[80's achtig liedje met 'vocals'] Real

Ik zal maar niet over de opbouw beginnen dan... ;) Ik vinnem wel okee; mooi retro (daar zul je toch geen bezwaar tegen hebben, hoop ik). Ik heb het alleen niet zo op je lead. Niet echt duidelijk. Misschien wat vetter en wat meer naar voren? (die tremolo erop is mijn probleem niet)

Deze vind ik goed, Barv!

lekker duister. Ik dacht, aan de titel te lezen, dat het een of ander poppy 80's nummer zou zijn, maar ik was aangenaam verrrast.

Ja, uhhh, ik heb er niks op aan te merken. :biertje:

Fijne jaren '80 sound. Naar mijn MENING zou het intro half zo lang kunnen. De zang duidelijker en zeker bij het refreintje ("the way you make me feel"). Misschien een keer proberen de zang te dubbelen en ook nog een extra (ruimtelijk) synthje.

joosk

Man man man, met een beetje werk, is hier een wereldtrack van te maken...
Echt waar. De stem idd iets helderder, dat gewhawhawha in het begin er uit
pleuren, een laserstraaltje hier en daar, en dit is af. Het moet lekker minimalistisch
blijven vind ik. Echt een lekker nummer. Mhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Axel

dank!

Ja ik denk dat er nog wel wat 'takes' komen om het helemaal te optimaliseren. Misschien dat ik de vocals wat duidelijker naar voren laat komen. Punt is, ik kan niet zingen!! :D
Misschien nog een extra coupletje..

R

Omdat mijn tracks oko dikwijls met de jaren 80 geassocieerd worden, moet ik hier ook eens naar luisteren ;)

Het begint inderdaad heel herkenbaar 80-ies. Drumsounds zijn precies goed gekozen en ook de subtiele drumfiguurtjes zijn zo uit die tijd geplukt. Baslijn perfect. De vocals mogen er voor mijn part gerust uit ... ik heb het gewoonweg niet met de menselijke stem.
Enige minpuntje is de leadsound die je gebruikt ... die vind ik niet sterk genoeg om het nummer te dragen. Is het nu de snelle vibrato of zo ... ik weet het niet zo onmiddellijk maar dat zou ik proberen veranderen;

Voor de rest :okdan: :okdan: ... lekker :P

:doei:

Je hoeft niet te kunnen zingen in de 80's da's nou juist
het leuke er van... Lekker duister fluisteren en praten, een
vette delay er op en dan misschien door een vocodertje trekken...

Axel

Basis is wel redelijk goed, vocals vind ik buiten teveel delay wel leuk. Snaar klinkt veel te dof, beetje boosten rond 6K of zo om die snappier te maken. BD mag ook nog wat vetter. Stuk rond 1.08 is wat te plat IMO en ja die opbouw :confused: . Je hebt ook veel te veel verschillende baslijnen gebruikt, dan gaat het weer naar boven en naar beneden, dan weer eventjes naar boven terug naar benden en terug naar boven etc... . Gebruikt 3 of 4 herkenbare baslijn loopjes , maakt het allemaal veel krachtiger. Ik heb de indruk dat je op de synths ook teveel effekt hebt gebruikt, dat drukt alles wat naar achteren.

<edit> voor die baslijnen moet je maar eens naar Don't go van Yazoo luisteren, Vince Clarke gebruikt best wel wat variatie maar toch klinkt het allemaal heel logisch en krachtig, dat heb ik bij al jouw baslijnen wat minder.

@Toon: Ja die baslijn.. Is een beetje ontstaan door experimenten. Zit nog een arp bij ook. Baslijntjes verzinnen is niet eenvoudig vind ik, vooral zo een krachtige als in Don't Go ja.. (btw SUPERplaat, maja Vince is ook de minste niet..)

@Friek: Lekker vaag zingen is wel mijn sterkste kant jaaa! :D

thanx again.

Yo arv, dat basje is het nog niet helemaal ik zou proberen er nog een sinus onder te doen, en iets minder PWM, of detunen.

De kickdrum kan ook wat meer punch hebben, doe er zo'n drumtoestel bd overheen ala Blue Monday.

Lekker trekkie verder hoor:okdan:

Die vocal maakt hem wel een beetje electro achtig naar mijn mening met de rest.

vind het wel een geslaagd 8'ie soundje.

Ik vind 't een lekker trackie! Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of ik dat lead geluidje wel zo geslaagd vind vanaf 1:07... Maar goed ->:okdan:

Origineel geplaatst door Catalunya
My Mine - Hypnotic tango

Klinkt leuk. Zang iets helderder inderdaad. :doei:

Ken het volgens mij niet.. Heb je een geluidsfragment?
Ben wel benieuwd!

Ow waaaacht.. nu zegt het me wel iets (na het luisteren van een midifile voorbeeld :D)
Geinige 80's idd, maar echt lijken op elkaar? nee toch

@rest: thanx again!

R

Origineel geplaatst door Arv
Ken het volgens mij niet.. Heb je een geluidsfragment?
Ben wel benieuwd!

Ow waaaacht.. nu zegt het me wel iets (na het luisteren van een midifile voorbeeld :D)
Geinige 80's idd, maar echt lijken op elkaar? nee toch

@rest: thanx again!

R

vette plaat ja .. dacht net al dat ik hem ergens van kende
komt door die hoge noot in je basslijn

zoek anders naar de 69 - sound on sound van carl craig die gebruikt ook die herkenbare loop ...

zelf vind ik hem nu erg oke ... vind het wel wat voor het label van nolet en olaf .. zo'n remix van hun op de andere kant ?

trouwens ben het wel met toon eens .. behalve over synth basslijn daar kan mischien nog wel wat meer delay op .. of iets wat hem soms lekker dicht smeert ..

juno 60 :kroon:

Back