[Egosys] WaMiRack wordt gloeiend heet!

NorthernLightX

Prutser
Ik heb al een tijdje mijn Egosys WaMiRack, en het viel me wel eens op hoe warm het ding werd aan de bovenkant, vooral boven het gedeelte waar de stekker eringaat, ik vermoed dat over de hele diepte de voeding daar zit.

Nu leg ik net even mijn hand op het apparaat, maar dat hou je dus geen 3 tellen vol zo heet is het! Hebben meer mensen hier een warme WaMiRack? (Het is toch WaveMidiRack en geen WarmteMidiRack???) Hoe los je dit op? Er zit geen ventilator in het apparaat, noch enige vorm van koelvinnen, dus zelf een fan plaatsen heeft ook weinig zin...

Heb je de website van Egosys (http://www.egosys.net) al geraadpleegd? Er staat een flinke FAQ m.b.t. diverse producten, misschien dat er al een vraag over dit probleem in staat?

beetje offtopic:
By the way, hoe bevalt je WaMi eigenlijk? Ik zit er ook over te denken om hem te gaan kopen, aangezien m'n Gina20 mogelijk niet meer te repareren is....

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
By the way, hoe bevalt je WaMi eigenlijk? Ik zit er ook over te denken om hem te gaan kopen, aangezien m'n Gina20 mogelijk niet meer te repareren is....

Hij bevalt me prima, alleen kan ik er nu een eitje op bakken =(
Ik laat wel even weten wat Egosys te vertellen heeft...

wil ik ook wel graag weten, want ik loop al een hele tijd over dat ding te kwijlen :)

Heb je trouwens ook het idee dat het geluid vervormt nu hij warmer wordt?

Nee, hij is rockstable. Ik heb echt nog nooit problemen gehad met het apparaat. Het enige is dat als je hem aanzet terwijl de PC al aanstaat, je hem altijd even softwarematig moet resetten. Anders komt er geen geluid uit. Maar daar wen je aan.

Mailtje naar Egosys is de deur uit, ik wacht met smart...

beetje offtopic:

Mag ik vragen wat er is misgegaan met je Gina20?

ok, ik hoorde net van een kennis van me die er ook een heeft dat dat warm worden geen problemen oplevert. hij gebruikt z'n WaMiRack al een hele tijd en heeft em in een rack met andere warme apparaten... maar het lijkt verder geen problemen op te leveren, in ieder geval niet bij hem

Vaak worden opamps gewoon botweg tegen de behuizing aan de binnenkant geschroefd.. Dan is het is het niet zo gek dat je je vingers er niet op kunt houden! Kan in principe weinig kwaad.. Je moet wel oppassen als de verf eraf gaat bladderen door de warmte! :)

Arv

Verf zal moeilijk gaan, de behuizing zelf is volgens mij ge-poedercoat.

Maar als de warmte geen problemen kan opleveren (op de website van Egosys vond ik niets hierover, even wachten op hun officiele reactie) dan ben ik gerustgesteld hoor. Wel jammer dat ze dan niet even een 4cm ventilatiortje aan de ahcterkant geplaatst hebben, kost geen drol...

maf he? soms lijkt het wel of ze de belangrijkste dingen bij het ontwerpen gewoon over het hofd zien!
Die fan kan je misschien zelf er nog wel op klussen als je het niet vertrouwd?

Arv

idd, want ook al zal het voorlopig geen problemen opleveren, processors en andere electronische onderdelen zullen de warmte toch niet echt waarderen...

Ik ga pas boren en zagen in behuizingen als de garantie is verlopen, ik ben wel gek maar niet goed...

Wat ook nog een mogelijkheid is, als de WaMiRack stakjes in mijn rack komt te hangen zit erboven alleen een patchbay, en die steekt niet zo ver uit. Ik kan met Arctix Silver Epoxy (voor de niet-tweakers: erg goed warmte-gelijdende superlijm) een paar heatsinks op de behuizing lijmen (eerst coating erafschuren natuurlijk, en dan een paar grote fans in het rack zelf maken (was ik toch al van plan). Uiteraard alleen schuren en lijmen als de garantie verlopen is.

Als de achterkant ook flink warm wordt, dan zou ik daar een headsink(je) plaatsen, lijkt me zonde om het bovenop te doen...

Als de achterkant ook flink warm wordt, dan zou ik daar een headsink(je) plaatsen, lijkt me zonde om het bovenop te doen...

Ohnee, zie net dat dat niet past....

Als je zegt dat daar de stekker ingaat, zal daar wel de trafo zitten. Het is normaal dat deze dingen warm worden, dus laat dat zagen en boren maar achterwege.
Kan je daar je Bami mee opwarmen.

Origineel geplaatst door wiener303
Als je zegt dat daar de stekker ingaat, zal daar wel de trafo zitten. Het is normaal dat deze dingen warm worden, dus laat dat zagen en boren maar achterwege.
Kan je daar je Bami mee opwarmen.

In een PC zit ook een voeding met trafo, daar zit ook een ventilator in en niet voor niets. Dat de WaMi warm wordt is tot daarentoe, maar als je alles stijf in een rack hebt zitten wordt het apparaat wat erboven zit ook aardig warm, en misschien zit op die plek bij dat apparaat wel een IC die niet zo goed tegen warmte kan, dus het is sowieso k*t.

Warmte stijgt zoals iedereen weet op, dus een heatsink aan de achterkant is uitgesloten. Als Egosys met het antwoord komt dat het allemaal niets uitmaakt laat ik het waarschijnlijk verder zo, de patchbay die erboven komt heeft geen last van warmte.

Back