meer dan 1000 woorden. Zo'n soortgelijk bestandje heeft mij ooit overgehaald een KS5 te kopen :)

ks demo

Super bedankt voor de bijdrage!! Ik sta op het punt een KS5 aan te schaffen en deze presets demo komt als geroepen.. even lekker in mijn luie stoel luisteren naar dit beestje...

Download is klaar.. dus ik ga beginnen!!8)

ZIt even te luisteren. En hoewel ik pas op 3/4 ben moet ik zeggen dat ik toch enigszins teleurgesteld ben in de sounds van deze bak.

Heb wel eens met een supernova II gespeeld en deze klonk volgens mij veel dikker dan deze bak. Zeker na het horen van deze 200 presets ben ik toch blij dat ik de virus gekocht heb.

Er zullen waarschijnlijk nog wel duizenden andere geluiden met de K series te maken zijn maar dit viel me gewoon tegen (kwestie van smaak ook misschien).

Verder wel hulde dat je dit hebt gemaakt. Er zijn zoals al gezegd veel te weinig audio deno's van synths online. Een simpele demo song van een synth is gewoon niet genoeg. Je wilt voordat je er in de winkel achterkruipt toch al een bepaalde subselectie gemaakt hebben.

Vandaar deze: :okdan:

Origineel geplaatst door mc_kwok
:okdan:

Hoewel de presets nou juist niet briljant zijn op een KS, zegt dit inderdaad meer dan 1000 woorden. Zo'n soortgelijk bestandje heeft mij ooit overgehaald een KS5 te kopen :)

ks demo

Dit is overigens gewoon een standaard demo Mp3 van de novation site. Daar is natuurlijk wel wat aandacht aan besteed dus vindt ik minder representatief eerlijk gezegd.

Origineel geplaatst door Acidfever
Dit is overigens gewoon een standaard demo Mp3 van de novation site. Daar is natuurlijk wel wat aandacht aan besteed dus vindt ik minder representatief eerlijk gezegd.

deze demo komt uit de Novation A-Station , die ze helaas bij feedback niet meer verkopen op de een of andere manier :S

Leuk dat je dit gedaan hebt, ik was altijd wel benieuwd en wist ook wel wat ik kon verwachten van de KS ... (ik heb de V-station)

Dat zouden meer mensen moeten doen! Bedankt!!!

goeie actie...:okdan:

kep zelf een Nova,vind 'm dr erg op lijken....

Nou, was wel even leuk om naar te luisteren, dus nogaals bedankt.

Toch een vraagje.. waarom in mono mode??? 160kbit joined stereo mp3 HQ klinkt best lekker en neemt volgens mij niet meer ruimte in.. Maar des al niet te min, toch super tof!!:)

Origineel geplaatst door Marando
Nou, was wel even leuk om naar te luisteren, dus nogaals bedankt.

Toch een vraagje.. waarom in mono mode??? 160kbit joined stereo mp3 HQ klinkt best lekker en neemt volgens mij niet meer ruimte in.. Maar des al niet te min, toch super tof!!:)
Hmm daar heb ik eerlijk gezegd niet eens op gelet. Ik heb hem vanuit audition als mp3 gesaved geloof ik misschien is het daar mis gegaan. :confused:

Origineel geplaatst door etaoin
En anders heb ik nog 58GB beschikbaar op mijn server. Dus mocht iemand een diskruimteprobleem hebben, PB dan even.
Dat lijkt me wel voldoende voor de komende tijd. :D
Mochten er meer mensen dit soort mp3s willen maken dan wil ik nog wel een simpel en duidelijk siteje in elkaar knopen met alle mp3s/links.

Back