[Akai] effectenboard MPC

Disco Stu

Stamgast
Ik heb een vraagje hierover. Hoe klinken de effecten? Is de distorion goed "rauw" en hoe klinken de delays en alles?

Ik zit namelijk te twijfelen of dat ik een externe effectenbak ga kopen of de interne van akai.

En als de eb-16 helemaal niks is wat raden jullie dan aan?

Hoop een beetje replies te krijgen.

oi oi

Ik wil dit ook wel weten, dus post je bevindingen ! :)

De mensen die ik ken vinden hem niet heel super...zelf gebruik ik voor re-samplen/samplen naast mijn MPC een Dr sample sp-303...heel tof ding en goede effecten. een lekker straight forward apparaat:W

wat kost zo'n fx-unit eigenlijk??

ik zou het best eens willen horen, zou je een voorbeeldje willen posten transistor dat zou cewl zijn.

..indeed - de distortion is niet echt "hardcore" neej -
maar daarintegen is de reverb voor mij althans echt een beest. Ik denk dat deze effecten vooraf zijn bedacht om meer met elkaar te werken,dan afzonderlijk van elkaar.

Dit betekent in de praktijk dat je 4 mogelijkheden hebt - 4 opties,van welke twee met enkel reverb (goed voor je hihats) en 2 met filter,distortion,reverb,etc..) - ik kan me geen mpc zonder dit effektenbord voorstellen.
Vooral als je techno/dance georienteerd werkt, kan de eb 16 je beats (vooral de kicks and bassdr.) een soort van donkere,grote hal echo geven - Klinkt lekker diep en duister...Dit omdat de rev, de oversturing van de distortion overneemt en een soort subwoof galm creert. Beestig!

en nu ga ik slapen,
welterusten

Back